Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13281 til 13300 af 95433
-
Ligning ud fra to punkter
ForumindlægHey, Lige en opgave jeg ikke er stødt på før: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(1,1) og B(5,3). Linjen l går gennem A og B. a) Bestem en ligning for l på formen ax+by+c=0. Kan vi lave en vektor AB, benytte den som normalvektor, indsætte enten A eller B og så derved... -
Bestemme ligning for højden på siden BC??
ForumindlægHej alle sammen.. Nu har jeg kæmpet med denne opgave et stykke tid, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal bestemme ligningen?? Opgaven lyder: I et koordinatsystem er givet en trekant ABC med hjørnepunkter A(4,-2), B(-2,-1), C(4,3) a) Du skal bestemme en ligning for højd... -
Biologi EKSAMEN!
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i biologi c-niveau.Jeg har bare et problem. Vores lærer har ikke været særlig behjælpelig med at forberede os til eksamen!!Så jeg håbede på, at der var nogen herinde, som ville kunne forklarer, hvordan et eksamensspørgsmål ser ud, helst noget inde for "krop og s... -
Studievalgs-dilemma
ForumindlægJeg er en pige på 19 som lige er gået ud af gymnasiet her i '11. Jeg påbegyndte mit studie uden sabbat år, noget jeg bestemt ikke fortryder. Jeg læser lige nu international virksomhedskommunikation. Sagen er blot at studiet ikke lever helt op til mine forventninger når det gælder et drømmes... -
Matematik A
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål til DE der har matematik A eller har haft det.jeg er nemlig i tvivl i øjeblikket om jeg nu alligevel skal have matematik A. For er det ikke temmelig svært og kun for "gode"? (jeg får selv 9 i matematik). -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
Udregning af siderne i en trekant?
ForumindlægHej folkens, jeg har et spørgsmål her: "I en trekant ABC er side C=7, Vinkel A= 35 grader, og arealet af trekanten = 15" Bestem linje B Bestem linje A Bestem vinkel C -
Orbit 3: s192 O1 Solens Alder
ForumindlægJeg har "lidt" problemer med denne opgave. I a ville jeg tro man skulle regne den potentielle energi for solen nu og for solen dengang og så regne DeltaEpot, men hvordan regner jeg så Epot for Solen da den blev skabt? Jeg er heller ikke sikker på hvordan jeg finder Estr i opgave b. c me... -
Analytisk geometri
Forumindlæghej... jeg skal skrive om analytisk geometri i min 3. års opgave, hvor mine hovedfag er filosofi(C) og matematik(A) jeg ville hører om der eventuelt ligger inde med nogle notater omkring analytis geometri, som jeg måske kunne låne.. på forhånd tak -
Lærer vælge linjefag
ForumindlægHey everybody, har et simpelt spørgsmål. Jeg skal vælge linjefag til min læreruddannelse og kunne godt tænke mig at vælge engelsk som linjefag. Man skal dog have engelsk i b-niveau og have bestået med et 8 tal(gamle skala) på sit studenterbevis. Jeg har derimod haft engelsk på A-niveau med et 7 t... -
problemstilling
ForumindlægHej nogen der lige har tid til at kigge min problemstilling igennem, og se om spørgemålene virke realvante? Eller om der evt. mangler nogle andre problemstillinger jeg kunne arbejde med... http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=82017 -
Fortællerteknik - to fortællere
ForumindlægKan man godt både have en homodiegetisk og hetrodiegtisk fortæller i en historie? :-) Jeg læser en historie, hvor det er meget tanker og "jeg, jeg, jeg og jeg", men der står også "hun gjorde det" om jeg-fortælleren. Jeg håber I forstår. -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
Medicin studiet
ForumindlægJeg har et snit på 10,7 inkl. hurtigstartbonus og ønsker at læse medicin. Hvis adgangskvotienterne er de samme som sidste år, så har jeg kun mulighed for at komme ind på AAU eller AU som standbyplads. Jeg bor i KBH området, men at flytte ser jeg ikke som det store problem og desuden vil jeg allig... -
Eksamenssæt 2005
ForumindlægHey, er der nogle der kan hjælpe mig med hvad de to nyeste eksamenssæt i engelsk hedder??\n\nPå forhånd tak -
Skriftlige dansk
ForumindlægEr der nogen der har ideer om hvordan man skal forbrede sig til skriftlig dansk. -
rette
Forumindlæghej, er der nogen der gerne vil kigge min dansk stil igennem ? (vil helst ikke lægge den herind). -
Skriftlig engelsk eksamen 2006
ForumindlægJeg vil lige høre, om der er nogen, som har en titel på opgavehæftet til skriftlig engelsk 2006.. -
Hjælp over msn evt.?
ForumindlægHej. Jeg har en matematikaflevering for til i morgen. Da jeg har nogen problemer med nogen opgaver, kunne det været meget rart hvis der var én der kunne hjælpe mig over msn - da det går noget hurtigere? -
Rettelse af stil??
ForumindlægHej allesammen :D Jeg kunne godt bruge en til at kigge min dansk stil igennem, da jeg ikke er så god til dansk. (skal kæmpe helt enormt for at få 4 :S) Men lidt hjælp, til at se generelt om der er noget jeg kan forbedre og sådan?? det er en kronik om fortælletekniske virkemidler.. hvis du vil hj...
