Andre fag

Kalder alle succeshistorier: enhver kommentar er her værdsat.

24. januar 2018 af Egofaciens (Slettet) - Niveau: A-niveau

Som overskriften jo så fint antyder: 1) er der nogen der har lyst til at dele en succeshistorie omkr. det følgende, jeg vil komme nærmere ind på lige om lidt og 2) jeg vil virkelig være glad for enhver kommentar - alt hjælper!!

Kan ens snit nå at blive GODT (over 11) i 3.g? Hvad kræver det? Hvad skal jeg gøre? Mit udgangspunkt er på omkring 8.8-9 fra diverse årskarakterer og eksamenskarakterer.  

Har I nogle tips, fifs, råd....? Something? Kender I nogen, der har vendt deres snit SÅ meget om, at det er helt vanvittigt? Håber der er en, der har lyst til at dele en historie:)

Brugbart svar (2)

Svar #1
24. januar 2018 af sjls

Nu ved jeg ikke, hvilket år, du er på, men jeg startede 1.g ud med et snit på 7,4 og endte 2.g med et snit på 11,2. Fra første til anden standpunkt i 1.g steg mit gennemsnit fra 7,4 til 9,4.

Det er naturligvis nemmere at ændre sine karakterer, når lærerne ikke kender én så godt endnu, men det kan helt sikkert også lade sig gøre at forbedre sit snit, hvis man knokler (meget) hårdt på i den sidste tid af 3.g. Det handler om at sørge for at gøre lærerne opmærksomme på én ved at svare på mange af de analyserende og diskuterende/vurderende spørgsmål, og eventuelt stille lærerne spørgsmål om stoffet efter timen eller i pauserne, da det viser, at du synes, deres fag er interessant.

Svar #2
24. januar 2018 af Egofaciens (Slettet)

Jeg går nemlig i 3.g.

Tusind tak for svar, og sikke et flot snit!!!

Brugbart svar (1)

Svar #3
25. januar 2018 af Justitia

Min kammerat - som er et af de mest begavede mennesker i min omgangskreds - havde et snit på ca. 7 efter 1. g, han afsluttede gymnasiet med et snit på 11,4 og læser i dag statskundskab på KU.

Svar #4
26. januar 2018 af Egofaciens (Slettet)

Imponerende! Tusind tak for svar, #3. 

Brugbart svar (1)

Svar #5
26. januar 2018 af Isop (Slettet)

Vendte mit snit fra 7,2 til 11,0 i 3.G læser nu medicin på AU

Svar #6
26. januar 2018 af Egofaciens (Slettet)

Hvad gjorde du? Har du nogle gode råd til hvordan? Det er helt vildt flot. Jeg takker mange gange for svar!

Skriv et svar til: Kalder alle succeshistorier: enhver kommentar er her værdsat.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.