Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13181 til 13200 af 27496
-
optagelse
ForumindlægHej folkensDet er sådan at jeg har i 1.g haft mat på b-niveau, men jeg skal læse 2.g og 3.g i udlandet og har valgt matematik på et niveau der svarer til a i danmark (nærmere a+ faktisk).Men problemet er, at selve studiet er ret krævende og nogle andre elever har anbefalet mig at tage mat på et l... -
Cellens kemiske komponenter.
ForumindlægHvad betyder det ? Hvis man skal på uni. og have om dette emne hvad er der så præcis man kan forvente sig ? Forstår ikke helt hvad kemiske komponenter vil sige ? Nogle eksempler? -
Læsket kalk
Forumindlægheej er der nogen er jer som ved hvilken proces som er læsket kalk? 1) CaCo3+H2O → Ca(OH)2 + CO2 2) CaO+ H2O→ Ca(OH)2 3) Ca + H2O + O → Ca(OH)2 -
OSO, hjælp ang. STX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er i gang med at skrive OSO om dyrlægeuddannelsen. Jeg er så ved at forsøge at beskrive vejen til denne gennem STX, men jeg er meget i tvivl om selve opbygningen af STX. Altså jeg har lidt svært i at finde rundt i alt det med fag på A,B og C-niveau osv.i forhold til... -
Lambda-DNA i gelelektroforese?
ForumindlægHej..Jeg har mellemniveau-biologi i 3.g og vi har lavet forsøg med plasmidet pUC19, som vi har oprenset, skåret med restriktionsenzymer og derefter sat i gel-elektroforese. Vi har også nogle andre prøver. I gelektroforesen har vi påsat prøverne således:Brønd 1: Markør (lambda-DNA skåret med Hind ... -
Lille hjælp..
Forumindlægjeg har brug for hjælp til at finde de værste fejl i følgende, Er hat schlechte Note in Biologie und Religion, und aufgrund dass kann er nicht ein zehntes Hauptschuljahr belegen. So er wiest nur nicht was er machen sollen. Er hat zwölf Bewerbungen schrieben als Handelskaufmann, Koch, Fliesenlege... -
hvad skal jeg gøre??
ForumindlægJeg har skrevet et referat, som skal være på 100 ord. Er der nogle der bare hurtigt gider at rette+? Nothing but the truth it's about a boy with name Philip. He like to be a sports star. So he is in the track team. But if you want a be a sports star, you need good grades. Winter terms exams n... -
Please hjælp?? Haster
ForumindlægJeg har skrevet et referat, som skal være på 100 ord. Er der nogle der bare hurtigt gider at rette+? Nothing but the truth it's about a boy with name Philip. He like to be a sports star. So he is in the track team. But if you want a be a sports star, you need good grades. Winter terms exams n... -
Tvivl om valgfag
ForumindlægDa jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, kunne jeg godt tænkte mig at høre lidt om de forskellige fag, da jeg er meget i tvivl! Jeg går på stx med studieretningen Samfundsfag A, Matematik B og Naturgeografi B. Jeg hæver Matematik til A-niveau, men skal derudover vælge ét valgfag. Valget st... -
Kvinderettigheder i afghanistan
ForumindlægHej! Jeg har så småt påbegyndt arbejdet på SRP'en. Jeg skriver som kvindernes rettigheder og deres kamp for friheden i Afghanistan, da det falder mig ubegribeligt, at der på trods af krige osv ikke sker noget fremadrettet for disse kvinder. min formulering hedder; Der ønskes en k... -
Politisk kommunikation. Dansk eller historie?
ForumindlægHej, SRP'en venter lige rundt om hjørnet og det er derfor blevet tid til at vælge emne. Jeg ved allerede hvilket emne jeg kunne tænke mig at skrive i, men jeg er i tvivl om hvilken fagkombination jeg skal bruge. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om politisk kommunikation men jeg er meget... -
Kraftmoment - forbrændingsmotoren
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder midt i mit SRP, og kan ikke komme videre med noget matematik - trigonometri. Jeg skal udregne FS (plejlstangskraften), som vist på det vedhæftede billede, og hvis vi antager at jeg har regnet FG (stempelkraften), skal jeg kende mindst én vinkel, for at kunne sætte... -
Koffeinsk kemiske egenskaber... Er dette godt nok?
ForumindlægHej er igang med min SRP hvor jeg skal gøre rede for koeffeins kemiske egenskaber hvor jeg har skrevet dette? Ved ikke hvad jeg ellers evt kan kommer ind på? Koffein er et hvidligt farveløst pulver hvilket kan have en lidt bitter smag og har den molære masse på 194,19g*mol . Det har et ... -
Muhammed-krisen og "Civilisationernes sammenstød" af Huntington.
ForumindlægHej allesammen. Som så mange andre sidder jeg med SRP, hvor jeg skriver noget om Muhammed-krisen og teorien om "Civilisationernes sammenstød" af Huntington. 1. Jeg skal forklare, hvorledes man kan sige, at Muhammed-krisen var/er et eksempel på Samuel P. Huntingtons teori om civilisation... -
Polær og upolær elektronparbinding
ForumindlægHej derude! :) Jeg har lige et spørgsmål vedrørende kemi. Jeg forstår ikke helt det med polære og ikke-polære bindinger? Og hvad vil det sige, at bindingen er polariseret? På forhånd tak! -
Aktuel stofmængdekoncentration
ForumindlægJeg forstår ikke kemi bogen måde at beskrive hvad aktuel stofmængdekoncentration er? nogle der kan forklarer det med nogle lettere ord. Tak -
Er der nogle som har fået 03 eller 5??
ForumindlægNu er der så mange herinde som scorer høje karakterer, hvilket jo er dejligt og flot.. men er der nogle som fx har fået 03 eller 5 til en eksamen? og hvilken indflydelse har det på jer?? -
Hvilken type er du?
ForumindlægEr du typen, der får gode årskarakterer, men halvdårlige eksamenskarakterer? Eller er du typen, der får fine eksamenskarakterer, men dårligere-end-middelmådige årskarakterer? Er du typen, der har en stor spredning i karaktererne - fra 00 til 12? Eller er du typen, der ligger stabilt inden for 02... -
Tegneprogrammer
ForumindlægHej, der skulle ikke være nogle der kunne uddele af deres viden omkring alternativer til ACD-Lab's ChemSketch ? -
Den omskrevne cirkel
ForumindlægHej studieportalen, er der nogle, som kan forklare mig detajleret hvordan man laver den omskrevne cirkel i en trekant? Jeg vil gerne vise den til min mundtlig eksamen, hvis jeg trække et spørgsmål, som der omhandler dette. Mvh. Signe :)
