Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13141 til 13160 af 20688
-
transformation! hjælp haster!!
Forumindlæghej jeg er en pige i 9.klasse som har brug for en forklaring på hvad en transformer er, og det haster utrolig meget (er til imorgen.) jeg er ikke så god til fysik, så ikke noget med mærkelige ord osv. vel? og helst en forklaring der kommer ind på det hele, eller det meste. på forhånd tak :-) -
Hjælpelærer i matematik søges
ForumindlægHej SP Jeg er en 2.g med en naturvidenskabelig linje, som søger en hjælpelære som kan hjælpe mig i matematik, hvilket jeg har på A og Fysik på B. Det vil ikke skade hvis personen også havde noget viden omkring bioteknologi, hvilket jeg også har på A . På forhånd tak :-) -
inertimoment
Forumindlæghej.. Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene matematik og fysik og emnet er inertimomenter..derfor vil jeg høre om nogle kender gode bøger eller sider om emnet eller nogen har noget liggende om emnet da dette ville hjælpe mig en hel del.. På forhånd tak -
Databehandling
ForumindlægHej......................Jeg er i gang med at lave resultater for min rapport i fysik, og har et problem. Jeg skal lave nogle data for mine resultater og kan ikke rigtig finde ud af det. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg gøre det. -
Udregn tyngdekraften.
ForumindlægHej, er i gang med en opgave til fysik, men har svært med denne her: En kasse som vejer 23 kg står på gulvet. a: Indtegn tyngdekraften Ft fra denn kasse på figuren som en pil hvor du angiver retningen b: Udregn størrelsen af tyngdekraften på kassen -
Lektiehjælper søges
ForumindlægJeg er en pige der går i 2.g på gymnasiet og har brug for lektiehjælp til bla tysk, engelsk og fysik. Jeg bor i Københavns området. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en lektiehjælper? -
Termisk energi
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal lave en rapport i fysik om: Omsætning af termisk energi. Meen jeg har lige et par spørgsmål, da jeg desværre ikke var i skole, den dag de lavede forsøget. 1. Formålet med forsøget. 2.Teorien. 3.Konklusion. På forhånd tak :) -
hjælp. bølgelængde og frekvens
Forumindlæghej. er lost i fysik. en tegning vis fortætninger og fortyndinger i en lydbølge, som er 2,40 m. a) hvad er bølgelængden? b) hvad er lydens frekvens? i Ekkodalen på bornholm kastes lyden tilbage fra en klippevæg, der rejser sig lodret 50m borte. a)hvor meget er ekkoet forsinket? -
Hvor kan jeg få fysk på C
ForumindlægHej jeg skal ha et aftenkursus på fysk c for at komme ind der hvor jeg gerne vil, men jeg kan ikke finde nogen steder på nette, hvor jeg kan få fysik på c i århus er der nogen ved hvor jeg kan finde noget? -
mekanisk energi for et pendul
ForumindlægHej folkens Er der muligvis en som har lavet et forsøg med mekanisk energi for et pendul i fysik. Jeg går i 2g htx. Har lidt brug for hjælp og vil være dejligt hvis der er en som har lavet den som kan hjælpe mig med mine spørgsmål som jeg har til denne opgave -
Varmeenergi
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at beregne en opgave i fysik. Jeg skal bruge formlerne (disse er vedhæftet), men jeg mangler tegnene i formlerne. Er der nogen der ved, hvilke tegn der skal bruges? Mvh Kristine -
Afstand fra Jorden/Solen til en given planet.
ForumindlægHejsa Jeg har fået stillet en opgave til rådighed i fysik, den lyder som følger: Prøv at foreslå en metode til at måle afstanden fra solen/jorden til de forskellige planeter. Det eneste jeg lige selv kunne komme i tanke om, var noget geometri eller evt. trigonemetri? -
At udregne en afstand til en stjerne
ForumindlægHej. Jeg har lige for tiden om parallaksemetoden i fysik, og har fået stillet denne opgave. Proxima Centauri er den nærste stjerne til solen, og parallaksen måles til 0,000214°. Udregn afstanden til stjernen i både km og lysår Håber i kan hjælpe mig -
def. af varmeenergi! haster. skal bruges om ½ time.
Forumindlæghej, vi har en 1 times skriftlig prøve i fysik. Jeg har trukket mekanisk energi og varme. Har I nogle forslag til hvad jeg skal skrive omkring varme? Evt. en definition på varmeenergi måske? på forhånd tusind tak! -
Forsøg?????????????????
Forumindlæghejsa... Jeg skal snart til eksamen i fysik... Vi trak 'strålings indvirkning på levende organismer', og ville gerne lige høre... Er der nogen der har forsøg til emnet ''Stråling Indvirkning På Levende Organsimers Vilkår''???? -
Perspektivering ( effekt og nytteværdi )
ForumindlægHeeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :) -
Perspektivering (effekt og nytteværdi)
ForumindlægHeeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :) -
Batteri og resistor
ForumindlægHej! Jeg laver ligenu en aflevering i fysik om et kredsløb, hvor der indgår et batteri og en resister. Jeg skal i denne afleveringen forklare grafen med UP opad og I udad. Altså fra ohms 1.lov. Hvad fortæller den graf i forbindelse med batteriets kredsløb? -
Tilstandsligning til vurdering af masse
ForumindlægHej Jeg har lidt problemmer med en fysik opgave, som lyder: Brug Tilstandsligningen til at give en vurdering af massen af den atmosfæriske luft i et lokale på 20 m2 med en loftshøjde på 2,4 m Kan ikke lige regne ud hva jeg skal? -
Co2 bindende???
ForumindlægHejsa, Jeg skal lave en opgave i fysik om ensvarmedyr og vekselarmedyr hvor man måler deres stofskifte ud fra iltforbrug. Jeg lægger natronkalt i bunden a buret for at binde co2'en der er i lutfen, men hvad vil det sige at noget er co2 bindende og hvad sker der??
