Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13561 til 13580 af 22746
-
Syre/base
ForumindlægHej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion? -
Nogen der gider kigge min SRO igennem
ForumindlægHej er ved at skrive SRO som omhandler Fysik/matematik og emnet hedder differentialligninger og det frie fald. Det ville være rart hvis der er nogen som ville kigge den igennem om den er skrevet ordenligt for er lidt i tvivl. -
Eksame i 1. år i STX
ForumindlægJeg valgte studieretningen mat a, fysik og kemi b og det er mit 1. år i STX gymansium. Hvilke eksaminer kommer der til at være for mig? -
SRO
ForumindlægHej Jeg har en sro opgave som jeg skal skrive men jeg har ikke fundet et emne endnu. Nogle gode forslag? Jeg har linjen mat a, fysik/kemi b -
Lys
Forumindlægjeg sidder lige med en fysik aflevering, som måske i kunne hjælpe mig! spørgsmålene: Giv eksempel på hvor vi møder bølgerne hverdag? Hvordan virker et øje og et kamera? Hvad fortæller et stofs brydningindeks? TAK:) -
Eksamens hjælp
ForumindlægHej jeg søger en person som er villig til at hjælpe mig med min eksamen i fysik på videregående Mere grundlæggende oplysninger m.m. tages i indbakken - Del din mail med mig -
Hjælp til energi kæde for kul i et kraftvarmeværk
ForumindlægHeeej (: jeg har brug for hjælp med en energi kæde i fysik opgaven går ud på: Tegn energikæden fra den kemiske energi i kul i et kraftvarmeværk til den mekaniske energi i en elektrisk røremaskine. HJÆLP! -
Baggrundsstråling
ForumindlægJeg har lidt problemer med noget fysik/kemi, med dette spørgsmål: Hvilke faktorer kan have betydning for baggrundsstrålingen? Hvis i ved noget om det, så svar venligst så hurtigt som muligt tak. -
lektiehjælp
ForumindlægHej derude Jeg har brug for hjælp til fagene biologi, fysik og kemi Er der nogen der tilbyder privat lektiehjælp eller ved i hvor jeg kan få hjælp henne over internettet? -
bremsemodstand
Forumindlæghej jeg er virkelig i vildrede da jeg ikke forstår hvordan jeg skal løse disse opgaver da jeg ikke er den skarpeste til fysik. alt hjælp tages emd kyshånd. dokument er vedhæftet på forhånd tak for hjælpen -
isolere
ForumindlægHej alle. Jeg har denne fysik formel Δl = (F•l)/(A•E) Hvordan laver jeg den om, så jeg finder E istedet for Δl ? -
Kulstof-14 datering - SRO
ForumindlægHej. Er der nogle af jer der har en SRO-opgave angående Kulstof-14 datering i matematik og fysik, som jeg kunne få inspiration fra? for jeg har ingen idé om hvordan en SRO-opgave ser ud. På forhånd tak :) -
Fra alm mekanik til kvantemekanik
ForumindlægJeg er ved at repetere i fysik og synes det er svært at finde en uddybning af paradigmeskiftet fra alm mekanik til kvantemekanik? Jeg håber nogle kan hjælpe :-) -
nyttevirkning
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til fysik. Jeg forstår ikke denne opgave Et fyrfadslys indeholder 820kJ kemisk energi. Nyttevirkningen (til lys) af stearinlys er på 0,1%. Hvor stor er den nyttige energi? Tak på forhånd! -
Stråling - atommodel
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at jeg skal løse en række fysik opgaver. Jeg har virkelig brug for hjælp til dem, pls! De er vedhæftet. Jeg takker mange gange på forhånd! -
Bølger
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en disposition til fysik. Overskriften er "Bølger og lyd", hvori et af spørgsmålene lyder på hvad sammenhængen mellem udbredelseshastighed, frekvens og bølgelængde er. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd! -
Problemformulering til AT!
ForumindlægFagkombination: Dansk/fysik. Jeg har valgt at skrive om opfindelsen af flyvemaskinen og futurisme (derunder Emil Bønnelycke). Er der nogen der har idéer til en problemformulering dertil? -
uyftr
Forumindlæghalløøøj alle kaan vi ikke lave en aftale at folk kan skrive nogle gode resultater som der er godt at tage med til eksamen fysik. ?: D -
methanol
ForumindlægHVordan fremstilles methanol? Altså ethnanol kan fremstilles ved at addere vand til ethen, men hvad med methanol.. håber nogen kan svare skal op i fysik/kemi eksamen på tirsdag... -
gæring HASTERR!!!!
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :)
