Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13001 til 13020 af 40685
-
Gallafest??????
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål til gallafesten når man går i 3.g Skal man have en partner? Det jeg tænker nogle piger går jo bare ind sammen med en veninde hvis ik de har en partner men skal man overhovedet det? jeg tænker er der aldrig nogle der bare går ind alene ? fordi jeg gider ... -
Svar fra GYM!!
ForumindlægHej alle derude. Jeg fik et brev fra hvidovre gymnasie, hvor jeg var blevet optaget på. Og jeg havde på ingen omstændigheder ikke valgt hvidovre gymnasie. Derfor vil jeg spøger om i kender andre gode gymnasier, nogle i kan råde til. Udover gefion, frederiksberg og ørested, dem har jeg nemlig tæ... -
Det haster pls hjælp - Molins model SRP
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette kun... -
Praktik i 9.klasse
ForumindlægHej jeg skal i praktik i uge 47 og jeg ved virklig ikke, hvad jeg skal tage. Jeg vil gerne havde noget i UK eller US og jeg vil gerne havde at det er lidt naturfagligt orienteret og helst ikke for politisk. Er der nogle der har et froslag? På forhånd tak kh A -
Ideæt - fysisk form
ForumindlægHej Kan det virkelig passe, at ens lærer i idræt kan trække end ned i karakter på grund af hvor stor/tynd på man er? -
HTX forrebedelsesmateriale 2010
ForumindlægHey Er der nogen der nogen der har lavet opg 4 og 5 i forberedelsematerialet til skriftlig eksamen mat A? Skal selv op mundtlig V.h. Alexander -
Evolution -
ForumindlægHvorfor er religion og biologi oplagte fag til at arbejde med Darwin og hans evolutionsteori? På forhånd tak :D -
Kanonisk tekst
ForumindlægHej folkens, Er der ikke nok nogen som vil fortælle mig hvad en kanonisk tekst helt præcis er? Og er kanoniske tekster det samme som centrale tekster inden for religionen? Tak på forhånd! -
søger hjælp til region
ForumindlægHej, søger hjælp til tre religioners skabelsesberetninger, som er kristendommen, islam og jødedommen. hvordan er er jorden skabt i kristendommen, islam og jødedommen? hvad er forskellene i de forskellige skabelsesberetninger? tak på forhånd -
Hjælp
ForumindlægHvilken genre er det : Hvis ens tekster er fra en bog, tekster fra en bog med en som er en lærd indenfor religionen. Er det ikke Litterær tekst Faglitteratur -
Islam HJÆLP
Forumindlæghar nogle spørgsmåle om islam, da jeg skal aflevere det i morgen og kan ikke rigtigt finde nogle oplysninger 1. Hvorfor følger nogen muslimer mere end deres kultur end religion 2. Hvorfor tror kristne at islamske kultur er voldelig 3. Hvad er sunni og shia, hvad er forskellen HJÆLP!!! Vil hav... -
AT 2013 - valg af fag indenfor "Det frie valg"
ForumindlægHej Studieportal, Nu er AT-emnet 2013 blevet offentliggjort: Kampen for det gode liv. Jeg har tænkt utrolig meget på hvad jeg skal vælge, og er kommet frem til at jeg ønsker at bevæge mig indenfor noget omkring "Det frie valg". Det lægger jo umiddelbart op til en del fag. Jeg tæn... -
Matematik - lineær model
ForumindlægAntallet af elever, der tog en studentereksamen på STX, er i perioden 2004-2009 steget med 850 pr år. I 2004 var der 16 259 elever, der tog en studentereksamen på STX. a) Indfør passende variable, og opstil en lineær model, der beskriver udviklingen i antallet af elever, der tog en studentereks... -
Har jeg bestået matematik?
ForumindlægHej Jeg vil gerne være sikker på om, jeg har bestået matemaik. Jeg fik 7/7 i årskarakterer, altså 7 i skriftlig og 7 i mundtlig. Jeg var så oppe til skriftlig eksamen, hvor jeg fik 00. Har jeg så bestået faget? Mvh -
Eksamensæts resultater Juni 2012???
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har været til HF skriftlig matematik b eksamen i dag, og jeg kan simpelthen ikke vente med at se, hvordan det er gået... Er der nogen, der kender nogen steder på nettet, hvor resultaterne er blevet lagt ud for HF matematik B eksamen d.4.62012? Tak for jeres til. Mvh... -
mat-råd?
ForumindlægHey derude. Jeg hader sindssyg meget matematik, selvom jeg har det på A - fordi jeg skal bruge det til min videregående uddannelse. Så er der nogle, der har lyst til at komme med gode råd/ideer, til hvordan jeg skal tvinges til at kunne lide mat? -
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
skabelsesberetning
ForumindlægHej Er der nogen, som kan hjælp med følgende: Lighede og uligheder mellem den kristne skabelsesbret. og den græske(theogonien). Hvordan opstiller man et hieraki inden for begge religioner? -
Kemieksamen B, hvordan forløber den?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til kemieksamen B, og vil gerne vide hvordan den forløber. Jeg har spurgt min lærer, men har kun fået en vag forklaring, og jeg ved at resten af min klasse er i samme båd. Jeg er klar over vi har fået nogle spørgsmål UDEN bilag før eksamen, som vi kan trække med et ukendt ... -
Mircea Eliade(1907-1986)
ForumindlægJeg er ved at læse omkring religionshistorikkeren Mircea Eliade, og hans teorier : Religion udtrykker sande forestillinger om det hellige. Vil gerne hører om der er nogle der kan hjælpe mig til at forstå denne sætning; Det hellige er et element i bevidstheden struktur og ikke et stadium i de...
