Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12821 til 12840 af 95433
-
Matematikaflevering
ForumindlægJeg skal aflevere en matematikopgave om nogle uger. Men opgaven er meget svær og jeg har brug for hjælp til et par opgaver. Jeg har vedhæftet en fil med et word med en tegning som jeg har til rådighed. a) bestemt lOPl b) Område B skal indhegnes. - Bestem den samlede længde af indhegningen ... -
Markering af grammtiske fejl
ForumindlægHey. Jeg har netop skrevet og rettet en engelsk stil, men jeg overser tit nogle dumme fejl. Jeg søger en der vil markere (IKKE RETTE) mine fejl. Da jeg har B-niveau på gymnasiet søger jeg en med højere eller nogenlunde samme niveau i engelsk kundskaber end/som mig. På forhånd tak :) -
Fejlbehandling af min ansøgning til uni - hvad gør man?
ForumindlægHej igen, elskede forum, Jeg ansøgte om optagelse på KU, filosofi, men blev afvist - min afgangskarakter var under adgangskvotientens gyldne grænse. Siden hen opdagede jeg at der var ledige pladser på SDU, og sendte d. 2 august en konvolut med en ansøgning+afgangsbevis ind til dem. Denne modto... -
Kommunikation - Samf og mat/religion
ForumindlægHej Jeg er helt lost omkring emne og fag.. aner ikk hva' jeg ka' vælge.. Jeg tænkte på Samf A og mat A kommunikation gennem sociale medier og billeder, hvor jeg i samf vil komme ind på selviscenesættelse. Og i mat vil jeg af metoder anvende chi-i-anden. Ellers havde jeg tænkt på samf o... -
HJÆLP! Haste sag!
ForumindlægHej, jeg håber nogle af jer kan svare på disse spørgsmål, da jeg gerne skulle bruge dem i morgen til min fysik eksamen. :) -på forhånd tak. 1 .Hvad skal man gange med, for at komme fra effektiv spænding til maksimal spænding? 2. Nævn tre elektriske ledere 3. Nævn to isolatorer 4. Hvad er en tra... -
Nogle der har følgende opgave!!??
ForumindlægJeg vil høre om der en som har den røde kemiopgavebog til A-niveau..? Har nemlig brug for hjælp, da jeg er kørt fast.. Håber der en som vil hjælpe!!?? -
Kvasarspektrum
ForumindlægHej alle, Jeg har virkelig brug for hjælp til en fysik opgave, som jeg har vedhæftet. Jeg er i tvivl om hvad man skal. Jeg har beregnet rødforskydningen, og får det til 0.349794. Men er det, det man skal i den opgave? -
Gunn-diode
ForumindlægHej. Jeg sidder med flg.spørgsmål i en fysik opgave hvor man skal udregne resistansen i en Gunn-diode. Jeg kan ikke regne opgaven ud, og beder derfor graciøst om hjælp -
m eller m?
ForumindlægI fysik bruger man m i betydning af masse, også er der m i betydning af meter. Er der nogen andre symboler for disse, for at kunne skelne nemt igennem dem? -
Privat undervisning
ForumindlægHej.. jeg tænkte på, er der nogen der kan hjælpe med privat undervisning, har kemi på A-niveau? og hvor meget vil i have for det? -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
Hvor højt skal en gennemsnit være (diætist)
ForumindlægHej Her i næste måned bliver jeg 2.g'er. Jeg har pånuværende tidspunkt et meget lavt gennemsnit, hvilket er 5. Jeg overvejer, at efter gymnasiet vil jeg gerne læse om ernæring og sundhed på uni. Jeg ønsker, at blive diætist. Men jeg ved ikke om snittet skal være højt for at komme ind. Er d... -
AT - Wikipedia
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at lave en artikel til Wikipedia som et AT-forløb?Eller vil elevernes viden være for mangelfuld? (= artiklen bliver slettet) -
Lektiehjælp til matematik A søges
ForumindlægJeg er en pige der går i 3.g, som har fået den fantastiske mulighed at komme til Caribien i fire måneder, med skolens accept. Jeg søger derfor en til at hjælpe mig med matematikken. Da jeg er i Caribien, vil hjælpen komme til at foregå primær over nettet eller pr. tlf. Jeg søger både være hjælp t... -
Biomedicin??
ForumindlægHej allesammen Jeg blev desværre ikke optaget på det studie jeg gerne ville ind på, som var medicin. Jeg havde desværre heller ikke valgt 'realistiske' anden og tredje prioriteter, så kom ikke ind på noget. Har kigget på de studier med ledige pladser, og der fandt jeg biomedicin, som jeg... -
Valgfag
ForumindlægHeej Jeg går i 1g på den naturvidenskabelige linje: Matematik A, FysikB og Kemi B. Jeg skal vælge valgfag, og jeg ville spørge om det er hårdt at vælge 5 A fag? Og om det kan lade sig gøre , er der nogle krav til det? Jeg vil godt vælge 5 A fag, fordi jeg vil læse til læge, og derfor skla jeg hav... -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Momentum
ForumindlægEr momemtum p, produktet af et objekts masse m og hastighed v, bare en størrelse, som fysikere har indført for at "gøre det lettere", så de slipper for at skrive mv, og i stedet for det p? Hvad kan det bruges til? -
Hjælp til eksamen - Hvad er alfa-, beta- og gammastråling?
ForumindlægHej Jeg skal snart op til eksamen i fysik-kemi, biologi og geografi. Jeg forstår ikke helt ved alfa-beta og gammastråling er. Jeg har prøvet at google lidt, men forstod det ikke. Er der en der kan forklare det på en børnevenlig måde. Tak på forhånd -
Musik uddannelse uden musik i gymnasiet
ForumindlægJeg står i den situation at jeg lidt for sent har fundet ud af at jeg har valgt den forkerte linje i gymnasiet. Jeg går i 3.g nu og min linje er engelsk, samfundsfag og psykologi. Jeg skulle have valgt engelsk, samfundsfag og musik i stedet. Jeg ønsker en musisk uddannelse efter gymnasiet, men ef...
