Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 12941 til 12960 af 32066
  • sekantens hældning

    Forumindlæg
    er sekant hældningen det samme som tangentens hældning?
  • parentesregning

    Forumindlæg
    Hvordan regner man dette ud: (x-3)^2
  • Noetherian ringe

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og kan ikke finde en difinition på hvad der er en venste noetherian ring er og hvad en højre noetherian ring er. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med hvad forskellen på de to er og hvad der er. Og på forhånd også tak :)
  • eksamen i stx

    Forumindlæg
    Hej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k...
  • hjælp haster

    Forumindlæg
    Hvordan løses den ligning? 90=0,976*X^164,874
  • det gyldne snit?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere et billede, hvor det gyldne snit forekommer. Jeg har fundet de fire punkter i det gyldne snit, men mit spørgsmål til jer er, hvad skal det gyldne snit præcentere? Er det fokuspunkter eller hvad er det? Tak på forhånd :)
  • trigonometri

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål? "Gør rede for regnereglen for ensvinklede trekanter, udled hældningstallet for den rette linje." Tak på forhånd :)
  • Hjælp Haster

    Forumindlæg
    Bestem den mindste y-værdi for andengradspolynomiet y=x^2-20x+51 vis hvordan du gør? Tak på forhånden :)
  • AREAL AF TREKANT

    Forumindlæg
    jeg skal bruge formlen for arealet af en trekant, den med sinus?? hurtigst muligt .tak!1
  • Skalarproduktet

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg undrer mig bare lidt over noget angående denne opgave, hvor jeg skal finde skalarproduktet for disse vektorer: er det så okay at gøre således: 1*(-4) + (-2)*1 = -6??
  • Hjælp til reduktion (Grundforløb/C niveau)

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal reducere disse to udtryk: a) 2b * (a+ ab) - ab b) 8 * p * q^3 / 2 * p * q Jeg har siddet i flere timer nu, og kan simpelthen ikke komme frem til et resultat. Hvordan skal jeg gange ind i leddene i a'eren? På forhånd tak for hjælpen :)
  • histogram

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe med opgave 8a?
  • udregning af gennemsnit.

    Forumindlæg
    halløj dér! jeg går pt i 3g og er altså snart ved at være færdig med gym. jeg er bare i tvivl om, hvordan jeg udregner mit gennemsnit? her tænker jeg mest på fag som idræt, musik og billedkunst..samt sso medregnet. hvordan gør jeg? :) på forhånd tak.
  • monotonilinje

    Forumindlæg
    Hej har lige et spørgsmål. Når jeg solver (f'(x) = 0) og den giver 3 x-værdier. Er der så to lokale minimum og maximum :)
  • Kvadratsætning 2

    Forumindlæg
    Kan nogen sige om jeg har ret i denne udregning: (3-2b)2=9+4b2-12b
  • Kombinatorik

    Forumindlæg
    Hvordan beviser man egentlig bi - og multinomialkoefficenter samt rekusionsformlen?
  • HASTER, afl imorn.

    Forumindlæg
    OPG 2.029, i et koord. i rummet er givet 3 vektorer a=(1,2,3) b=(2,-1,2) c=(-1,2,2) bestem gradtallet for vinkelen mellem a og b Bestem koord.sættet til proj. af a på c bestem tallene s og t, således at vektoren d=a+sb+tc står vinkelret på både b og c, og angiv koord. for d. HJÆLP, har hverke...
  • Anvendelse af vektorer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har fået denne opgave for, og kan slet ikke finde ud af den. Er der nogle af jer, der vil hjælpe mig med at løse den? Eller måske bare løse nogle af dem? Afleveringen er vedhæftet som en pdf-fil. Håber virkelig I vil hjælpe mig Tak for hjælpen på forhånd Mvh. Nicoline
  • Eksamen 1g

    Forumindlæg
    - Hvornår får man afvide om man skal op i musik eller samfundsfag her i 1g? - Og hvilke obligatoriske årsprøver er der i 1g? - Og hvor står en betydning har de egentlig for om man klarer sig godt eller dårligt efter gymnasiet?
  • Økonomi på Arhus Universitet

    Forumindlæg
    Hej. Overvejer at søge ind på økonimi studiet Århus universitet. Har en gennesnit der hedder 5,2 (og hvis man så ganger med statens bonus 5,6) Nogen herinde derved om det er nok til at få en plads eller standby plads. Og kan nogen fortælle mig om det positive og negative ved studiet.