Debat

Mentor - Ideer/HJÆLP!

16. december 2018 af hejjjjjjjjjj09

Hej!! 

Jeg har sammen med min FANTASTISKE matematik-lærer fået et "mentor" program på benede, hvor det er meningen at jeg skal lave nogle naturfaglige ting med en lidt yngre pige, samt blive hendes "ven" og få hende til at se at der er flere nørder på skolen, da mange af dem fra hendes egen klasse har haft svært ved at acceptere hende. 

Hun minder på MANGE måder ekstremt meget om mig, og virker dybtintelligent. 

Vi har snakket lidt sammen frem og tilbage og hun har fortalt mig at hun gerne vil lære noget om: 

- Kvadratroder (tænker noget med pythagoras) 

- Formler 

- Multiverser (har jeg mere end styr på) 

- Astronomi 

- Ligninger/2. gradsligninger 

- Celler 

- DPS/atomer (molekyler og ioner kommer jo som følge heraf) 

Langt de fleste har jeg helt styr på og er jeg helt klar til at gå igang med, men jeg vil gerne have flere ideer. 

Jeg går selv i 9. men er lige nu igang med mat A for det meste og en gang imellem lidt mat B samtidig med at jeg ofte fungerer som en "hjælpelærer"/Teachers Assistant i min egen klasse. Hun er "kun" 12, men virker EKSTREMT intelligent, og virker til at have en hel masse gåpåmod (min lærer sagde også at lige gyldig hvad jeg stillede hende overfor skulle hun nok kunne finde ud af det.) 

SÅ er der nogen som har nogle ideer? Måske også bare til sjove videnskabelige koncepter jeg kan introducere hende for? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2018 af Egofaciens

Først og fremmest, hvor er du mega sej :)

Jeg synes, at det virker som nogen gode emner, I har fundet på. Jo bedre I begge bliver, jo højere i niveau kan I også gå og måske gå hen mod 3. gradsligninger fx eller vektorer eller bevæge jer hen mod den matematiske del af fysikken og kemien :D

I hvert fald mega cool, den skal du have!


Svar #2
16. december 2018 af hejjjjjjjjjj09

Argh, tusinde tak!! Jeg vil lige skrive vektorer på min liste og få læst lidt mere om dem imorgen. Baseret på det jeg allerede ved vil jeg tænke at det vil passe godt som en follow-up på parabler som jeg vil gennemgå i takt med/efter 2. gradsligningerne. 

Den matematiske del af fysik/kemi er også en must! Tænker især at jeg vil introducere hende til hele ideen om det "matematiske univers" 


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. december 2018 af Skaljeglavedinelektier

Super fedt - stor cadeau til dig og hende! 

Det er måske også en ide at finde ud af, hvad hun er mest interessant ift. naturvidenskab. Genetik, biokemi og fysiologi er også ekstremt spændende! 


Svar #4
16. december 2018 af hejjjjjjjjjj09

Det har vi allerede snakket om, hun sagde at astronomi og evolution var lige ned ad hendes boldgade, syntes selv at både genetik og biokemi+biotek er MEGA interessant! Men tænker også at hun pr automatik vil lære mere om de forskellige naturvidenskabelige indholdsområder som jeg selv syntes er spændende og forhåbentligt tage lidt til sig!


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. december 2018 af Skaljeglavedinelektier

Super fedt! Evolutionsterori er jo det fedeste i hele verdenen! :-) 


Skriv et svar til: Mentor - Ideer/HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.