Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 13401 til 13420 af 119568
-
SRP - Matematik,historie
ForumindlægHej alle Det er snart ved at være sidste frist for at aflevere blanket med fag og emne til SRP. Jeg har tænkt mig at skrive i matematik og historie, og er blevet anbefalet diverse emner og har også søgt lidt her og der på nettet. Jeg synes et emne som "Differentialregningens historie&quo... -
Matematik! (Jens og Peter)
ForumindlægHer er en lille opgave om Jens og Peter! Jeg vil bare hører hvad folk siger til mit facit.!? På forhånd tak!:Jens og Peter har haft et job i ferien og tilsammen tjent 12.600 kr.Hvor meget har hver af dem tjent, når Peter har tjent dobbelt så meget som Jens?Opgaven skal løses ved hjælp af en ligni... -
Inertimoment - matematik/teknikfag
ForumindlægMine forsøgsresultater: nedbøjning af bjælken (45x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,8mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,4mm. Og nedbøjning af bjælken (140x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,4-5mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,2mm. opgaven lyder: - beskrive den teoretiske sammenhæ... -
hjælp d r Matematik??
Forumindlæghej jeg har problemer med opgave 4. altså jeg forstår slet ikke opgaven, så håber i ka hjælpe mig.. hilsen ATM -
En svær Matematik opgave :(
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med en opgave hvor En funktion er givet ved: http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=36811 (der skal lige bemærkes at der ikke skal være et - tegn men =, efter f(x).) jeg skal bestemme monotoniforholdene for f(x). Jeg skal angive lokale og globale ekstrema for f(... -
Matematik procent 8klasse
ForumindlægPå en skole er 180 af eleverne drenge. Dette svarer til 45% a) Hvor mange elever gik der på skolen. Altså 180 er 45 % så hvis jeg tager det to gange bliver det 180+180 som er 90% ( 45%+45%) (360 elever). Men hvordan ved jeg hvor mange de sidste 10 procent svarer til ? -
vdr. program til matematik
ForumindlægHej er der nogle der kender (et gratis program eller et jeg kan downloade.) hvor jeg kan skrive min blækregning ind på pc´en vil gerne have et da min håndskrift ikke er i top. -
Matematik areal (ringe)
ForumindlægHej, jeg har en opgave hvor der står: Find arealet for hver ring. Ringenes Bredde er 5cm. Det ligner nogen lunde det billed jeg har lagt ind her på. Er i sød at hjælp tak:) -
Matematik Virkelig brug for hjælp
ForumindlægFsa 2002 maj-juni 2.2 min lommeregner kan ikke lave den regning. ville være super sødt hvis i lide kunne hjælpe. -
Matematik- Skriv tallet helt ud
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave.. Sådan ser den ud: 1-4 = ? Hvordan skal jeg løse den? Hvordan ser udregningen ud- hvis der er en? Opgaven hedder "Skriv tallet helt ud" Hvis jeg bruger lommeregneren kommer der flere forskeligge svar... Nogle der kan hjælpe? -
Hjælp/Tutor søges til biologi b eksamen
ForumindlægHej :-) jeg står i den situation, at jeg skal op og trække til biologi b eksamen d. 6 juni, hvorefter jeg har 24 timer til at forberede mig på det emne, som jeg har trukket. Jeg er ved at gå fuldstændig i baglås ved tanken, fordi der er så mange emner i biologi, som jeg er meget meget usikker... -
Vigtig viden - idræt B eksamen
ForumindlægHej alle. Sidder i den situation at jeg skal op i idræt på B niveau til eksamen. Jeg har valgt beachvolley og tennis som mine sportsgrene og har udarbejdet to stk dreje bøger. Det jeg er mest nervøs for er den teoretiske del, jeg vil derfor høre om i har råd til noget; emner, kernestof, begrebe... -
søger eksamenshjælp I Fysik B skriftlig.
ForumindlægHey vi er to unge mænd på 22, som skal til eksammen i fysik b skriftlig den. 30 maj. Vi søger en Privatunderviser som kan hjælpe os med at regne og forstå eksamensopgaverne. Vi søger en hurtigts muligt som kan undervise min. 2 gange ugentligt evt. mere. Vi tilbyder såvel en god løn. Vi bor ... -
Problemformulering i samfundsfag(c) og engelsk(b)
ForumindlægHej allesammen, jeg skal på mandag angive min problemformulering i AT og har tænkt mig at beskæftige mig med fagene engelsk(b) og samfundsfag(c). Jeg overvejer at arbejde med fedme epidimien som et samfundsproblem med fokus enten en af filmene food ink/ supersize me og derefter en analyse af en a... -
Hjernen, hjælp til at inddrage matematik.
ForumindlægJeg skal til at skrive studieretnings projekt, nogen som har nogle ideer til hvordan jeg indrager mattematik? De 3 fag som jeg har valgt er - Biolog Filosofi og matematik. • Biologi Hjernen, hvordan fungere den? • Matematik ??? • Filosofi Sjæl, den åndelige kontra det lægemlige. ... -
SRP græsk matematik
ForumindlægHej Er der nogen der gider læse min Opgave om Græsk matematik igennem Håber i har tid m.v.h. Line Jeg kan sende den, hvis nogen gider læse den igennem -
Matematik og fysik metoder??
ForumindlægHej. Jeg har om skråt kast i tyngdefeltet og skal fremlægge om det i AT. Er der nogen som kan hjælpe lidt med metoder fra begge fag - fra henholdsvis matematik og fysik, samt fagenes kombination. Hilsen Jannick -
Hvordan analyserer man til mundt. engelsk B eksamen??
ForumindlægHej, jeg har trukket mundtlig engelsk, men er så forvirret om hvordan det egentlig forventes at jeg analyserer teksten. Ved godt med temaet, afsender, modtager, historisk kontekst men hvad ellers? Har et tema om minoriteter og kan ikke helt se hvordan det kunne være relevant at analysere ting som... -
Matematik og Biologi /fysik :)
ForumindlægHej Folkens. Jeg har virkelig brug for hjælp til mit AT her i 3.g. Jeg har nemlig valgt matematik og biologi (min daværende tanke var at undersøge screening af brystkræft. Jeg er dog kommet frem til at det er lidt for dybt). Mit problem er nu at kombinere matematik og biologi. Jeg har overvejet n... -
Krise!! Tysk og fysik/kemi eller ej..
ForumindlægHej! Jeg vil prøve at gøre dette kort, og så forståeligt som muligt.. Jeg står og skal på efterskole næste år, hvor jeg tager 10. klasse. Mit problem er bare, at nu skal vi snart op på skolen og vælge diverse fag og valgfag, og jeg har den mulighed, at jeg kan fravælge både tysk og fysik/ke...
