Søgning på: historie noter stx. Resultater: 13681 til 13700 af 33650
  • Opgave!! hastee

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan hjælpe, det haster virkelig
  • Kan man erstatte Q med K i nernst ligning hvor der står ln. k står for hastgihedskonstant

    Forumindlæg
    Kan man erstatte Q med K i nernst ligning hvor der står ln. k står for hastgihedskonstant, og q står for reaktionsbrøken
  • Forklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilste...

    Forumindlæg
    Forklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilstede i omgivelserne Nogen der kan hjælpe?
  • HHX - Er matematik og tysk på B niveau svært?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen:) Jeg skal til at vælge, hvad jeg skal efter 9. Klasse, og har fundet ud af, at HHX er mest mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer, som har erfaring med eller ved noget om HHX, om matematik og tysk på B niveau er meget svært? Er matematikken mest grafer og funktionsforskrifter, elle...
  • Konfindensintervallet for p.

    Forumindlæg
    I en population optræder der en genfejl A. Den optræder med sandsynligheden p. På tilfældig måde udvælges der 100 personer fra denne population. Det viser sig, at 30 af dem har genfejl A. a) Bestem 95% konfindensintervallet for p. Aner ikke hvor jeg skal starte?
  • McArdles sygdom

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en opgave om en sygdom kaldet McArdles sygdom, og er den sammenhæng blevet bedt om at svare på nogle spørgsmål. En venlig sjæl, som vil kigge på det vedhæftede billede? Jeg er klar over de forskellige enzym grupper, er dog bare i tvivl om, hvilken enzym x tilhører....
  • Læserbrev - Afslutning

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg sidder og skal til at afslutte mit læserbrev men ved ikke helt hvordan/hvad jeg skal skrive + Plus om jeg har fået appelformerne med (etos, logos, patos) New Highway should go east of Billund The new highway from south Jutland to north Jutland should go east of Billund instead ...
  • Essay og fortælling!

    Forumindlæg
    Når man lavet et essay, er det så forudsat at læseren kender novellen?Eller skal man starte med et lille resume af historien og derefter begynde at rede historien ud..?Er lige lidt usikker så skal lige høre inden jeg begynder på noget forkert!!!
  • integralregning-teori

    Forumindlæg
    Jeg har prøvet på at finde historie og teori bag integralregning på nettet, men det har ikke lykkes mig endnu. Derfor vil jeg gerne vide, om i ikke kender nogle gode links til sider med historier og teorier omkring integralregning.
  • Indien SRP

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og skal til at lave en problemstilling omkrin Indien, jeg har valgt Samf A og Historie A, og så ville jeg meget gerne høre om der er nogle som har forslag til hvad jeg kan skrive om, hvor både historie og samf er inde over ? DBH. På forhånd tak
  • Tuberkulose SRP

    Forumindlæg
    Hej (: jeg skal skrive om tuberkulose i fagene historie og biologi, men har svært ved at finde ud af noget kilde kritik til historie delen. jeg skal skrive om rødekors kampagne efter 2 verdenskrig. nogen der kan hjælpe?
  • Merkantilisme

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er så heldig at skulle op i historie. En del af vores pensum handler om merkantilisme - det er ikke min stærkeste side i historie; så jeg ville høre om nogen eventuelt har nogle gode notér om dette - eller måske i korte træk kan/vil forklare hvad det går ud på?
  • Pink floyd, Berliner muren?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal bruge en troværdig kilde der kan fører fagene musik og historie sammen. Mit emne er Pink floyed the wall og den tilhørende historie der til.. Så hvis nogen er Pink floyed fans og kender en sidde eller et interview med dette ville det være skønt.
  • AT metode

    Forumindlæg
    Hej søde mennesker Med hensyn til AT skriver jeg om den iranske revolution => Religion og historie... men jeg har svært ved at skrive metode afsnit, tænkt på om i kunne forklare hvordan man skriver metode afsnitet og hvilke metoder bliver brugt i religion og historie? tak :)
  • rejsen til månen - berettermodel

    Forumindlæg
    Hej jeg har tænkt mig at sætte Jules Vernes Rejsen til månen ind i berettermodellen historien består af to dele/bøger, så jeg ved ikke helt om jeg skal tage hver bog/del for sig eller om jeg skal sætte den ind som en samlet historie? forslag? - begrundelser?
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie for tiden, men jeg har nogle problemer med den hermeneutiske metode, da jeg jo skriver i historie og ikke har nogle tekster jeg skal analysere, som man normalt gør i den metode. Nogle der kan give mig en god forklaring? På forhånd tak
  • evt. forslag

    Forumindlæg
    Hej alle ! Jeg vil gerne have lidt hjælp og inspiration til valg af emner til fagene naturgeografi & historie. Hvor i naturgeografi vil jeg belyse årsagerne til katastrofer (måske jordskælv ) og i historie vil jeg forklare konsekvenserne af det vha. kilde analyse.. Men mangler...
  • Sammenligning af krigen i 1864

    Forumindlæg
    hej, jeg skriver Dansk-Historie opgave udelukkende i Historie, og min lærer siger at jeg skal sammenligne krigen i 1864 med en anden krig... nogen der har en ide til hvad jeg kan sammenligne den med? og hvorfor?
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i AT i morgen, men er rigtig meget i tvivl om hvilke metoder jeg bruger. Jeg skriver i Engelsk og Historie. Derfor skal en af fagene blive til samfundsfagsmetoder, Det har jeg valgt at historie skal være. Men hvilke metoder bruger jeg så? Håber i kan hjælpe :)
  • Amasis

    Forumindlæg
    Hvilken funktion har Amasis-historien hos Herodot?Hvad vil Herodot ´fortælle med denne historie?Synes måske ikke at den har helt det samme tema som Kong Kroisos og Polykrates ring, nemlig at skæbnen ikke kan undgås, hybris/nemesis..