Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12961 til 12980 af 25374
-
Talteori
ForumindlægEn mand køber rødvin til 12 kr pr. flaske og hvidvin til 13 kr pr flaske. Han betaler i alt 248 kr for vinen. Hvor mange flasker af hver slags køber han? Jeg kender godt resultatet-jeg er mere interesseret i hvilken ligning man opstiller. -
HURTIG HJÆLP!!!
Forumindlægjeg har fået stillet opgaven: giv forslag til hvilke ændringer der kan ske i sædproduktionen hos manden, hvis han udsættes for østrogenlignende stoffer..og skal analysere en figur.. man kan se opgaven på: http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1998/maj/... -
Ideer til kortfilm...
ForumindlægHej Allesammen. Vi skal i mediefag til at producere en kortfilm, der skal indeholde nogle tvist - altså noget man ikke forventer.. f.eks. som i Tryg-reklamen, hvor manden afleverer tasken til damen, selvom man regner med at han vil overfalde hende. Håber meget på nogle fantastiske ide... -
Idehistorieopgave om Freud og den seksuelle frigørelse
ForumindlægHej derude... Jeg sidder og mangler hjælp til en opgave: Freud og (den senere) psykoanalytiske betydning for den seksuelle frigørelse. Jeg har opstillet denne problemstilling, men er meget i tvivl om hvad der er vigtigt at have med... Hvilken betydning har Freud haft for den sexuelle frig... -
Matematisk gåde
ForumindlægJeg har fået følgende spørgsmål: En mand er 31 år, og hans søn er 4 år. Hvor mange år, t, går der før faderen er 3 gange så gammel som sønnen? Jeg har fundet funtionen y = 4 * t + 27, til at finde faderend alder når sønnen er 4 * t år gammel men kan ikke svare på overstående spørgsmål. -
Mediernes ansvar - kronik
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive en kronik om mediernes ansvar, og tage udgangspunkt i en kort redegørelse for synspunkterne i Morten Sabroes artikel: "Man arresterer ikke en hvilken som helst mand, vel?" og diskutere dem. Men jeg er lidt på bar bund. Er der evt nogen der har lavet en lignende... -
Betegnelser
ForumindlægHvad hedder de mandlige betegnelser af disse ord :Enke, Piccoline, Garderobedame, Telefondame, Syerske, Vaskekone, millionøse, Ekspeditrice, Falckoline !Hvad hedder de kvindelige betegnelser af disse ord : Portner, nordmand, baron, formand, steward. kontormand, Spillemand, dørvogter, snemand, for... -
Hjælp Fantasy vs. fantastiske fortællinger
ForumindlægJeg er blevet helt i tvivl om genren fantasy og fantastiske fortællinger er det samme? Hvis ikke hvad er så forskellen? Jeg forstår fantasy som noget middelalderligt, eventyrtræk, drager og overnaturlige væsner og fantastiske fortællinger som noget der sker i virkeligheden men med surrealistiske ... -
billedesprog
ForumindlægHej Jeg skal finde de sprogelige billeder i digtet " Vierge Moderne" som er skrevet af Edith Södergran, men har meget svært ved det. Jeg har fundet nogen, men ved ikke helt hvad det betyder. jeg er et net for alle glubske fisk jeg er blodets viskning i mandens øre der er flere, men ... -
Kurtage og aktier
ForumindlægNår man køber aktier, skal man betale kurtage. I en bank er kurtagen på 1,5 promille af aktiernes værdi, når man køber aktierne. En mand køber aktier for 52000 kroner. Hvor meget skal han betale i kurtage? Kan det passe, at når jeg siger 1.5/1000*52000 så giver det 78 kr.? Og er det den rigti... -
Læserbrev og holdninger?? hjælp..<3
Forumindlæghttp://www.berlingske.dk/article/20090503/kronikker/705030056/ Jeg har fået til opgave at jeg skal analysere denne kronik og skrive læserbrev til manden der har skrevet det, hvor jeg kommentere teksten og hans holdninger. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte, og jeg kan ikke rigtig genn... -
Bøjning af verbet "ser" i førnutid?
ForumindlægVi kom i klassen lidt op at skændes over hvordan verbet "ser" bøjes i før nutid?F.eks. i sætningen: Antonio es un hombre. Ved godt meningen med at han harværet en mand, altså oversat til dansk ikkegiver nogen mening, men bare et eksempel...Nogle forslag?På forhnd tak.Kristina :) -
hvordan siger man..
Forumindlæghvordan siger man dette på tysk?"Denne mand er alt hvad hun ikke er?"Jeg har forsøgt:1) "Diese Mann ist all was sie nicht selbst ist"2) "Diese Mann ist all, die sie nicht selbst ist"synes bare det lyder mærkelig/forkert. er der ikke en smartere konstuktion af denne s... -
Henførende stedord - tysk..
ForumindlægHej, jeg skal lave en oversættelse fra dansk til tysk, hvor der indegår henførende stedord. Så har oversæt en enkelt sætning, for at se om jeg forstår det rigtigt den lydende følgende: Dansk = Manden, som står der, er min tidligere kollega. Tysk = Der Mann, der steht der, ist meiner frühe... -
artikel
Forumindlæghejsa venner, jeg skal skrive en artikel til et billed. på billedet er der et tog, to brandmænd som bærer en mand - det er åbenbart et togulykke. jeg har fået vide at jeg skrive artikel med overskrift, undertekst og hv-spørgsmålene skal også besvares - hvem, hvad, hvor, hvordan, hvorfor....EN LA... -
Nogle der gider kigge på min stil?
ForumindlægHej alle flinke brugere. Nogle der vil kigge min stil igennem for fejl og evt komme med nogle gode forslag til man jeg kunne pynte den lidt med. Jeg har skrevet en artikel om en mand der ligger bevidstløs ved en tog station. Der kommer en masse mennesker forbi, som ikke griber ind, men bare gå... -
Betting opgave
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en opgave der handler om betting et specifikt regnestykke som jeg gerne vil have hjælp til er: en mand bliver ved med at bette på noget der har 50% for at gå hjem indtil han vinder, hvordan regner man ud hvor stor chancen er for at han taber fx 2 gange i træk, 3... -
Analyse KUPPET
Forumindlæghej jeg har brug for lidt hjælp skal op til eksamen i morgen tidlig, og skal analysere kortfilmen KUPPET. jeg kan ikke helt finde ud af hvad han manden i den anden bil der køre op på siden betyder, nogle der kan hjælpe med det? eller har analyseret den før og evt kan maile mig en kopi? håber på l... -
Hjælp til biologi spørgsmål
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe med nedenstående spørgsmål? - Det vil være en kæmpe hjælp En kvinde har en rød-grøn-farveblind far. Hun får to børn, en dreng og en pige, men en mand som ikke er farveblind. Rød-grøn-farveblindhed nedarves X-bundent recessivt. Hvad er sandsynligheden for at drengen er ... -
Hvordan kommer jeg igang?
ForumindlægOpgaven hedder: i højden 10m over gaden hænger en lampe, og en 2m høj mand befinder sig til tiden t=0 i afstanden 4m fra A. Hvor lang er hans skygge til tiden 0?? Hvis der er nogen som bare kan give mig en idé om hvordan jeg skal starte kunne det bare være skønt?
