Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13361 til 13380 af 23877
-
Analysemodel til eventyr
ForumindlægHej - er der nogle herinde der har en analysemodel til eventyr i engelsk . Specielt med de forskellige fagbegreber. Det ville være en kæmpe hjælp tak! -
At skyde en rottweiler - af Niels Brunse.
ForumindlægJA, jeg skal fremlægge om denne novelle: At skyde en rottweiler.... Og derved skal jeg fortæle noget om temaérne i novellen... er der nogle der har læst den, og kan fortælle mig hvilke temaér og hvorfor?? :D Det ville være en STOR hjælp :p Tak på forhånd xD -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
emne i skriftlig dansk i morgen (GYM)
Forumindlæghey Hvad tror I bliver det overordnede emne i morgen til skriftlig dansk i gymnasiet? Muhammed-krisen? Integration? ??? // EST -
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
studentereksamen i skr. dansk 2007
ForumindlægHej, jeg synes det kunne være lidt spændende at høre, hvad I andre synes om stileemnet i skr. dansk? (Går ud fra at prøven var landsdækkende i dag:o) - hvilket emne skrev i om? Jeg skrev om 1´eren, men synes generelt at det var nogle lidt kedelige emner og ikke de mest saftige tekster... men tro... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej :) Vi har lige haft om ovenståede emne i matematik i 2.g. Jeg kan nogenlunde finde ud af at beregne det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det skal bruges til. Hvad kan man bruge det til? Hvorfor er det smart eller brugbart at anvende det?? -
(SRP) Fysik / Dansk - Emnevalg?
ForumindlægMit studieretningsprojekt skal omhandle Fysik A og Dansk A (overvejer stadig Engelsk A fremfor Dansk A, men som udgangspunkt Dansk A..) Jeg kunne dog godt bruge lidt vejledning og forslag fra folk med SRP-erfaring vedrørende Fysik A. Jeg er på udkig efter et emne som man kan 'skrive sig ud af... -
Eksamen
ForumindlægHvordan starter man i mundtlig eksamen i engelsk. Beder de en om at læse den tekst, man har trukket højt op, også oversætte. Eller oversætter man kun ekstemporalteksten? -
Søges: Model til personkarakteristik
ForumindlægHejsa! Jeg har netop læst en bog i skolen, og har fået til opgave at lave en personbeskrivelse af hovedpersonen. Han optræder stort set hele vejen igennem bogens godt 500 sider. Jeg står nu og mangler en god detaljeret model til at skrive et portræt af ham, og håber der er nogen der kan hjælpe ... -
Svensk til eksamen
ForumindlægNogen er har en god ide til hvordan man kan forberede sig til eksamen hvis man skulle trække en svensk tekst. Jeg har ikke tid til at sidde og læse en masse svensk. -
24 timers historieeksamen
ForumindlægHej :) Jeg er lige gået i gang med en 24 timers historieeksamen og jeg har trukket Palæstinakonflikten. Kilderne jeg har fået handler primært om hvordan araberne ikke havde de rette ressourcer og vilkår til at bekæmpe Israel. Til min eksamen, skal jeg fremlægge relevante problemstillinger t... -
Beregn ΔH° og ΔG° for denne reaktion ved en temperatur på 25°C.
ForumindlægI finder min besvarelse finder i nederst. Opgaven lyder på følgende: I medierne nævnes det ofte at H2 kan anvendes som et ”forureningsfrit” brændstof til f.eks. biler. En mulig måde at fremstille H2 på, er at omdanne træ ved reaktion med vand. Træ indeholder store mængder af lignin, ... -
markedstyper
Forumindlæghej ..er der nogen der kan give eks. på nogle virksomheder der er under de følgende kategorier: fuldkomme konkurrence: monopolistiske: oligopol: monopol: -
Forslag til problemformulering
ForumindlægHej derude. Jeg skal igang med at lave en problemformulering til klimaet og den globale opvarmning. Der kan indgå følgende fag i opgaven: Samfundsfag, naturvidenskab, engelsk og mediefag. I skolen har vi set to film, der beskæftiger sig med klimaet og den globale opvarmning, nemlig "the Day ... -
HISTORIE EKSAMEN HHX
ForumindlægHejsa. Er der nogen der er i samme situation som mig og skal op til historie B eksamen på 3 års hhx? For så vil jeg gerne have lidt hjælp:0) Jeg er meget i tvivl om hvad man kan komme op i - en ukendt tekst, ja, men hvor meget udover denne tekst skal man kunne? F.eks. i Den kolde krig? Er der nog... -
Dansk litterær artikel = engelsk essay ?
ForumindlægHej Er det rigtigt, at en dansk litterær artikel er det samme som engelsk essay. Bort set fra sporget selvfølgelig. -
hjælp!! haster.. :/
Forumindlæger så dårlig til tysk, hvis jeg får en dårlig karakter, komemr det på studenter beviset...? ej vil i ikke nok hjælpe mig, skal op i et eventyr, og ved ikke hvordan jeg skal gøre eller hvad jeg skal sige.. -
Kvantefysik - 24 timers eksamen i dag :)
ForumindlægMed udgangspunkt i atomers emission af lys skal du gøre rede for opfattelsen af lys som partikler (lysets partikelnatur) Du skal omtale interferensforsøg med lys og opfattelsen af lys som bølger Du skal gøre rede for den opfattelse af verden, der ligger i kvantefysikken. Specielt spørgsmål 1 giv... -
Eksamen, please.
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i Oldtidskundskab, og har i den sidste uge ikke bestilt andet end at læse, læse, og kigge på vaser osv. Er simpelthen udmattet, mit spørgsåmål er dog hvordan forgår eksamen helt konkret på den gamle ordning. Skær det gerne ud i pap, eller trinsvis for jeg er så...
