Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 13601 til 13620 af 160718
-
Matematik linearisering 2
ForumindlægJeg har oprettet tråden matematik linearisering, jeg kunne tilsidst ikke finde rundt i tråden, så har oprettet en ny. Jeg har problemer med to spørgsmål til min opgave. Funktionen er givet e^(-2*x2+6*x-4) .1. Find en tilnærmet værdi for f(1.1) vha. lineariseringen. Mit problem : Giv en vudering... -
Matematik prøve - Hjælp søges
ForumindlægHej alle der ude , jeg skal have en matematik prøve på mandag den indeholder : . I skal finde den årlige ydelse på et annuitetslån, den gennemsnitlige rente, undersøge en andengradsfunktion, finde nulpunkter og fortegnsvariation og til sidst en ulighed. Er der nogle som har noter om de ti... -
Forkortelse af brøk: (b^4 - a^4) / (b^2 - a^2)
ForumindlægJeg føler mig godt dum, men hvordan forkortes (b^4 - a^4) / (b^2 - a^2) til a^2+b^2? -
Ingeniør uddannelsen og matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lidt i et dilemma. Jeg er lige blevet færdig med mit andet år på htx, og efter 3. år satser jeg med at tage til aalborg for at blive civilingeniør, nok inden for kemi, miiljø og bioteknologi. Men mine matematiske egenskaber er ikke for gode, i folkeskolen fik jeg altid 12 men... -
Uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg vil uddanne mig til. Jeg vil gerne være en kirurg og bo i USA, men det virker som om, det kræver meget at få de to ønsker opfyldt. Desuden er jeg ikke 100% sikker på, at jeg vil være kirurg. Jeg er virkelig i tvivl. Jeg ved heller ikke hvilket gymnasium,... -
Matematik B eksamen skriftlig
ForumindlægHej, imorgen skal jeg op i HF prøven i matematik, men matematik har aldrig været min stærke side. Nogle der kan forklare mig kort, hvad er det jeg skal have styr på i delprøven uden hjælpemidler? Der må da være nogle typiske arbejdsspørgsmål der går igen. Ydermere, er der nogen der ved hvor meg... -
Matematik har brug for hjælp til en mærkelig opgave
ForumindlægHej jeg står og mangler hjælp til denne opgave, er der en der er sød og regne den for mig: PCB koncentrationer i ørrederPCB er et giftstof, der engang blev sprøjtet ud for at bekæmpe myg. Det ophobes i organismernes fedtvæv, som f.eks. hjerne, nerver, depoter og modermælk. Halveringstiden er 50-1... -
Matematik aflevering Hasterr!!
Forumindlægd) man vælger at forlænge en skinnestrækning fra x=26 til x=30, så den slutter i y=17 og der skal være en glat overgang i x=26. Kom med et forslag til en funktion der beskriver det sidste stykke. e) ved positionen -2 går en transportvogn i stå. den rummer en last på 120 kg. beregn de to kræfter... -
Matematik notater til mundtlig prøve?
ForumindlægEr der nogen nem måde at finde noget på med det? Altså beviser og den slags som ligger elektronisk, eller er der kun at sætte sig ned og selv lave nogle sider ud fra matematikbogen? -
Matematik programmer/øvelser
ForumindlægEr der nogen programmer man kan downloade eller købe , som har diverse øvelser som 2 grads lininger eller geometri ? -
Matematik aflevering til imorgen 14/12-2015
ForumindlægHej allesammen, har virkelig brug for jeres hjælp! Har en aflevering jeg simepelthen ikke kan finde ud af.. Please hjælp! -
Matematik rapport :-s
ForumindlægHEj folkens, håber ik kan hjælpe mig med disse to sørgsmål!! Jeg er ret desperat.. :-) - Skriv og bevis formlen for bestemmelse af areal af en trekant (vha. to sider og en mellemliggende vinkel). - Beskriv sinus- og cosinusrelationerne (bevis er ikke nødvendig). MVH MIG Og tak på forhå... -
matematik årsprøve - panik!
Forumindlæghej - jeg har meget voldsomt brug for hjælp til en række årsprøve spørgsmål, prøven er om 3 dage så vil sætte pris på hurtig hjælp (: ville være super hvis nogen kunne hjælpe med are et af spørgsmålene! 1) Geometri. Du skal bevise Pythagoras’ sætning samt sætningen om medianernes skæringspu... -
Matematik-klog-hoveder
ForumindlægHej kloge matematikhoveder er der nogen der gider hjælpe mig med den her opgave. Forstår den ikke rigtigt :/ Betragt funtionerne f og g med forskrifter f( x) = x^2+x + 1 og g( x) = 2x^2 + 5x + 4 Der findes en værdi af x0 så tangenterne i (x0,f(x0)) og (x0,g(x0)) til graferne for de to funktioner ... -
Matematik, Fart og bremselængde.
ForumindlægJeg er igang med min problemregning jeg har for til på tirsdag. Der er en opgave jeg har brug for hjælp til. Den lyder: Undersøg, hvor stor farten højest må være, hvis bremselængden skal væe under 1000. Jeg har denne formel, som jeg brugte i opgaven før, hvor man skulle finde togets bremselængde,... -
matematik program, please hjælp!
ForumindlægJeg står virkelig og har brug for et matematikprogram, der er kan en hel masse. Er der nogen derude, der har kendskab til et program, hvori man kan tegne vektorer, kugler, tangentplaner ovs. Det mest egnede jeg har fundet indtil videre er "auto graph" Det er dog væsentlige mangler i d... -
Matematik differential regning
ForumindlægHvordan udfører jeg Differentiation af f(x)=x^2 ? Jeg har ingen idé, helst meget pædagogisk :D -
hvem vil hjælpe mig med matematik
Forumindlæg2+3.....+12....-22....*3....+22.. i anden ....+3... :2.....-1.....:5= 5 -
1 NEMT MATEMATIK SPØRGSMÅL
ForumindlægHvordan regner man ud hvor mange % 15 er af 25? :-) -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægHej alle sammen jeg skal op i mat årsprøve og en af spørgsmålene lyder således : Indfør sinus, cosinus og tangens - Udled formler for vinkelbestemmelse i en retvinklet trekant Så jeg vil meget gerne have informationer samt hvad der kan være relevant at sige til eksamen... Er virkelig på bar bånd ...
