Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12881 til 12900 af 152758
-
eksamen
ForumindlægHej, Hvad er kravene egentlig for at bestå kemi b? Jeg ved målene kan findes på retsinfo.dk, men det er skrevet af nogle kloge folk og ret ulæseligt for den alme kursist. Jeg har hørt kemi c-b på GSK (Stx) er et fag folk sjældent dumper. Nogle som kan finde noget statestik på dette? For jeg kan... -
Matematik 2. år
ForumindlægHej.. Jeg har lige afsluttet føste år på et alment gymnasium.. Jeg ville høre om der er nogen herinde der kan fortælle mig hvilke emne jeg præcist komme til at skulle gennemgå på andet år.. Det ville være dejligt at kunne forberede sig på hvad man skal til at lære.. Håber der er nogle de kan sen... -
Reaktionshastighed - er syre en katalysator?
ForumindlægHej alle, Jeg har brug for lidt hjælp til min kemi rapport, for har ret svært ved kemi. Vi fik følgende resultater ( se vedhæftet fil ) Mit spørgsmål er så, hvorfor er reaktionen hurtigere når der er syre i? Er det fordi det er en katalysator eller er der en anden grund? Mvh Kathrine. Håber d... -
Hvilken reaktionstype?
ForumindlægOkay, nok et mega dumt spørgsmål her, men jeg sidder og tager noter til gammelt stof i kemi, heri blandt reaktionstyper. Hvilket fik mig til at stille spørgsmålet - Hvordan ved man hvilken reaktionstype vil forekomme, hvis altså ikke det står i opgaven? Jeg er en mega-noob i kemi, og kunne ikke ... -
Hjælp til en engelsk oversættelse please :)
ForumindlægJeg har store problemer med en engelsk oversættelse...Jeg håber virkelig, at der er nogen der gider se min oversættelse igennem for fejl og hjælpe mig med nogle sætninger, som jeg slet ikke kan finde ud af.Jersey er den største af øerne i øgruppen, the Channel Islands. Landskabet er overordentlig... -
hej
Forumindlægskal jeg bruge fysik kemi til noget hvis jeg skal være tømrer -
Korrektur på en spansk tekst.
ForumindlægJeg har skrevet denne spanske tekst i forbindelse med besvarelse af en eksamenssæt. Er der nogen kompetente mennesker der kan læse korrektur på det? "No me parezco una sentencia justa porque no es seguro que se pueda tener una vida normal después. Édgar Jiménez Lugo sólo tenía... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Atomers rækkefølge i et molekyle
ForumindlægHej - Når man skal beskrive et molekyle sker det ved at nævne atomerne og mængden af disse. Men hvordan er rækkefølgen? Jeg skal hjælpe mit barnebarn, som får privathjælp, da hans specialskole ikke underviser i kemi. Jeg troede, at rækkefølgen havde noget at gøre med atomernes placering i det per... -
9. klasse kaos
ForumindlægHej jeg er en pige på 14 år der efter sommerferien starter i 9. klasse. Jeg er mega nervøs af så mange grunde og jeg kunne godt bruge noget rådgivning til hvordan man bliver klar. Mine karakterer er egentlig slet ikke dårlige og nogle ville nok kalde mig stræber. Jeg er ret ambitiøs inden for min... -
Hunds regel
ForumindlægEvt. nogen, der kan hjælpe mig med at oversætte det jeg har markeret med ( ) : Hund’s (first) rule: “in a set of orbitals with equal energy (degenerate orbitals), electrons may not be spin-paired in an orbital until each orbital in the set contains one electron; (electrons singl... -
Valgfag
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde om råd ang. valgfag...\n\nJeg skal nemlig læse medicin og jeg har valgt Kemi A, Mat A og overvejer at tage biologi B.. Er det klogt at tage biologi B eller er det nødvendig at tage fysik A. Jeg mener selv at det er vigtig at tage biologi da man bl.a. beskæft... -
Energiomsætning (+ladning)
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal skrive en disposition om 'Energiomsætning' I min disposition skal jeg også få talt lidt om et forsøg. forsøget går ud på at man sætter strøm til to blyplader(Pb), sænker dem halv vejs ned i et glas med fortyndet svovlsyre(H2SO4) og så venter man cirka et min... -
Fysik årsprøve
ForumindlægHvad er den bedste metode at læse op til fysik mundtlig årsprøven? -
Fp9 2020 matematik
ForumindlægHej. Nogle der ligger inde med facit til matematik fp9 2020? Jeg skal hjælpe en elev med at rette, men har ikke nogen facit. Håber nogle kan hjælpe -
Optagelse på Medievidenskab?
ForumindlægHej alle :) Jeg har i år søgt ind på Medievidenskab på SDU igennem kvote 2, og tænker hver dag på hvad jeg mon kan gøre hvis ikke jeg kommer ind, da jeg virkelig ikke har andet jeg hellere vil i livet. Jeg blev student i 2016, og startede på multimediedesigneruddannelsen i håb om at forbedre mi... -
Solneutrinoer (B+-henfald).
ForumindlægDer er et spørgsmål fra et fysik eksamenssæt som driller mig utrolig meget! Kerneprocesser i Solens indre bevirker, at jorden bombaderes med neutrinoer. De fleste af disse neutrinoer har ikke tilstrækkelg energi til, at de kan detekteres på jorden. En undtagelse er de sjældne neutrinoer, ... -
Grønlandspumpen
ForumindlægHej alle! Da jeg har en linje der lyder således: Engelsk-Religion-Samfundsfag-Naturgeografi, har jeg skulle vælge to fag, ud fra mit naturvidenskabelig grundforløb hvilket er Fysik, Kemi eller naturgeografi. Jeg endte med at vælge fysik og naturgeografi, da jeg føler at det ville blive for kedeli... -
Turbokurser til medicin
ForumindlægJeg er desværre havnet i en noget penibel situation og håber i kan hjælpe mig. Jeg blev student i år 2005, rejste derefter i et par år og søgte i sommers ind på medicin og på en civilingeniør udd. i medicinteknologi. Begge uddannelser søgte jeg kun i københavn, fast besluttet på at jeg ville stu... -
Mentor - Ideer/HJÆLP!
ForumindlægHej!! Jeg har sammen med min FANTASTISKE matematik-lærer fået et "mentor" program på benede, hvor det er meningen at jeg skal lave nogle naturfaglige ting med en lidt yngre pige, samt blive hendes "ven" og få hende til at se at der er flere nørder på skolen, da mange af dem ...
