Søgning på: historie noter stx. Resultater: 13541 til 13560 af 33650
-
HHX-fagpakke = God supplering?
ForumindlægHej med jer allesammen. Jeg sidder her, og skal supplere med lidt forskelligt, til min gymnasielle eksamen, så jeg kan komme ind på CBS til næste år (altså, 2008). Jeg kom ikke ud med det allerbedste snit fra gymnasiet, da det ikke helt var noget for mig, og jeg nok burde have valgt HHX istedet... -
Løs ligningen
ForumindlægHej er der nogen der kan forklar hvad jeg skal trin for trin ? Løs ligningen: 2x+3 = -5x + 17 -
SRP - EMNE
ForumindlægHej! Jeg skal snart skrive SRP, men har svært ved at vælge et emne... Jeg ønsker at skrive i enten Samf/Spansk eller Samf/Engelsk, er der nogen gode forslag? :-) Mvh. Felicia -ps skal vælge om 30 min, så håber der kommer nogle hurtige bud :) ellers god dag!!! -
ligninger og nul reglen
Forumindlæg3x-2(x+1)=2x 2(2x-1)=7 hej jeg ved ikke helt hvordan jeg skal regne de der to ligninger som står foroven jeg tor det er noget med nul reglen og fatoriser eller så noget håber der er nogen som virkelig vil hælpe mig og foklar mig takkkkkkkkkkkkkkk -
Tangenter osv.
ForumindlægNogle der kunne hjælpe mig med denne matematikopgave (II): I) Bestem afstanden fra cirklens centrum til linjen l med ligningen 3x – 4y – 4 = 0. Det fik jeg til at give: 4,4. II) Bestem en ligning for hver af disse to tangenter. Dette kan jeg ikke finde ud af at løse. På forhånd mange tak, M... -
hjælp
ForumindlægDeltagerne i et elevrådsmøde sad omkring et cirkelformet bord. Bordet havde en radius, der var 2,30 m lang. a) Sæt = 3,14, og regn bordets omkreds ud. Man regner med, at hver elev skal bruge 80 cm bordkantplads. b) Hvor mange elever kan der højst sidde omkring bordet? -
Gange snit hvis søge ind indenfor 2 år
ForumindlægHej folkens, Tænkte på, om der var nogen, som kunne fortælle mig, hvor meget man må gange sit snit med, hvis man søger ind, indenfor 2 år... Jeg mener at det er 1,08, men min veninde siger at det er 1,12? Er det egentlig muligt at ændre på sit snit når man har fået sit eksamensbevis? Der er nogen... -
Hvilken Macbook?
ForumindlægHejsa, Jeg vil gerne købe en macbook, men er i tvivl om hvilken det skal være. Den skal bruges til skole, video- og billedredigering, musik, Youtube, Netflix, Facebook og den slags. Er der nogen af jer der har erfaringer med Macbooks, og kan fortælle hvilken I synes passer bedst til de ting? ... -
kommunikationsmodel
ForumindlægJeg søger en troværdig kilde til en kommunikationsmodel(afsender, medium, budskab, modtager).. Venlige hilsner. -
Kan ikke slappe af
ForumindlægHej studi Har et problem mht. at slappe af. Er hele tiden sindssygt bekymret for min fremtid, og om jeg overhovedet får en videregående uddannelse. Bliver hele tiden bekymret for mit gennemsnit i fremtiden og for at blive sorteret fra. Det er ikke fordi at jeg klarer mig dårligt, men kan bare ove... -
medicin studiet
ForumindlægHej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. ! -
Er det her et abtract ?
ForumindlægThe study examines the Balkan war in the 90ies. The Balkan war was Yugoslavias breakway. The breakaways big reason was the ekonomi of the country. After Tito died it got more worse. Before Tito died in 1980, he tried to keep the nation togehter. Yugoslavia was a multinational society until the b... -
Spanien
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket med nogle tanker om at studere i spanien, men jeg har nogle problemer med at finde oplysninger. Jeg kunne godt tænke mig at tage nogle af mine kandidatfag (Universitetet) i Spanien. Er der nogen der ved, hvordan de spanske universitetsuddannelser er opbygget - og hv... -
Min drøm
ForumindlægHeej Jeg har en drøm om at blive Socialrådgiver! og har altid haft den drøm, vil så gerne tage uddannelsen. Har begrund af min sygedom, desværre været meget fraværene fra skole:(n, hvilket har gjort at jeg nok kommer ud med en rigtig dårlig gennemsnit. regner ca med at få 2 til 3 i gennemsnitte... -
Nutids- r
ForumindlægDet her er lidt pindligt, men jeg er aldrig sikker på nutids r. Er der en remse man kan anvende? Og hvad er reglerne for det? : ) -
Antallet af eksamener
ForumindlægDer er efterhånden opstået en del forvirring om hvor mange eksamener man skal op i gennem hele sin gymnasietid? Og i særdeleshed om der er regler for hvor mange eksamener der er på hvert niveau? -
Internet til matematik A eksamen i år (2017)?
ForumindlægVi er i vores klasse blevet lidt i tvivl om man må bruge internet til eksamen i år, da nogle lærer påstår vi må, mens andre påstår det modsatte... -
13-skalaen/7-skalaen
ForumindlægHej, jeg går i 3.g nu, og i 1.g fik vi karakterer efter 13-skalaen. Hvordan bliver disse karakterer omregnet på eksamensbeviset? er det bare som følgende: 12 = 11, 13 10 = 10 7 = 8, 9 4 = 7 02 = 6 00 = 03, 5 -3 = 00 -
Fejlsætningsøvelse
ForumindlægKan ikke forklare fejlen i disse sætninger: 1. Most of the games in our family end up with that my parents win. Rettelse: Most of the games in our family end up with my parents winning. Forklaring? 2. Sweden is the Scandinavian country who is best known to most people in the world. Fejl i relat... -
SRP - hvor mange sider må man overskride med?
ForumindlægHey ! I min opgaveformulering står der 10-15 sider hvor 1 side er 1500 anslag. Og det er med mellemrum. dvs. max 22500 anslag Jeg er oppe på omkring 26000. dvs. 17,3 sider. tror i det trækker ned? Jeg har skåret alt irellevant fra og sat meget af mit bevis som bilag.. ...
