Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13481 til 13500 af 135324
-
Har brug hjælp til min SRP OPGAVE HASTER
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive en srp opgave i Historie og matematik, men vil gerne have nogle bøger, kan en eller anden hjælpe eller komme med de kendskab de har til bøger indenfor disse fag, det skal handle om Arabisk matematik. -
Kemi på A-niveau?
ForumindlægHej alle, Det forholder sig sådan, at jeg inden december skal have besluttet, hvorvidt jeg vil hæve et fag eller vælge et nyt valgfag i 3. g. Min nuværende linje lyder: Biotek A, Matematik A og fysik B. Indtil nu har jeg været fast bestemt på at hæve kemi til A-niveau, da biotek teknisk set kun... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej Alle sammen Jeg ville gerne træne mig op til terminsprøverne (9. Klasse) og jeg kan simpelthen ikke finde nogen af de FSA problemregning eksamenssæt. Kan i hjælpe mig med at finde nogen og hvis i har i forvejen så bare smæk dem ned i kommentaren. Tak på forhånd -
! Integral !
ForumindlægHey,\nEr der en eller anden van Damme til matematik, der har lyst til at hjælpe mig med følgende opgaver:\n\nfnInt(x^2-x^-2,x,1,2)\n\nfnInt(15xkvadr(x+1),x,0,3)\n\nfnInt(tanx(cosx)^-2,x,0,pi/4)\n\n\nHåber de er skervet forståeligt - ellers så skriv.\n\nPå forhånd tak !\n -
AT- eksamen
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til eksamen i AT, hvor emnet er kommunikation.. Jeg har valgt fagene Historie og Matematik.. Har i nogle gode ideer til, hvad man kunne skrive om? :) -
Bog
ForumindlægHej jeg har matematik på A, men jeg leder efter en bog hvor jeg kan læse om både A og B... har i nogle forslag?? -
Pensum
ForumindlægHej Står og skal til terminsprøve i matematik 1-årigt A-niveau. Jeg er ikke sikker på hvad man skal kunne til prøven uden hjælpe midler. Nogen som ved det? -
SRP EMNE HJÆLP !!
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i fagene matematik A og fysik B. Nogle som kender gode emner? -
To ligninger med to ubekendte
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med at løse denne ligning, jeg er helt stuck her til sidst. Ved godt, at jeg skal gange ind i parantesen, men kan ikke finde ud af det. Jeg ved at det ikke giver noget særlig "pænt" resultat: 3 * x + 4 * y = 2 -4 * x + 3 * y = 3 4 * y = 2... -
Gode links (FY)
ForumindlægHej, som profilen hentyder... Nogen der har kendskab til nogle indholdsrige netsider relateret til faget Fysik? Niveauet bør som minimum være equal A-niveau. -
Ferie på videregåendeuddannelser?
ForumindlægJeg begynder på en videregåendeuddannelse (arkitektskolen i århus) her efter sommerferien. Jeg ville lige høre om har ferie, eks. efterårsferie, vinterferie og påskeferie. -
Korea-krigen
ForumindlægMen hensyn til Korea-krigen står der i min historie bog: "Af hensyn til verdensopinionen ønskede Truman, at det skulle fremstå som en FN-aktion og ikke som en ren amerikansk aktion" - hvad menes der med det? Hvorfor ville USA ikke bare sige at det var dem, er det noget verdens samarbe... -
Biologi eksame .
ForumindlægHej :) er der nogle der ved, hvilke ting er vigtige at vide i biologi, hvis man skal op i det - til eksamen . Skal lige siges, at det bliver på computeren hvor man kan vælge mellem nogle svar muligheder. 9 klasses/niveau MEN hvad for nogle ting er relevante at vide omkring biologi, da jeg intet ... -
hjælp til engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægSkal til eksamen på mandag og har om Rising sea level (Tuvalu) som er en ø men kan ikke rigtig udfylde alle 7 minutter min punkter er : Why I choose this topic? Why does the sea level rise? What will happend to Tuvalu if the sea level keeps rising? How can we prevent the sea level from rising to... -
20 årig studerende søger bolig i Århus!
ForumindlægJeg er en glad og rolig 20-årig pige fra Grenaa, som skal starte på handelshøjskolen til september 2011. Derfor søger jeg en lejlighed i Århus hurtigst muligt! Jeg er en meget ansvarsfuld person, som udviser stabilitet og seriøsitet. Jeg er IKKE-ryger og jeg har INGEN husdyr! Hvis i kender nogen... -
Omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har følgende opgave som jeg sidder lidt fast med:En omvendt porportionalitet har følgende funktionsforskrift:f(x) = 8/xDen skal tegnes ind i et koordinatsystem, men hvordan kommer jeg videre med den??? Jeg er ret meget på bar bund! -
(ax+b)^2
ForumindlægHej alle matematik elskere :) Jeg har en matematik opgave der lyder: Omskriv 4x2-12x+9 til formen (ax+b)2 håber i kan hjælpe mig så jeg forstår det lidt :) På forhånd tak :) //Nadja -
Min egen definition af C!
ForumindlægGoddag! Jeg er så småt gået i gang med at skrive mit studieretningsprojekt trods det først rigtigt starter i December. Mit emne er Komplekse tal og Ellære, og da det er stensikkert at min problemformulering vil kræve af mig at jeg skal lave en indføring i de komplekse tal, er jeg gået i gang med... -
Opbygning
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive studieretningsopgave i fagene matematik og fysik. Jeg får min opgaveformulering udleveret imorgen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal opstille min opgave? Skal det bare være, som almindelig rapport med formål, teori.. osv? Eller hvordan og hvorledes? På forhånd... -
Aktuar ?? er der en aktuar her..
ForumindlægHej, Jeg ved at aktuar uddannelses er meget matematisk, hvad for nogle emner er de vigtigeste at habe styr på, fra Matematik A. Håber en kan svarer mig på det. Tak Et lille bonus spørgsmål, hva kan man forvente at tjene 5 år efter endt uddannelse ?
