Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 13061 til 13080 af 179441
-
Hvilken metode?
ForumindlægJeg har et spørgsmål(: hvis man i forbindelse med sit AT har arbejdet med en tekst også ligger en teori indover denne tekst, hvad hedder denne metode så? Ved at i psykologi kaldes det at arbejde med en case, men hedder det også det, hvis man gør det i fransk, engelsk eller lignede. hå... -
Ondskab/evil
ForumindlægHjælp mig! Jeg sidder med et spørgsmål i engelsk, der går ud på, at jeg skal diskutere, hvorfor folk er så betaget af ondskab. Dette spørgsmål kommer på baggrund af teksten "The strange case of dr. Jekyll and mr. Hyde." Nogen ideer til folks betagelse af ondskab eller det onde? -
Finanspolitik Dansk supermarked
ForumindlægHej, jeg er igang med min case eksamen og jeg er kommet til en virklig træls opgave hvor jeg kan ikke rigtigt svare på spørgesmål Hvilken type af finanspolitik tror du at Dansk Supermarked Group vil foretrække? I principet tror jeg nærmest at det er lidt ligegyldygt for dem hvilken finanspolit... -
økonomisk politik
Forumindlæghej derud :) håber virkelige i kan hjælpe mig med min case i samfundfag hvilken form for økonomisk polik kan der føres for at få gang i privatforbruget? hvordan vil det påvirke de samfundsøkonomiske mål? hvis ledigheden forsætter med at stige, hvilken konsekvenser kan det så få fo... -
Differentialligninger
ForumindlægHej. Nogen der er gode til differentialligninger? Jeg har fået nogle opgaver her, som jeg er total lost i. Jeg kan slet ikke komme igang. Intet af det siger mig noget.. :S se http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/cas/difflign.pdf og gå ind under Kolesterolniveauet i mennesker næsten til slut... -
Tangenternes røringspunkter
ForumindlægHej allesammen Er i gang med at læse mat A op, og det er bare alt for længe siden, jeg har haft med det at gøre. Opgaven lyder: Grafen for funktionen f(x) = 1/x har to tangenter med hænldningskoefficientern -9. Bestem røringspunkterne for tangenterne. Kunne godt bruge noget hjæl... -
lommeregner hjælp
ForumindlægHej! er der nogen der ved hvordan man finder x, y, z på lommeregner af denne funktion: 2x+y+z=-1 x+2y+z=0 3x-2z=5 Det må gerne være på en af de tre lommeregner: TI-Nspire Cas Voyage 200 TI-89 titanium. -
TI-Nspire lommeregner
ForumindlægHar været så smart at anskaffe mig en TI-Nspire CAS lommeregner som den eneste på mit b-niveau hold! Dvs. at ingen kan (inkl. mig selv) finde ud af bruge den. Derfor: Er der nogen der ved hvordan man får lommeregneren til at udregne toppunktet for parabler? Kan ikke finde den funktion. På forhå... -
systemteori, arbejdskade, ravilidering
ForumindlægJeg arbejder på en case med en kvinde der er sygmeldt pga arbejdskade og nu ønsker revalidering. jeg skal sammenkoble en mundtlig prøve ud fra et systemteoretisk perspektiv, men jeg har rigtig svært ved at finde noget konkret som kan fortælle med hvad en systemteorisk holdning er til sådan et til... -
Lodret asymptote
ForumindlægHej studieportal... Jeg har nogle problemer med at løse en opgave, ogaven er som følgende: Find ved hjælp af cas-programmet ud af´om grafen for funktionen med forskrift: f(x)=x/(x-4) har en lodret asymptote med ligning x=4 Jeg har prøvet at læse lidt om det men har ingen ide om hvad jeg skal gø... -
Vil Dansk Folkeparti på et tidspunkt støtte en regering med en statsminister fra Socialdemokratiet
Forumindlæganvende dele af molins model på en konkret case: " vil dansk folke parti på et tidpunkt støtte en regering med en statsminister fra socialedemokraterne? a) førsr ud fra ideologi b) kontinuitet c)parlamenterisk faktor d)hvad viser din analyse vil dansk folke parti på et tidpunkt støtte ... -
S&S - kædetyper
Forumindlæghej alle.. jeg er i gang med en salg og service case, hvor jeg arbejder med ecco. af de 3 kædetyper; egentlige kæder, frivillige kæder, og franchise kæder, hører ecco vel under egentlige kæder?? hvis ja, eller hvis nej (sig meget gerne hvilken det er ellers), hva er fordelene og ulemperne... -
B: Konkurrencetragtmodellen for modebranchen!
ForumindlægHejsa! Jeg har fået en case opgave, hvor jeg skal skrive om modebranchen. Skal jeg sætte en virksomhed eller et produkt i "Samme produkt"? Er lidt i tvivl. For hvis jeg sætter et produkt, kan "Samme produkt kategori" og Samme behov vel næsten være det samme? -
srp mediernes påvirkning på unge
ForumindlægHej, Skriver srp opgave i dansk og samfundsfag og mediernes påvirkning på unge med henblik på facebook, reality tv og Paradise hotel og en sociologisk forklaring på dette og mangler nogle statistikker. Nogle der ved hvor jeg kan finde nogle statistikker til unges forbrug af facebook og rea... -
USA's nej til Kyoto
ForumindlægHej alle. Jeg skal analyse hvorfor aktører gør som de gør inden for international politik, med hovedfokus på miljøpolitik. Jeg har valgt USA som case, og skal dermed analyse deres nej til Kyotoaftalen .. Jeg skal redegøre for idealisme og realisme, og så analyse ud fra det .. Men jeg er gåe... -
HJÆLP!!! FUNKTIONER
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=-2x+3 a)bestem grafens skæringspunkt med hver af akserne uden brug af CAS b)Grafen for g(x) går igennem punktet (1,5). g(x) er parallel med f(x). Bestem en forskrift for g(x) hvordan gør jeg det? HJÆLP!! -
Hjælp til gode råd om Idræts eksamens teoretiske del!
ForumindlægHej. I dag var jeg oppe i Idræt eksamen hvor jeg viste idræts massage og dans - hvilket var til et 12 tal (efter min mening) I morgen er det så idræt teoretisk. Her vil jeg høre om der er nogen der har været oppe og hvad de synes om det? Vil også høre om nogen ved hvad man kan trække for en cas... -
Karaktere
ForumindlægHej.. jeg har et snit på 3.4 hehe.. Men jeg er faktisk ligeglad og mere interresseret i hvad jeg egentlig kan gå op og få i min sidste eksamen.. min sidste eksamne er samfundsfag på A niveau.. Kan jeg godt få 03 i WORSE CASE SENARIO.. eller hvor meget falder min karakter hvis jeg får 00 eller... -
Psykologi eksamen?
ForumindlægJeg skal snart op i psykologi og min case handler om en urolig barn, vil derfor gerne komme ind på daniel sterns udviklingsteori omkring barnet og min egen erfaring, men føler det er for tomt er der nogle der kan give mig nogle gode råd hvad jeg ellers kunne komme ind på og hvordan en psykologi e... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Jeg har denne opgave, som skal løses (helst) vha. lommeregneren eller case. Lad x - b(20;0,4) a) bestem det mindste tal k, så P(X≤ k) ≥ 0,90 b) bestem det størrelse tal m, så P(X> m) > 0,25. kan det også løses på hånden??
