Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12881 til 12900 af 23765
-
centrifugal- og tyngdekraften
ForumindlægHej alle sammen Hvorfor er tyngdekraften lig med centrifugalkraften. (m*g=m*v^2/r) -
Matematik opg..... (bestem radius..)
ForumindlægEt kvadrat og en ligesidet trekant er sat sammen oven på hinanden. Kvadratet er nederst, og trekanten er oven på (det ligner et hus), og alle sidelængder er 1. Den øverste vinkelspids i trekanten hedder P. og de nederste to vinkelspidser i firkanten hedder Q og R. Igennem P,Q,R går der en cirkel,... -
Procent udbytte og pKs værdi for methylorange
ForumindlægHej! Jeg skal fremstille indikatoren methylorange. Har vejledningen til den, kort beskrevet skal jeg først lave en diazotering af sulfanilsyre og der efter koble diazonium saltet med N,N-dimethylanilin. Mine spørgsmål er bare: 1) Hvordan bestemmer jeg det procentiske udbytte for methylorange? 2)... -
Hjælp. Politirapport.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går i 8. Klasse, og vi har læst novellen Veninder. Jeg har så fået til opgave at lave en politirapport, omkring novellen, og jeg aner ikke hvordan jeg skal tage dette an? Skal jeg kunne alle mulige farvudtryk osv.. HJÆLP! ;) MVH. Philip 8 klasse :) -
Kemi-Eksperter tilstede ?.. Diskussion!
ForumindlægHeej!.. Min lærer og Jeg havde en stor diskussion idag, vi har arbejdet med syrer og baser, titrering og neutralisering.. Jeg sagde at jo større syreindhold vi har, desto laver pH får vi .. men NEEJ, dette gælder ikke siger han, ' det er lige til at smide i skraldespanden?" - Nogle som ... -
EU jeg fatter det ikke
ForumindlægHejsa .. Kæmper for at forstå alt omkring EU. Synes det er meget svært og hvor er der dog bare mange fremmede ord... Er der nogen som kan hjælpe mig med noter der er til at forstå !!! -
Abstract
ForumindlægHjææælp. Hvad skal sådan en indeholde? -
2. Verdenskrig
ForumindlægHej Hvad kunne Versailtraktatens betydning for 2. Verdenskrig være. Kan det ikke være at Tyskland er blevet uretfærdigt behandlet under 2. Verdenskrig. Hitler tør sige sin mening. Han kommer til magten. Hans mål bliver at sætte Versailles-traktaten ud af kraft og dermed får hævn. -
Saltes opløslighed
ForumindlægHey allesammen ;) Jeg har denne her opgave for til imorgen i Kemi. Jeg skal lige sikre mig at det der står nedenunder passer. Sammenblandes 2 mL KCO3(aq) -opløsning og 2 mL NaSO4(aq) -opløsning kommer der ikke noget bundfald, så både KSO4 og NaCO3 er letopløseligt. Ved sammenblanding af 2 mL... -
Hjælp!!
Forumindlæghåber nogle ka hjælpe :) antallet af individer N(t) i en population til tiden t opfylder den logistiske differentialligning. N'(t)=a*N(t)*(M-N(t)) N(0)=3000 N'(0)=3600 og N(t)->15000 når t->Uendelig -bestem tallene a og M -bestem en forskrift for N(t) -
Hvorfor er 2-chlor-2-methylpropan upolært?
ForumindlægHej alle, Mit spørgsmål er det samme som titlen. -
Konfrontationsmodernisme
ForumindlægJeg vil gerne have begrebet "konfrontationsmodernisme" skåret ud i pap. Følgende citat er fundet på litteratursiden: "Konfrontationsmodernismen som med sin fascination af den moderne verden står i modsætning til forfatterne omkring tidsskriftet Heretica (1948-53), som var krit... -
Kan ikke komme vider? hjææælp haster
ForumindlægJeg skal skrive min drømmeverden, så jeg har valgt at give den overskriften "I have a dream" Men kan virkelig ikke komme vider, det skal fylde mindst en halv side.... Ved bare ikke hvordan jeg kan uddybe det så det fylder?? Håber på jeres hjælp, tak på forhånd I have a dream I have a dr... -
Gitterligningen
ForumindlægJeg sidder med en fysikaflevering, hvor jeg skal svare på nogle spørgsmål/opgaver. 2. Isoler bølgelængden i gitterligningen og beregn den for hver af målingerne af det kendte gitter. gitterligningen er d*sin(Øn)=n*lambda. hvordan isolerer jeg lambda? er det sådan her: (d*sin(Øn))/lambda=n? eller... -
xϵ[0;2pi]
ForumindlægHej, Er der nogle, der ved, hvad dette betyder: x?[0;2pi] Når funktionen hedder f(x)=sinx+(sinx)^2, x?[0;2pi] -
redoxreaktion
ForumindlægSO32- + MnO4- --> SO42- + Mn2+ Jeg forstår ikke hvorfor SO32- bliver til SO42- og hvilken slags reaktion er det udover redoxreaktion? Eller er det bare en redoxreaktion.... Tak på forhånd -
Mediet!
ForumindlægHey alle potentielle studi-hjælpere!Jeg skal skrive kort om, påvirkning og indflydelse og derfor har jeg valgt nogle af disse underpunkter!Jeg skal skrive om, hvilke forskelle der er på tv'ets og avisernes fremstilling af virkeligheden? Og hvordan medierne påvirker kommunikationen i vores hol... -
mig=???????
Forumindlæghej alle!hvordan overfører man noget fra adobe reader til word???Har brug for lidt vejledning!!!tak på forhånd! -
2. prøveforsøg - Skal jeg vente et år?
ForumindlægHejVar oppe i kemi B igår og fik 9. Egentlig er 9 en fin nok karakter og faktisk er det også det samme som jeg fik i årskarakter (hvilket flere incl mig selv dog mente var for lavt). Men jeg ærgrer mig alligevel rigtig meget. For jeg havde knoklet en del for at forbedre min karakter her til eksam... -
Disposition til Obligatorisk Selvvalgt Opgave
ForumindlægDisposition til Obligatorisk Selvvalgt Opgave ? Hvordan gør man ??
