Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 13221 til 13240 af 160718
-
Cirkel og linje Mat A
ForumindlægEn cirkel C og en linje l er bestemt ved: C: x2-6x+y2+4y-3=0 l: x + 2y= 8 Undersøg om l er tangent til t. Jeg ville umiddelbart indsætte l på y's plads - hvordan løser jeg opgaven? -
Matematik... please help!
ForumindlægHej...jeg har en opgave, som jeg er gået helt i stå i...opgaven: en maskinfabrik producerer mellem 30 og 60 maskiner om året. prisen P for en maskine afhænger af antallet af producerede maskiner x, idet p(x)=7500x-x^3, 30a) bestem det antal maskiner, der skal produceres om året, hvis man ønsker d... -
STOR HJÆLP - MAT A!
ForumindlægHej _') jeg skal lave følgende opgave (eller er i gang med): Antallet N af individer i en bestemt population forventes at vokse logistisk. Det antages derfor, at N er løsning til en differentialligning af typen: dy/dt=ay(M-y), hvor tiden t angiver antallet af år efter starttidspunktet. ... -
Ligninger Opgave 16 s. 43 Vejen til Matematik (Knud Erik Nielsen Esper Fogh)
ForumindlægOpgaven lyder som følgende I en bestemt slagterbutik koster 1 kg hakket kød med 20 % fedt 35 kr, mens 1 kg hakket kød med 8 % fedt koster 45 kr. a) Beregn ud fra disse oplysninger prisen på 1 kg rent kød og prisen 1 kg fedt. b) Prøv at forklare resultatet Jeg har oprettet 3 spørgsmål, jeg ... -
Matematik b - eksamenssæt
ForumindlægHej, vi har fået et matematik b eksamensæt for, og jeg kan ikke regne ud hvordan opgaverne skal løses? nogle som kan hjælpe mig? Jeg har vedhæftede den opgave jeg ikke forstår, samt de oplysninger der er givet. -
SRP om græsk matematik
ForumindlægHej, jeg skriver srp om græsk matematik og skal analysere hvordan det antikke græske samfund gav mulighed for matematisk tænkning og praksis. Jeg er virkelig på bar bund, er er nogen som har skrevet om det, som kan sende det til mig, eller bare nogen som ved noget om det eller har et godt link - ... -
Søger opgavehjælp til matematik B
ForumindlægSøger med lys og lygte efter "hjælp" til mine opgaver i matematik B. Ja kort fortalt en til at lave dem for mig. Der vil selvfølgelig være betaling pr. opgave. Kontakt pr. mail til maria[email protected] -
plzz hjælp kemi A
ForumindlægAfstem følgende reaktion NH3 + O2 ® N2 + H2O NH3 + O2 ® N2 + H2O Hvor mange gram N2 udvikler 85 g NH3? Hvor stor en mængde O2 kræves der til reaktionen? Mængden angives i L ved 20 °C, 1 atm. -
Matematik eksamen på hf.
ForumindlægHvis jeg nu skal have matematik b, skal jeg så op til eksamen, det føste år, andet år eller begge år. Er det noget med, at man selv kan vælge? -
Hjælp til FS10 mundtlig matematik.
ForumindlægHej! Jeg har snart eksamen i mundtlig matematik FS10. Er der nogen der muligvis kan forklare hvordan det foregår og måske evt. give TIPS. -
Har jeg bestået matematik B?
ForumindlægJeg har lige taget matematik B, og er mildest talt ikke så skrap til det. Men faget skal dog bare være bestået for at komme ind på den videregående uddanelse jeg ønsker.. :) Mit eksamensbevis er lige kommet hvor der står jeg har fået 00 i mundtlig og 4 i skriftelig. Er jeg bestået? Der står n... -
MATEMATIK B DIFF. REGNING
ForumindlægHejsa :) Jeg har et eksamenssæt for til næste uge. Det er eksamenssættet fra august 2007 matematik b hf. Jeg er nået til opgave 12 (pyha), og den har jeg svært ved at komme igennem. Jeg har skitseret grafen for: f(x) = x^-5x+4+2ln(x) , x > 0 Og så skal jeg bruge differentialregning til at be... -
Læreruddannelsen - at dumpe i matematik.
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at være efterskolelærer, men som det ser ud nu, så er det usikkert at jeg består matematik b. Derfor vil jeg høre om det er påkrævet at matematik er bestået for at kunne søge ind? Eller skal jeg et smut på VUC? -
Matematik Problemregning og færdighedsregning 2010
ForumindlægHej ! Jeg går i 9 klasse, og har lige været til terminsprøve i matematik, fik kun 00. Jeg er virkelig dårlig til matematik og vil gerne bestå med nogenlunde et 02 eller et 4 tal. Så er der nogen der har Problemregning og færdighedsregning her fra 2010? :) -
02, 00 og 02 i Matematik
ForumindlægHar fået: Årskarakter 00 og 02 Mundtlig matematik eksamen 02 Har man så bestået Matematik b og hvis ikke hvad kan jeg så evt. gøre, måske søge om Dispensation? Vil jo gerne have en vidergående uddannelse. Mvh. Kasper -
2 opgaver (mat A)
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med 2 opgaver som jeg ikke helt kan finde ud af..:( Der SKAL være mellemregninger (siger min lærer) opg 1. I et elektrisk kredsløb har du givet strømstyrken I(ampere) som funktion af tiden t (sekunder): I(t) = 3,2 * sin (0,04 * pi *t) +1,2 Du skal bestemme: a) Den største og ... -
Evt. Euler fans? eller bare matematikere
ForumindlægJeg har et matematik projekt angående Polyedre Og herunder har vi et projekt der omhandler en del med Euler, vi har blandt andet fået et kompendium med noget af hans arbejde og andet. Selve projekt opgaven lyder således: "Opgaven skal indeholde mindst to beviser for Eulers polyedresætning... -
Ligningsløsning- matematik c
ForumindlægSkal til eksamen i morgen i matematik c. Skal have dispotitioner klar, men har meget svært ved nogen af dem. F.eks hvordan laver man en dispotetion for rentesregning? det er jo en masse forskellige formler, det kan ikke gå over et eksempel? - Ligningsløsning? Kan overhovedet ikke komme videre,... -
Kemi øvelse - A niveau (Hjælp)
ForumindlægHejsa, jeg har lige brug for hjælp til en opgave i kemi, hvilket er følgende: Ved tilsætning af 15 mL 6M H2SO4 neutraliseres overskuddet af OH- . Vis dette ved beregning. Jeg kender til følgende: CuO + H2O+ H2SO4 -> 2H2O + CuSO4 Jeg tænker selv, at jeg skal starte med at finde stofmængden ... -
Historie (A) eksamen
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvad det præcis er man skal til eksamen. På vores skole har vi 24-timers eksamen i historie. Når man så trækker sit emne, f.eks. verden efter 1945, skal man så bare redegøre for sit emne (altså det vigtigste), og inddrage de kilder osv. man får udleveret? + selvfølgeli...
