Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13381 til 13400 af 152758
-
CAS - Hvordan?!! HJÆLP
ForumindlægHvordan skriver man opgave 2016 og 2019 ind i matematikprogrammet CAS? Er virkelig på bar bund, så håber meget på hjælp!! http://books.google.dk/books?id=uCG40PB3kfEC&pg=PA67&lpg=PA67&dq=gyldendals+gymnasie+matematik+b2+opgave+2016&source=bl&ots=DxDYH0sFE8&sig=TbXRqrWDi6t... -
Velfærdsstaten
ForumindlægHej, er der nogle der måske kan hjælpe med et par linjer, da jeg er gået helt i stå. - Hvad kan der af bilag 1 og 2 udledes om udviklingen i udvalgte velfærdsudgifter i Danmark fra 1998 til 2016? Besvarelsen skal understøttes af relevante beregninger. I besvarelsen skal du anvende viden om vel... -
Hjælp - korrekt beregning?
ForumindlægOpgave 1 Peter har i de seneste 4 år modtaget følgende nominelle bruttoløn, jævnfør nedenstående tabel 1.1: Tabel 1.1: Peters bruttoløn i løbende priser 2014: 350.000 2015: 390.000 2016: 440.000 2017: 510.000 Årlig bruttoløn op- gjort i årets priser primo (kr.) Opggave 1. Beregn den årli... -
Natursyn under romantikken
ForumindlægJeg skal i AT skrive om natursyn under romantikken, og tænkte i den forbindelse på om nogen kan foreslå et værk der kan være super godt at arbjede med, og som er værd at tjekke ud. Gerne noget der enten viser nationaldyrkelsen eller dualismen og det åndelige i naturen, eller fortæller om hvordan ... -
Nulpunkter for en 3 gradsligning med konstantled
ForumindlægHej. Nogen der ved hvordan man finder nulpunktet i denne her x3 +2x2 -4x+8 Har prøvet at differentiere men uden held? -
Adgangskvotient for Jura på KU
ForumindlægHej alle, Jeg har netop søgt ind på jurauddannelsen på KU og håber meget på at starte nu til august. Der er selvfølgelig den naturlige usikkerhed om, at jeg ikke er kommet ind - og jeg er fuldt ud klar over, at det er rene gætterier ift. adgangskvotienten i år. Jeg kom ud med et gennemsnit på 9... -
Skæring mellem linje og kugle
ForumindlægEr der en, der kan forklare mig hvad der sker i trin 3 til 4 og dernæst 4 til slutresultatet i eksemplet, hvor de begynder at udregne skæringspunktet? Tusind tak på forhånd. JEG KOM TIL AT VEDHÆFTE DET FORKERTE BILLEDE HER. En der kan fortælle mig, hvordan jeg sletter og tilføjer det nye? Elle... -
Er b i parabel formel i parentes eller alene?
ForumindlægHej SP Som titlen siger ved jeg ikke om jeg skal foretage om b er alene eller i parentesen og søger derfor jeres hjælp også bare generelt til opgaven da jeres forklaringer er simple og lette at forstå ift. bøger og lignende. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd :) -
vektorer
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe mig med spørgsmål b og c? -
vektorfunktion i Geogebra
ForumindlægHej. Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg løser denne opgave i Geogebra. Er der en, der kan hjælpe mig med at løse den? Tak på forhånd! -
Parabel og skæringspunkt
ForumindlægHej, jeg er i gang med at øve til prøve. Kan nogle hjælpe med den her opg -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Vejledende opgavesæt
ForumindlægHej Jeg skal snart op i Kemi A terminsprø ve og vil derfor gerne se nogle af de prøver der var fra forrige år. Jeg har set de to sæt inde på ministreriets hjemmeside, men hvis der er nogle af jer der sidder inde med et link til dem fra 2000 - 2007, vil jeg meget gerne have fat i dem ... tak.. -
HASTER- gode råd søges
ForumindlægHej sp Skal op til kemi A skriftlig stx imorgen og søger i den forbindelse råd og fif til hvordan man klarer sig bedst muligt. Jeg har selvfølgelig ordnet mine papir, læst op og forberedt mig ved at løse gamle eksamensæt- MEN er der andet godt?:) -
reaktioner/hastighed
ForumindlægHey...Nogen der kender eksempler på hastighedsudtryk for kemiske reaktioner, udover det der er på side 12 i Kemi 2000 A-niveau 1??Og er der nogen der kender eksempler på reaktioner, hvor der både er en bi- og unimolekylær elementarreaktion? -
PRIVATLÆRER søges!!
ForumindlægJeg har ekstremt meget brug for en professional privat lærer i kemi A og matematik b niveau.. (går i 2. G), Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig, et firma el. noget.. Skal i øvrigt være i Haderslevpå forhånd tak...... -
Privatlærer søges.
ForumindlægHej!Jeg har ekstremt meget brug for en privat lærer i kemi A og matematik b niveau.. (går i 2. G), Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig?Skal i øvrigt være i Haderslev/Krusåpå forhånd tak...... -
Matematik
ForumindlægHej, Jeg søger en Matematik og kemi studerende, der hører til på Århus Universitet. Du skal fungere som en mentor igennem 3.g i overnævnte fag, som jeg begge har på A-niveau. Lønnen er god, kontakt mig på mail, så forklarer jeg mere C. -
navngivning
ForumindlægHej Jeg skal aflevere kemi og har brug for hjælp med opgave a? hvordan er det man navngiver en aromatisk carbonhydrid? håber der er nogle som vil hjælpe! ved ikke om linket virker, men ellers er opgaven her. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf -
Beregn pH
ForumindlægKan ikke lige finde ud af denne opgave. Det er opgave 35 fra KEMI 2000 A-niveau 1. Husholdsningseddike er en 4,8 % masse opløsning af eddikesyre i vand. Beregn pH (densiteten sættes til 1,0 g/mL.) Hvordan er det lige jeg skal løse denne opgave??
