Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13281 til 13300 af 23877
-
Mundtlige - vælge noget fra synopsis?
ForumindlægHej! Jeg ville hører om jeg må vælge en af mine problemstillinger fra i synopsis'en? Ser I, jeg har tre problemstillinger i synopsis'en som lyder: 1. Jeg vil belyse den biologiske baggrund for de fysiske men mændene ifølge dagbogen pådrog sig på ekspeditionen. 2. På baggrund af tekstana... -
SSO Kroniske uskyld- hjæælp
ForumindlægJeg er blevet enig med mig selv om at skrive SSO opgave om den kroniske uskyld.Tænkte på om der var nogen der havde nogle gode råd til hvad jeg kan gribe fat i for at få en over middel karakter? Nogen der har skrevet opgave om bogen?Trænger virkelig til at få nogle gode råd inden jeg beslutter mi... -
hermenutisk metode vs. kvalitativ metode i samf?
Forumindlæghej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen og har arbejdet med immigration fra latinamerika til USA hvor jeg har brugt filmen Maria llena eres de gracia i spank samt en sangtekst og så statistisk materiale i Samfundsfag osv. Jeg sidder og skriver om metode og har jo så brugt meget kvantitativ metode if... -
Forberedelse til dansk afgangsprøve??
ForumindlægHej folks. Hvordan forbereder jeg mig bedst på afgangseksamen? Vil blive rigtig glad, hvis folk ville give et godt råd og komme med nogle tips, om hvordan man kan forberede sig bedst på den danske afgangseksamen :) -
Fodnoter i bilagene? SRP
ForumindlægI min SRP henviser jeg på et tidspunkt til et bilag, hvor der er et billede af en analysemodel. Jeg skal jo skrive, hvor jeg har dette billede fra, men så er mit spørgsmål, om jeg må lave en fodnote i mit bilag? Eller hvor skal jeg skrive dette henne? -
Samfundsfag årsprøve-
ForumindlægJeg er blevet udtaget i samfundsfagsårsprøve. Og jeg skal op her i næste uge. Men jeg er bare ikke helt sikker på hvordan det foregår, altså selve eksaminationen. Er der nogle der måske har prøvet det, der vil give mig en hjælpende hånd? På forhånd tak! -
Er et symmetrisk molekyle altid mere reaktivt? Eddikesyre og eddikesyreanhydrid
ForumindlægHej! Som overskriften siger: gælder det, at et symmetrisk molekyle altid er mere reaktivt end et mindre symmetrisk et? Jeg tænker eddikesyre og eddikesyreanhydrid På forhånd mange tak! -
Dummy variabel
ForumindlægEr det rigtigt at en dummy kodede kategorisk variabel bliver til en numerisk variabel? -
Polterabend
ForumindlægHvad ville i mene budskabet er i, Jan Sonnergaards tekst Polterabend. -
ØKONOMI, velfærdsstat, globalisering - Teoretikere!
ForumindlægHej Alle! Er der nogen betydningsfulde teoretikere under ovenstående emner, som er vigtige at nævne i en eksamen. Specielt i økonomi kunne det være dejligt med inputs! På forhånd tak! -
Metode i Dansk
ForumindlægHej Hvilke metoder findes der i Dansk? Og hvad dækker de forskellige metoder over? Hvis jeg i dansk-delen har fundet mine oplysninger ud fra artikler fra forskellige aviser på nettet, hvilken metode har jeg så brugt? -
Slutning på kort tysk fremlæggelse.
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge meget kort om mit forbillede og jeg har valgt at skrive om Jack Kevorkain. Jeg er ret usikker på det jeg har skrevet så det ville være dejligt hvis der var noget der evt. ville rette det og hjælpe mig med at få det sidste frem. Jeg vil gerne have ind over at jeg selv sy... -
Sprængning af glas?
ForumindlægHej. Skal skrive et projekt om hvorfor et glas kan springes ved hjælp af lyd. Men er lidt på "herrens mark" hvsi man kan sige det sådan. Jeg ved at det er pga. af resonans, og jeg forstgår sådan i det store hele hvad det er men, kan ikke nok til at kunne lave en teori. og opstille nogle... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med denne opgave. Er helt blank. Aner ikke hvor jeg skal starte. Bestem a, så linje med ligningen 12x+a er tangent til grafen for f(x)=-3x^2 Hvad skal jeg gøre? -
Hjælp!
Forumindlæghvad gør jeg hvis jeg trækker en novelle, digt eller en tegneserie? har brug for at vide hvordan jeg skal begynde osv håber på svar hurtigts muligt -
igang med engelsk tager seriøst 2 sek
ForumindlægHej folkens. Er igang med en engelsk essay, hvor jeg er kommet i tanke om: Om jeg egentlig må gengive tekstens indhold(kort!) lige efter indledningen. Må jeg det i en engelsk essay, ville det ikke være oplagt??? -
Blodtyper HJÆÆÆLP
ForumindlægHvis begge forældre er A+ i blodtype altså IAi, Rr. Hvad bliver barnet så, også A+. Og vi har arbejdet med Eldonkort, og har fået spørgsmålet ''Foklar hvilke stoffe de fire felter på kortet må indeholde før tilsætningen af blod.? Jeg var syg da de andre havde om dette, så hvis der er ... -
hvad gør jeg her ?
ForumindlægPlakat Fremstil en skitse af din egen Tivoli plakat. Redegør for de overvejelser I/du har gjort i forhold til plakaten med hensyn til layout, tekst, valg af motiv, symboler, farvevalg m.v. -
Bøger udover pensum
ForumindlægHej. Jeg kigger lige nu efter nogle bøger der ligger ud over pensum i på MatA+. Jeg vil specielt gerne have nogle forslag vedr. statistik og algebra. Har i nogle gode råd, til hvad i selv har brugt? -
Hjælp til fag og emne.
ForumindlægHej, alle. Jeg har brug for hjælp til fag og emne i AT. Vores overemne er "grænser" og jeg har tænkt mig at skrive om noget med børn, altså i psykologi, men ved ikke hvad jeg kan komme ind på. Ellers, hvis I har andre emner, så må I meget gerne skrive det ned - det skal bare ikke være n...
