Matematik

Internet til matematik A eksamen i år (2017)?

08. maj 2017 af detteer (Slettet) - Niveau: A-niveau

Vi er i vores klasse blevet lidt i tvivl om man må bruge internet til eksamen i år, da nogle lærer påstår vi må, mens andre påstår det modsatte...


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. maj 2017 af Toonwire

Prøven er så vidt jeg ved todelt. Første del uden hjælpemidler, anden del med hjælpemidler.

Fra eksamensbekendgørelsen 

§ 15. Under prøverne er anvendelse af hjælpemidler, herunder elektroniske, tilladt, jf. dog stk. 2, medmindre der i reglerne for den enkelte uddannelse er fastsat begrænsninger.

Stk. 2. Eksaminanden har under prøver, der er underlagt tilsyn, alene adgang til internettet, for så vidt angår egne læremidler, egne notater og egne arbejder.

Ud fra dette vil jeg sige at internettet kan anvendes, men kun til brug af online notater, bøger mm. Dvs ingen google-søgninger og indhentning af ny viden via internettet. Jeg ville dog spørge rektor eller en studievejleder for at høre om det konkrete tilfælde.


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. maj 2017 af Moderatoren

Din lærer burde vide hvilken eksamen I skal op i. 

På stx findes der både eksamener med og uden adgang til internettet. Hvilken uddannelse går du på?


Svar #3
08. maj 2017 af detteer (Slettet)

Jeg går på HTX.


Skriv et svar til: Internet til matematik A eksamen i år (2017)?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.