Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 12881 til 12900 af 119568
-
Mundtlig matematik årsprøve
ForumindlægJeg har fået et oplæg, hvor der står således: "POLYNOMIER. Gør rede for løsningsformlen til andengradsligningen, og benyt resultatet til at diskutere antallet af rødder for et andengradspolynomium." Hvad andet kan jeg sige omkring rødderne, end at et n-te grads polynomium højst har n r... -
MATEMATIK: HVAD KAN FORKLARINGEN VÆRE?
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe mig med denne opg. tak på forhånd. du har en mængde metal terninger af forskellige størrelser, som du kan måle med en lineal og veje med på en vægt. du vejer og måler dem og anfører for hver terning (rumfang, vægt) i et xy-plot. en af målepunkterne ligger ikke på ... -
Matematik - Areal. Lille forklaring
ForumindlægHejsa. Er der nogle der kan forklare mig, hvordan regnestykket giver 81/4? Jeg kan ikke få det til at gå op i mit hovede. Hilsen Mona. -
b's betydning i en eksponential funktion
ForumindlægLigesom overskriften siger; hvad er b? -
Reagensglas A, B, C og D!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i gang med at løse nedstående opgave. Jeg kan godt lave reaktionsskemaerne osv. Men opgave a volder problemer, idet jeg synes, det er enormt svært at argumentere for svarene. Har kigget de andre tråd igennem, det hjalp ikke spor. Jeg ved at glas A må være AgNO3, det sølvio... -
Øv bøv matematik
ForumindlægHejsa. Jeg er ikke lige den bedste til matematik. Jeg har fået stillet en opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Den lyder: En person har indtaget amfetamin. Mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellenY=15*0.84^xhvor x er tiden efter indtagelsen (målt i timer), og y er amfetaminmængd... -
Dumpet matematik mundtligt
ForumindlægHej Det er sådan at jeg har søgt på en videregående uddannelse, og her valgte jeg at søge ind som bygningskonstruktør. Jeg kan se at de 2 fag man skal have er engelsk C og mat C. Engelsk C bestod jeg med et 12-tal, men jeg dumpede mundtlig matematik, men fik 4 skriftligt, så jeg bestod faget med... -
Hjælp til 1 stykke matematik
ForumindlægHej jeg vil høre om i ville hjælpe mig med noget matematik for jeg er selv lidt i tvivl regnestykket ser sådan her ud: 1) en Ørred koster 11 kr i butik og dem Peter selv fangede kostede 16 kr (for benzin båd sø osv) hvor mange procent er de selv fangede ørreder dyrere end købte ørreder? håber i ... -
HJÆLP MAT B KAN IKKE HUSKE EN SKID :(
ForumindlægFunktionerne f og g er givet ved forskrifterne: f(x) = 1,5x – 0,5 og g(x) = -x +7. a. Angiv Dm(f). b. Beregn f(4) og g(-3,5). c. Tegn graferne for f og g i samme koordinatsystem. d. Aflæs skæringspunktet mellem de to grafer. e. Beregn skæringspunktet melle... -
Opgave Ø2.22 Orbit B HTX
ForumindlægHey! Jeg hænger lidt fast her: Opgave Ø2.22 lyder: "Vi smælter en del af en stor isklump (0 grader C) på 6.7 kg ved at tilføre en varme på 1.0 MJ. Hvor stor en ismasse er tilbage ? " Håber at nogen kan hjælpe mig :) Lasse -
Skriftlig mat b-niveau 2004
ForumindlægHejsa Hvordan gik det med jer i dag? Det gik mildt sagt røv-dårligt for mig - vil nærmest være glad for at få 6 - den var meget sværere end jeg havde regnet med. I opgaven uden hjælpemidler har jeg slet ikke set noget lign. cosinus/sinus opgaven i de ti eksamenssæt jeg regnede da jeg forberedte m... -
Genterapi - Biologi B - 24 timer
ForumindlægHej :) Jeg har fået udleveret et ark, hvor et af spørgsmålene lyder: 'Vurder om genterapi som alternativ metode til sygdomsbehandling kan forventes anvendt fremover med væsentlig større hyppighed end hidtil. Begrund' Mine bilag er følgende: En oversigt over hvorledes en gensplejsning ... -
Engelsk B mundtlig eksamen - how to?
ForumindlægHej alle, jeg skal trække min tekst til min 24timers engelsk eksamen i morgen. Men jeg er helt blank omkring hvad det helt nøjagtigt er vi skal. Min klasselærer har været enormt ustrukteret, og egentlig ikke fortalt os hvad det er vi skal igennem til vores eksamen. Skriver man... -
forskel på B-huskeceller og T-huskeceller?
Forumindlægoverskriften giver næsten sig selv.. på forhånd tak (: -
HF Mat B skriftlig i dag
ForumindlægEr der mon noget der har et facit til dagens skriftlige eksamen? Jeg synes den var svær. -
Typiske emner til terminsprøve på b-niveau.
ForumindlægHey, jeg skal op til terminsprøve om få dage og er i fuld gang til at læse op. Regner med, at der i del 1 er noget med reducering, andengradsligninger, udregning af en forskrift (potentiel, lineær eller eksponentiel) og i del 2 er noget med regression og cos/sin relationer. Er der nogle o... -
Mundtlig mat b eksamen - integralregning
ForumindlægHej studieportalen! I forbindelse med min forberedelse til mundtlig eksamen, skal jeg i en af oplægene gøre følgende: Integralregning Du skal gøre rede for begrebet stamfunktion samt nogle regneregler for integration Redegørelsen for begrebet stamfunktion, volder mig ikke de store problemer, her... -
bestem tallene a, b og c
ForumindlægJeg har denne opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. Håber det er nogen der kan hjælpe mig med den og forklare den til mig. Opgaven er med hjælpemidler og jeg har linket den som fil:) -
b) beregn stofmængden af natriumchlorid ud fra reaktionsskemaet
ForumindlægHej alle, nu har jeg fandme kigger min lorte kemi bog igennem og igennem. Er der nogen der vil hjælpe med med denne : CrO42- (aq) + 2Ag+ (aq) --> Ag2CrO4 -
Find a og b med k som ukendy
ForumindlægOpgaven er vedhæftet
