Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12861 til 12880 af 38620
-
Hermeneutik?!
ForumindlægHvis jeg analyserer og fortolker en novelle i dansk ud fra det almene analyseskema, hvordan kan jeg så beskrive en hermeneutisk tilgang til det - hvori ligger hermeneutikken? -
essay
ForumindlægHeeej jeg skal analyser en tekst der hedder "The flowers" men jeg ved ikke om det skal være på datid eller nutid? Tak på forhånd<3 -
Roger Dean Kiser - The Bully
ForumindlægSidder med en opgave om ovenstående tekst ^ :-) Kunne rigtig godt bruge noget hjælp!! Tænkte om der er nogle der ligger inde med noter, analyser, andet??? Alt hjælp modtages med kyshånd! -
Fagenes fakultet
ForumindlægHej Jeg kan se at der er en del problemer omkring placering af de forskellige fags fakulteter til AT. Her er en kort gennemgang. Skriv endelig for svar eller uddybninger. Billedkunst:</o:p> - Humaniora</o:p> Biologi:</o:p> - Naturvidenskab</o:p>... -
Metode i Engelsk HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg skal til fremlæggelse imorgen og jeg har ikke lige min metode i engelsk helt på plads. Jeg har om 11. september og reaktionerne derpå. Jeg har analyseret Bush's tale og et digt, til metoden har jeg skrevet: I engelsk har jeg den induktive metode, da jeg har abejdet med en konk... -
Brev til en udvekslingsstudent?
ForumindlægHej jeg har skrevet dette brev til en udvekslingsstudent, men tænkte at en venlig sjæl ville rette det igennem da mit tysk ikke er i top-klasse. Tak på forhånd! Endlich ist der Schulferien vorbei, und man wieder seht seiner herrliche Mitschüler. Alle kann erzählen eine interessant Geschichte vo... -
Kilder til jødeudryddelsen
ForumindlægHej! I AT skal jeg skrive om jødeforfølgelsen i Tyskland med fagene historie og tysk. Til det skal jeg bruge nogle historiske kilder på tysk (fx. en jøde der beretter om livet i Tyskland under krigen). Er der nogen der har et link til sådan nogle kilder? :) -
Spørgsmål i forhold til Opgaveformuleringen
ForumindlægHej sidder og skriver min SRP men er blevet lidt i tvivl om hvordan jeg skal diskutere. Min opgave formuleringen er her: http://prntscr.com/hpw2jp Jeg har valgt Danmark og USA og har fundet kilder for begge lande og analyseret dem alle. Nu hvor jeg skal sammenligne landene, stadig i den analyser... -
VIGTIGT DANSK!!
ForumindlægHej Alle.. Hvad skal man huske når man analyserer en folkevise.. På forhånd tak :D -
Billedanalyse
ForumindlægKan i hjælpe med analyse? Du ved Analyse, perspektivering, motiv, handling, modtagers synsvinkel, stopeffekt, lag, linjer, beskæring og vægtning? please -
Meninger!!!!!!!!
ForumindlægHej, hvad tænker danskerne når de tænker om tyskland og tyskerne..?? Jeg vil gerne høre jeres meninger om dette. Det kunne da være sjovt nok at se hvad I synes om tyskerne..På forhånd tak -
det her tager KUN 1 sekun..HASTER
Forumindlæghejza,er der nogen, som gerne vil hjælpe mig lidt forberedelse til mundtlig tysk?Hvordan forbereder man sig bedst til tysk mundtlig? Hvad er det bedste man kan gør i læseferien, for at få 13..:? :? -
Notater
ForumindlægHej...Er her nogen der har nogle notater til 9. klasse afgangseksamen ?Bare ganske normale, tilfældige notater for at friske de vigtigste ting op... -
sit
ForumindlægHvad hedder sit i denne sætning dass mann trotz -sich-?? osv -
Eksamen IMORGEN!
ForumindlægHey Alle ..Tænkte på om der ikke var nogen af jer der kunne give mig nogen gode råd om mundtlige eksamen i Dansk?Er lidt nervøs så vil gerne vide hvad man kan gøre og sådan .. Tak :) -
"The rise and fall of..." Det danske udtryk?
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i en 3. årsopgave i "Shakespeare" og kunne godt tænke mig at vide, hvilket dansk udtryk man kan bruge om "the rise and fall of..."? Er der nogen, der ved det? Har prøvet med "opstigning og fald", men det lyder ikke helt rigtigt :) Og jeg kan he... -
Kilekritik, haster inden imorn
ForumindlægHEJ, er der nogen derude som har lavet kildekritik på en kilde som jeg eventuelt kunne kigge på og få noget overblik over det? Det skal helst være inden inden på torsdag -
Forstår det ikke...
ForumindlægJeg har prøvet at oversætte sangen men kan ikke forstå meningen med det... nogen der vil hjælpe? Ich weiss, dass auf der Strasse hier kein einziger Baum mehr stand, Ruinen in den Himmel ragten, schwarz und leergebrannt. Und über Bombenkrater ging ein Wind von Staub und Russ. Ich stolperte in S... -
Eksamen
ForumindlægHej derude.. Jeg skal desværre op til eksamen i historie, men først d. 12 juni. Vi har 24 timers eksamen og det er jeg rigtig glad for. Hader virkelig historie. Er der nogle, som har nogle gode råd til hvad man skal gøre? Hvor meget skal man læse op osv? - for har jo 24 timer til at sætte mig i... -
4 eu forbehold:
ForumindlægHej med jer.. Har lidt svært ved at komme i gang med denne opgave : politiske konsekvenser det vil have for Danmark at afskaffe et eller flere af de fire EU-forbehold: Håber i kan hjælpe mig i gang :)
