Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12941 til 12960 af 20688
  • HJÆLP HASTER

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en fysik rapport og skal regne ud hvor mange mangle liter luft en mol fylder. Der står jeg kan bruge molarrumfanget som også bruges i kemi. Jeg skal finde det for 5kml og 15 ml. Men hvordan gør jeg det? Har ingen anelse
  • Videnskab og ansvar

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive synops under emnet videnskab og ansvar. Fagene er fysik og engelsk. Vores "underemne" er atombomben og Hiroshima. Hvilken problemformulering kunne jeg opstille ? Nogle ideer?
  • drosselspole?

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige og laver en fysik rapport hvor man skal bruge Spektrallamper, og jeg kan se i de matriale som vi har fået udleveret, at jeg skal bruge en spektrallampe med kviksølvlampe med drosselspole og ligeledes en natriumlampe med drosselspole. spørgsmålet er hvad er en drosselspole? hvis de...
  • Henfald af 4 radioaktive stoffer - Hjælp, haster

    Forumindlæg
    Jeg står og mangler henfald til 4 radioaktive stoffer, og jeg er ikke skide god til fysik, men skal bruge det i en rapport. Kan i hjælpe? Jeg skal vide hvad: Kalium-40 Uran-238 Uran-235 og Thorium-232 henfalder til. Kan i hjælpe?
  • Matematiske modeller? (haster)

    Forumindlæg
    Jeg har spurgt lidt rundt om hvad Matematiske modeller er for noget til en Fysik / Idehistore SRP. Jeg har lavet et forsøg med en vandraket. hvor jeg skal sammenholde mine resultater med Matematiske modeller. men hvad er Matematiske modeller for noed ? Altså !?! Skal jeg relatere det til Raketlig...
  • Hjælp herinde -> kilder?

    Forumindlæg
    Hvis jeg får hjælp herinde til en opgave i fx fysik/kemi, skal jeg så skrive det i opgaven under kildefortegnelse? Hvordan skal man så skrive det?Svarer det ikke bare til hvis jeg får hjælp af mine forældre/søskende, for det gør jeg nogen gange, og der skriver jeg ikke nogen kilder.
  • Stråling

    Forumindlæg
    Hej.Jeg har fået følgende spørgsmål i en fysik rapport:"Undersøg hvorfra den stråling en gennemsnitsdansker modtager i løbet af et år kommer?"Hvis der er nogen der har et svar liggende må de meget gerne melde tilbage :).Håber på I kan hjælpe.
  • Eksamensopgave - Fordampning og smelte.

    Forumindlæg
    Hej. Tænkte på om der sad nogle fysikgenier som ville kigge min eksamensopgave igennem før jeg afl.? Er ikke selv en geni til fysik, og vil så nødig afl. noget fuld af fejl og misforståelser. På forhånd mange tak! Teresa.
  • Halveringstid

    Forumindlæg
    Hi guys.. Jeg er igang med en fysik aflevering, og skal finde halveringstiden for Ba-137*. Jeg har målt en masse henfald, lavet graf og fået en funktion af henfaldene. Men jeg skal nu finde halveringstiden. Er der nogen der kan hjælpe? - Houmann
  • stråling

    Forumindlæg
    Har problemer med en fysik opgave så håber nogen kan hjælpe.ok opgaven lyder: en glasklods med en brydningnsindex på 1,50 er omgivet af luft. glasklodsen bliver bestrålet med monokromatisk lys.-hvor stor en del af lyset passerer glasklodsen?
  • Kommunikationsforsøg

    Forumindlæg
    Min AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :)
  • HJÆLP: Potentiel energi + mekanisk energi

    Forumindlæg
    Øver lige fysik opgaver, men er gået lidt i stå ved den her (opgaven vedhæftet). Formlen for potential energi er: Epot = mgh, men vi kender ikke m her, hvordan løser man helt præcis den her opgave (a). Der må gerne komme med hints til (b) også.
  • Forsøg ?

    Forumindlæg
    Sidder og skal forberede mig til mundtlig fysik. Er jo altid godt at kunne nogen forsøg som censor ikk har set før. Nogen der har gode idéer til hvilken forsøg man kan lave til:- Svininger- Bølger- Lyd- Lys- Atomer og stråling- Fedt- Proteiner- Kulhydrater
  • Radioaktivitet - absorptionskoefficient

    Forumindlæg
    Jeg har lavet et forsøg i fysik, og sidder med nogle efterbehandling. Jeg skal finde abs. koeff ud fra formlen på det vedhæftede billede, men kan ikke finde hoved og hale i den. Nogle der kan forklare mig det?? Hvor kommer de 0,69 f.eks fra?
  • Påvisning af chlor

    Forumindlæg
    Har fået den har opgave i fysik/kemi, hvor jeg skal påvise chlor i en væske. Udover lugten, som jeg ikke tror min lærer vil godtage, er der så nogle der kender andre måder man kan påvise det på ? taktak på forhånd :)
  • Fysikeksamen, A-niveau

    Forumindlæg
    Hvorledes fungerer fysik-eksamen på A-niveau på STX? Jeg ved, at man trækker et emne samt en rapport, men hvor længe vare eksamen, og hvor lang tid har man til de forskellige ting? Synes ikke at kunne finde svar på dette på uvm.dk
  • hvordan foregår det?

    Forumindlæg
    Skal til fysik årsprøve imorn. Jeg ved bare har 20 min forberedelse og 16 min til fremlægge. Hvordan begynder manfeks. disposition? hvordan for man gode karakter, fordi har en mærkelige censor?ps: hun hader mig :(
  • ATT: Fysikopgaveredaktører!!!

    Forumindlæg
    HEy alle..!JEg kan ikke åbne den næste fysik opgave. Det er en SSO, som personen åbnebart har fået 13 i og sys det ville være synd a slette den, bare fordi jeg ikk ka åbne den.Håber nogen vil kigge på den..
  • Acceleration ud fra (t,v graf)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er ikke så stærk til fysik og har brug for hjælp til en beregnings opgave. Hvordan udregner jeg accelerationen for en bevægelse, hvis jeg har værdierne for t og v, selve (t,v)-grafen, samt kender den grafs forskrift ud fra regression?
  • Emissions- og absorptionsspektrum

    Forumindlæg
    Hey derudeSkal til eksamen i fysik d. 15 og som jeg sidder og læser om emission og absorption slår det mig pludseligt:Hvorfor er det at der er flere spektrallinier i emissionsspektret i forhold til absorptionsspektret?/Cacci