Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 13721 til 13740 af 34041
-
Hvilken emner til 1. år universitet
ForumindlægHej, Jeg forsætter med matematik til næste år på københavns universitet, og kunne godt tænke mig at sætte mig ind i nogl af de ting man skal igennem på forhånd. Nogle der kan fortælle mig lidt om hvilken emner, bøger, eller ting jeg kan læse lidt om, som skal bruges på det første år? På... -
SRP valg af fag
ForumindlægHejsa! Jeg har nu søgt lidt rundt omkring og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP (eller hvilke fag jeg skal vælge.) Har matematik og kemi A og så Fysik på B. Nogen der har nogle ideer de vil dele? Evt. en opgave til inspiration? -
Reaktionskinetik
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og kemi om rekationskinetik. Jeg vil høre, om der er nogen, som mener, man bør have en perspektivering med, eller om det er en god ide. Og hvis der er nogen, som har ideer til perspektivering, må I gerne komme med dem, for aner ikke, hvad jeg skal perspektive... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHey, så har jeg fået brevet om optagelsesprøven til STX, er faktisk ikke så nervøs, men.. jeg kan nemt klare dansk,engelsk og fysik kemi, får selv 10 i fysik/kemi 10i engelsk og 7i dansk. MEN matematik er sgu ikke lige min stærke side der får jeg 4... (JEG SKAL OP TIL MUNDTLIG I ALLE FAG) er de... -
Matematikhjælp tilbydes i Kbh. NV og omegn.
ForumindlægJeg hedder Iwan og jeg har en kandidatgrad i matematik fra Københavns Universitet. For tiden er jeg i gang med en videreuddannelse indenfor programmering og IT. Jeg kan hjælpe med matematik på alle niveauer til og med gymnasielt A-niveau. Både med løsning af opgaver og afleveringer samt træning ... -
Hvilken linje er den bedste at vælge, hvis man gerne vil være revisor???
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 9.klasse, og skal efter sommerferien i gymnasiet. Jeg vil meget gerne være revisor, så jeg har tænkt mig at vælge HHX, men er denne linje den rigtige at vælge. Følgende linje: Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A Der er o... -
Studieretningsprojekt 2010!
ForumindlægGoddag kære mennesker, Jeg skal skrive SRP i år og jeg har studieretningen Mat A Fysik B og Kemi B Har i nogle forslag til hvad jeg skal skrive? Nogle erfaringer i vil dele? -
Hjælp til differentialregning
ForumindlægHej! Jeg sidder og er i gang med en matematikaflevering om differentialregning. Jeg er meget i tvivl om, hvad man skal gøre i opgave 1) d, e og f... Så hvis der er nogle som ville forklare hvad man skal gøre, ville det være en stor hjælp! (opgaven er vedhæftet) -
afstem
ForumindlægSå er den gal igen :( :( Nogen der kan hjælpe os med denne opgave?? -
Elementaranalyse
ForumindlægEn vis mængde af et carbonhydrid giver ved fuldstændig forbrænding 4,642 g carbondioxid og 2,281 g vand A) Beregn stoffets empiriske formel. I en lufttom beholder med volumen på 0,60 L anbringes 2,145 g af stoffet. Beholderen lukkes og anbringes i vandbad med temperaturen 100 grader. Efter stof... -
Energi hjælp
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med det sidste spørgsmål -
Hadefag/ynglingsfag
ForumindlægHvad er jeres hadefag/ynglingsfag? Mit ynglingsfag er nok matematik og dansk. Mit hadefag er helt klart fysik, biologi, geografi. Okay jeg har respekt, for at andre måske godt, kan lide de fag jeg hader. -
antikkens grækenland
ForumindlægHej jeg har fået min opgaveformulering til min SRP, så ville spørge nogen om de kunne hjælpe mig med at forstå præcis hvad opgaven går ud på. Opgaveformuleringen lyder således : Redegør for den samfundsmæssige udvinkling i Antikkens Grækenland med særlig henblik på en analyse af samspillet mellem... -
Hjælp haster om eksamen
ForumindlægHej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål, angående afgangseksamen. Jeg er nemli blevet optaget på gymnasium HF, men skal op i 3 hovedfag dansk, engelsk, matematik. Jeg tænker på hvis jeg dumper en af fagene det kan eventuelt være mundtlige eller skriftlig, har man mulighed for at komme ind på... -
Leder efter nemt gym. mat.
ForumindlægHeej.\n\nJeg tænkte på om der er nogle steder på nettet hvor der ligger noget af det matematik man laver i starten af gymnasiet?\nEller om der er nogen der har et eller andet på deres computer de fik for i starten?\nJeg kunne godt tænke mig at se forskellen på niveauet de sidste måneder i folkesk... -
Har brug for hjælp
ForumindlægHej har du mod på at hjælpe mig med matematik på b-niveau. Jeg kører gerne til alt mellem Roskilde, Slagelse og Kalundborg. Det skal helst være nogle gange om ugen - ca. 3 timer hver gang. Hvis du bor i Kbh...skal det helst være 1 gang pr. uge i min. 5 timer. Du skal starte hurtigst muligt. Beta... -
MDT eksamen
ForumindlægJeg har aldrig været til mundtlig eksamen i matematik. Det er så blevet trukket ud til os i år, og jeg vil gerne vide hvordan det foregår.. Skal man forklare hvorfor og hvordan en formel "virker"? Skal man løse en opgave for derefter at vise lærer og censor hvordan man har gjort og hvor... -
Hvilken lommeregner?
ForumindlægHej. Jeg er begyndt på gymnasiet og skal have matematik på B-niveau, hvilket betyder, jeg skal anskaffe mig en af følgende lommeregnere: TI-89 eller Voyage 200. Jeg er dog i tvivl om, hvilken af de ovenstående lommeregnere jeg vil have, så er der nogen, der har råd/erfaringer, jeg vil kunne bru... -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej allesammen, Jeg har ikke nogle problemer med at læse, men når det er de der læseprøver, så går det virkeligt galt... Det ender heletiden med at jeg får 02 eller 4.... I Matematik går det heller ikke så godt, der får jeg 02 for det meste.... Påvirker det, med det der Uddannelsesparat.. Håber ... -
Antal sider
ForumindlægHvis jeg skal skrive en opgave på 15-20 sider - må den så godt være længere end 20 sider, hvis jeg ikke har skrevet 2400 tegn på hver side? 2400 tegn regnes jo normalt for 1 computerskrevet side. I følge min matematik skal jeg skrive 36000-48000 tegn i alt, hvis én side er 2400 tegn.
