Studievejledning

Hvilken linje er den bedste at vælge, hvis man gerne vil være revisor???

28. februar 2016 af Oliver456 (Slettet)

Hej Studieportalen

Jeg går i 9.klasse, og skal efter sommerferien i gymnasiet. Jeg vil meget gerne være revisor, så jeg har tænkt mig at vælge HHX, men er denne linje den rigtige at vælge.

Følgende linje: Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A

Der er også andre linjer i HHX, som er:

Internationalt orienterede studieretninger: International økonomi A - Afsætning A
 Internationalt orienterede studieretninger: Spansk A - Afsætning A
 Markedsorienterede studieretninger: Afsætning A - Virk. økonomi A
 Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A

Hvilken linje synes i er bedst???

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. februar 2016 af Studentos

Hvad for nogle fag vil du have ud over dem?


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. februar 2016 af jakob0 (Slettet)

Undskyld, men jeg forstår ikke helt dit spørgsmål...

Men for at være revisor, har jeg hørt at man skal have:

Dansk A
Engelsk B
Historie B, Idehistorie B, Samfundsfag B, International økonomi B eller Samtidshistorie B
Matematik B

Men jeg er ikke helt sikker..


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. februar 2016 af Studentos

#2

Det er helt rigtigt, hvis han tager en bachelor i erhvervsøkonomi og it/filosofi, hvor han så bagefter kan tage kandidat. 

Der er mange måder at blive revisor på. Du kan også tage en bachelor i erhvervsøkonomi og matematik (det er samme adgangskrav som #2, dog skal du have matematik på A for denne bachelor)

Du kan se dem alle her #0.


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. februar 2016 af jakob0 (Slettet)

så min uddanelseønske kommer til at se sådan her ud: HHX: International økonomi A, Virk. økonomi A, It B

Men jeg har lige et spørgsmål: I HHX har man som obligatorisk Matematik og samfundsfag som C niveau, men skal man ikke have matematik i A, og Samfundsfag i B for at være revisor eller få man mateamtik i A og samfundsfag i B, hvis vælger International økonomi A, Virk. økonomi A, IT B ???


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. februar 2016 af Studentos

Jeg er ikke sikker, men umiddelbart tror jeg ikke at international økonomi, virksomhedsøkonomi og IT dækker over matematik og samfundsfag. 

* Ellers så er en studievejleder en fremragende ide.  


Brugbart svar (1)

Svar #6
07. marts 2016 af Lapendio

Jeg vil anbefale, at du tager matematik og virksomhedsøkonomi på A-niveau, fordi du skal bruge de fag på universitet.


Brugbart svar (1)

Svar #7
07. marts 2016 af Stats

Der er jeg enig med Lapendio. :)

Matematik A åbner op for mange uddannelser.
Virksomhedsøkonomi A - tja, du lærer meget om virksomheder og hvordan de fungere
International økonomi A - Tja, her lærer du om hvordan økonomien fungere globalt

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #8
07. marts 2016 af jakob0 (Slettet)

Problemet er bare lige det, at i den HHX der ligger i min by har vi  kun disse linjer, hvorimod i Esbjerg har de linjen: Matematik A og Virk. økonomi. Såååå synes i at jeg skal vælge HHX i esbjerg eller går det nok med den linje der hedder:  International økonomi A - Virk. økonomi A (som ligger i min by)?, og jeg vil bare lige sige at jeg godt må have matematik i B i HHX.


Brugbart svar (0)

Svar #9
08. marts 2016 af Stats

Ja... Du kan altid hæve den til A niveau, når du skal vælge valgfag

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Hvilken linje er den bedste at vælge, hvis man gerne vil være revisor???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.