Søgning på: historie noter stx. Resultater: 13581 til 13600 af 33650
-
Reduktion
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg skal starte med at ophæve parantesserne eller gange ind med b. stykket lyder sådan - (a + b) + (a + 1) b på forhånd tak ! -
e^x = 4x
ForumindlægHvordan er det nu , man løser ligningen ex = 4x med håndkraft - ? På forhånd tak ! -
Essay om "Min vej til skole"
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opgave at skrive et essay om "Min vej til skole". Er der nogle som har nogle idéer til hvordan jeg skal starte? Og evt. også om hvad jeg kunne inddrage? Er heller ikk helt sikker på hvad et essay er :S På forhånd tak -
Søger en god ''reklame''
ForumindlægJeg skal lave en slags reklame for skolen, som skulle kunne tiltrække nye elever, hvilket som helst grundlag, jeg tænkte på at lave et kemi forsøg ''skumpølsen'' og tage et billede når den spruttede op, men ved ikke lige hvor god en reklame det er `?.. -
Gammel eksamensæt
ForumindlægHej folkens Jeg vil høre om der nogen der muligvis har Matematikeksamensættet som blev benyttet i år 2015. Har lavet eksamensættet for 2017 og 2016 og skal op på torsdag. Derfor vil jeg gerne have en mere, så jeg kan være 100% forberedt. Håber nogen har den -
Kronik?
ForumindlægNu har jeg gennem det sidste år kun skrevet litterærer artikler i dansk, og har derfor totalt svedt ud, hvordan man skriver en kronik. Er det den, hvor man redegøre og diskutere? -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg... -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
Eksamen 2.g?
ForumindlægHej alle :-) Jeg har hørt at man skal have haft mindst 2 eksamener inden man går ud af 2.g. Passer dette? Det er sådan at jeg kun afslutter engelsk iår, og har ikke været oppe i nogen eksamner 1.g - vil det så sige at jeg skal op til engelsk skriftlig og mundtlig eksamen iår? På forhånd t... -
Mat A niveau - bestå
ForumindlægGodaften alle, Til matematik eksamen på A niveau, hvor mange opgaver skal man have svaret rigtigt, for at man kan bestå - cirka? Til den del med hjælpemidler. -
Eksamen
ForumindlægHEj.. kan man godt få både ulæst og læst tekst til mundtlig eksamen? At man skal perspektivere til ek. klokken(læst tekst), kan det være en anvisning? -
Dumper en afgangprøve
ForumindlægJeg ekstremt meget i tvilv om, hvad vil der ske, hvis man får 00 i sin afgangsbevis, når jeg kigger på andre sider, så siger de, at man ikke kan dumpe en afgangsprøve, men når VKO siger, man skal have mindst 02 få at gå videre til sin videregående uddanelse. Gælder det for dette år eller sene... -
hjælp mig
ForumindlægJeg har en sammenhæng den hedder y=3x På hvilke måder kan man beskrive sammenhængen ved hjælp af matematiksprog? På forhånd tak. -
Hvad skal der til for at komme ind på et gym
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad ens karakter skal være for at man kan tage på gym. -
radiograf
ForumindlægHej alle.. har lige nogle spørgsmål, jeg håber nogle kan svare på. Er der nogen der ved, om det er meget svært at udanne sig til radiograf? :) er det lige så svært som læge? er der nogel der kender noget til lønnen, hvad man skal arbejde med, mm :) ? kan jeg med et gennemsnit på 5,5 i 9 klasse , ... -
Matematik hjælper søges
ForumindlægJeg er en pige på 22 der skal starte på VUC Matematik B supplerings kursus i næste uge. Jeg er rigtig dårlig til matematik men har brug for at hæve det et niveau for at kunne søge ind på min uddannelse. Jeg mangler derfor en til at hjælpe mig igennem dette halve år. Dette vil dreje sig om nogle t... -
Anbefaling af biologibog
ForumindlægJeg har i 1.g. fået en mildest talt ubrugelig biologi lærer. Det er ærgeligt, da det er et af de fag jeg holder mest af, og havde set frem til at lærer noget i. Derfor ville jeg hører om I kunne anbefale mig nogle gode og spænende biologi bøger, som jeg kunne lære og lærer fra. Tusinde tak på f... -
Regning
ForumindlægHvordan regner man det ud? Hvad er prisen pr. Flaske vin når 8 flasker koster 440 kr? -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til opg 12 og 16. -
Optimering af et akavrium
ForumindlægHej Jeg har en opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gribe an. Opgaven lyder således: "En dyrepasser vil bygge et akvarium (en kasse med bund og uden låg). Bredden af akvariet skal være dobbelt så stor som højden for at sikre ordentlig iltning af vandet. Akvariet skal bygges af g...
