Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13361 til 13380 af 27496
-
Eulers metode i Excel
ForumindlægHej Jeg er igang med SRP og skal med mine tal fra kolera epidemien i Excel anvende SIR og uddybe det med Eulers. Men jeg har ingen idé hvordan det skal laves i Excel. Er der nogen herinde der er ekspert i Excel, som muligvis kan forklare det? Mvh Jørgensen1995 -
Kan man få SU når man har en gymnasiel uddannelse?
ForumindlægMin kæreste har en gymnasiel uddannelse (HF) og han har nu fundet ud af her 3 år senere at han gerne vil være ingeniør. Han har så fundet ud af at han skal tage fysik, kemi og matematik på højere niveau, men vi er meget i tvivl om han overhovedet kan få SU? På SU's hjemmeside, står der at h... -
Volumen-arbejde
ForumindlægFra min kemi-eksamen men mere et fysisk spørgsmål. Man definerer entalpi for at slippe for volumen-arbejde: H = Eindre + p * V Og dermed: deltaH = deltaEindre + p * deltaV (ved konstant tryk) Men det netop det her konstant tryk, som jeg har svært ved at forstå. For lad os tage en kemisk ... -
3.års-opgaven - emne???
ForumindlægHvordan fa.... vælger i andre fag og emne til 3.årsopgaven?Jeg har MEGET svært ved at finde ud af hvilke fag der er gode og interessante at skrive i. "Bare skriv efter interesse!!". Ja, flot, men jeg ved ikk hvad mine interesser er..Vil gerne høre fra andre, der skal til at starte i 3.g... -
Gymnasievalg STX/HTX
ForumindlægHej alle Jeg går i 9.klasse i folkeskolen og synes at jeg klarer mig godt i de naturvidenskabelige fag, får næsten kun 12 taller. Mit gennemsnit ligger på 9,7. Min ven vil helt sikkert på HTX som den eneste i min klasse og jeg overvejer det også. Jeg har tænkt på at vælge Engelsk A, Mat A o... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Læse fysik uden at have haft fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, min overskrift lyder måske en smule forvirrende, så lad mig forklare. I min gymnasietid gik jeg på HF (på den gamle ordning). Dette var som sådan fint nok, og jeg troede, at jeg ville læse noget humanistisk efter gymnasiet. Jeg valgte efter gymnasiet at tage et par sabbatår, hvor jeg bl.a. h... -
Er gymnasiet anderles end skolen
ForumindlægHej Hvordan er det egenligt at være gymnasieelev, altså faglige og socialt? og forringerr man sin eksamesnit fra folkeskolen én eller to karakere ned? -
Dansk, retskrivning og læsning
ForumindlægSå er eksamnen i dansk retskrivning og læsning også overstået! Hvordan gik det for jer? og er der nogen der kan fremskaffe en rettenøgle til dem? -
TDC's optimale målgruppe
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive SRP om TDC i dansk og afsætning, hvor jeg har et punkt på min problemformulering der lyder således: "Analysér TDC's optimale målgruppe og vurdér TDC's fremtidige promotion" Hvilke modeller ville være relevante at hive med her ??? Jeg er virkelig meg... -
Er der nogen som kan hjælpe mig??
ForumindlægKære brugere Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene fysik og matematik og har valgt fysik som hovedfag og matematik som sekudær fag ,begge fag er på A- niveau. Jeg skal beskæftige mig med svigninger i fysik og differentialligninger i matematik og ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op :(... er d... -
Snyd
ForumindlægIkke fordi jeg har snydt til min srp, men er bange for at jeg måske har skrevet af i en del af min opgave fra nettet eller en hvilken som helst bog. Ved i hvilke programmer lærerne bruger for at finde ud af om man har snydt så jeg kan rette på de fejl jeg har for er virkelig bange for et -3 -
Hjælp til emnevalg
ForumindlægHej, jeg står med det problem at jeg ikke kan komme på nogle emner at skrive om i min SRP ogpgave. Jeg har valgt idehistorie B, og Teknologi A. Har tænkt over at skrive om computere, men ved ikke hvordan jeg skal få flettet de to fag sammen om det emne. Kom meget gerne med forslag, og på forhå... -
NOTATER til Mellemniveau
ForumindlægNogen, der har notater til Biologi mellemniveau, kunne gost bruge supplerende notater..Mvh Kathrine -
DNA
ForumindlægHJÆLP TIL BIOLOGI Hvad er DNA? Hvad betyder m-RNA? Hvad betyder t-RNA? -
Hjælp
Forumindlæger der nogen der gider og hjælpe mig med en Biologi ? spørgsmålet er : forklare hvordan ilten transpoteres fra atmosfæren og til musklerne ? -
receptorer
ForumindlægHej er der nogen der hurtigt vil forklare hvad en receptorer er for noget i for bindelse med nervesystemet biologi c. :) -
Enzymer
ForumindlægNogen der måske har lyst til at kigge en biologi rapport igennem, og se om den er god :-)? -
synopsis til eksamen B-niveau.
ForumindlægHej alle sammen. Nogen der ved hvordan en synopsis til en 24-timers eksamen i biologi skal se ud? -Er lidt på bar bund her... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i biologi C d. 12 og er ret nervøs.. Har I nogle gode råd til mig?
