Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13521 til 13540 af 23877
-
hjælp med noget..
Forumindlæghey ;) Jeg skal skrive en essay ved brug af tre tekster.. hm skal jeg bare diskuterer teksterne med mig selv, eller hvordan skal jeg gribe det an? -
Hvor meget fysik i matematik?
ForumindlægJeg lyttede til en meget populær fysiker fra USA, og han talte lidt om moderne matematik, og sagde, at traditionelt set, så var det matematikerne der blev opfattet som "naturvidenskabens filosoffer", men tingene har ændret sig lidt og det er fysikerne der nu indtræder som de ubestrideli... -
Sinusbølge?!
ForumindlægHvad er en sinusbølge?? Er der noget som kendetegner en sinusbølge? -
Matematik på uni - flest skriftlige eller mundtlige eksamener?
ForumindlægEr der flest skriftlige eller mundtlige eksamener i mat på uni? Hvor mange mundtlige i forhold til skriftlige ? 10-15 % eller 80-90 % ? -
hvordan ''tager'' man billeder fra en film?
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak -
Engelsk og historie/dansk
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at lave studieretningsprojektet, men ved virkelig ikke, hvilket emne/fag jeg skal vælge... Har tænkt lidt på den industrielle revolution i England og Charles Dickens, hvis jeg vælger engelsk/historie. Har læst at han har skrevet en roman ved navn Hard Times... Er der nogle... -
Synopsis af kortfilm
ForumindlægHey har svært ved at lave min synopsis til dansk mundtlig eksamen, kan man godt bruge de 3 taksonomiske niveauer til at lave den? Redegørelse Undersøgelse Vurdering meget gerne komme med gode ideer til hvordan man kan lave synopsis om kortfilm for har meget svært ved det - tak på forhånd :) -
Er dette den komparative metode?
ForumindlægHej - jeg er i tvivl om, at jeg har brugt den komparative eller kvantiative metode. Jeg har to kurver over Europa's og USA's stålproduktion i løbet af årene. Her har jeg sammenlignet dem og set, at europa er førende på markedet indtil 1885. Er det den kvantiative eller komparative metode?... -
Det moderne gennembrud - Pernille
ForumindlægHejsa:p Jeg har trukket "Det moderne gennembrud", hertil afgangsprøven i niende klasse - så jeg ville hører om der var nogle der havde lavet en opgave noget lignende el. ihvertfald har haft Pernille, af Herman Bang. Hjælpen omfatter: • Hvor kommer Det moderne gennembrud til kende i... -
Kalder alle succeshistorier: enhver kommentar er her værdsat.
ForumindlægSom overskriften jo så fint antyder: 1) er der nogen der har lyst til at dele en succeshistorie omkr. det følgende, jeg vil komme nærmere ind på lige om lidt og 2) jeg vil virkelig være glad for enhver kommentar - alt hjælper!! Kan ens snit nå at blive GODT (over 11) i 3.g? Hvad kræver det? Hvad... -
Hjælp til en god problemformulering til "bavian"
ForumindlægHej alle jer! Jeg skal i gang med dansk historie opgave. Jeg har valgt at arbejde med novellesamlingen bavian. Men jeg mangler bare en rigtig god problemformulering, er der nogle der har nogle gode ideer eller forslag? -
Heliocentriske verdensbilled
ForumindlægHej Hvis man skal redegøre for de observationer som første til udbredelsen af det det heliocentriske verdensbillede , hvad vil I da sige? Svaret skal da både indeholde fra en dansk/fys/matematisk side. -
Synopsis
Forumindlægnår man fremlægger en sunopsis til en AT-fremlæggelse - skal dialogen så tage udgangspunkt i selve synopsen, eller skal man finde på noget ud over det jeg forvejen har afleveret?? -
Billedkunst-eksamen C, eksempler på spørgsmål til eksamen?
ForumindlægHej folkens, Jeg skal snart op til billedkunst-eksamen (d.17) og derfor vil jeg gerne spørge jer om, hvad kunne spørgsmålet f.eks. være, nogle idéer? Vi har arbejdet med: Arkitektur/skulpturer Samtidskunst Kanoniseret og provokerende kunst Popkunst Gengivelsesstrategier Byrum og pladser -
Dansk stil i morgen
ForumindlægJeg har denne skriftlige eksamen på selvstudie og har været så tosset at smide mine papir væk fra da jeg gik på min ungdomsuddanelse. Jeg tænker helt specifikt på, hvilke tre slags stile man kan vælge. Nogle der lige kan komme med dem og skrive det helt væsentlige ved dem? Der var vist en pakke e... -
redegørelse/ resume/ fomalia
Forumindlæghey da jeg efter lang tid har prøvet at finde ud af hva forskellen er på de tre ting, og har fået forskellige svar kunne jeg godt tænke mig at få det afklaret nu.... er der nogle der kan give mig en detaljeret beskrivelse af hvad de 3 er ?????? der er nogle punkter som beskriver de 3 ting, hvad e... -
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et Essay om emnet "Introvert" men hvordan kan jeg det? Nogle der har nogle idéer? Tak på forhånd :) -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
opstilling af model
ForumindlægDEt er meget muligt at der i år kommer nogle spørgsmål hvori vi skal opstille nogle modeller... Er der nogen der har et eksempel på hvordan en model kan se ud? Gerne flere? -
SRP - Engelsk / Samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP opgave i Engelsk og Samfundsfag. Jeg har tænkt mig at skrive om de sociale forhold (sorte) i USA, men kan ikke inddrage Martin Luther King da jeg havde om det i mit AT forløb for noget siden. Ved jeg kan tage Malcolm X, men synes bare at han er svær at skrive om, da, hv...
