Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13881 til 13900 af 20688
-
Spørgsmål angående studieretninger på gymnasiet
ForumindlægJeg har på det seneste spekuleret en del over om Ørestad Gymnasium ville være det oplagte valg. Jeg har hørt meget godt om gymnasiet, men er dog lidt i tvivl. Jeg. Kan godt lide gymnasiets samfundsfaglige studieretninger, selvom jeg ønsker at blive læge i fremtiden. Betyder det noget, hvis jeg væ... -
Kraftbegrebet
ForumindlægHejsa :DVille bare spørge hvordan du/I ville redegøre for kraftbegrebet ? -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
Omeksamen?
ForumindlægJeg dumpede til min eksamen i går i geografi og talte med kontoret om jeg ikke måtte tage til omeksamen til næste år og det kunne godt lykkes, men den karakter jeg har fået i 2.g(dumpekarakteren) kommer den til at stå der i 3.g, hvis jeg ønsker omeksamen? -
Tænkepauser
ForumindlægTror I, at det trækker meget ned, hvis man skal have en del tid til at tænke, når de spørger om noget. Fx ti til femten sekunder hver gang?Jeg er så uheldig, at jeg tænker billedligt i sprogfag, hvis man kan sige det på den måde. Jeg skal se sætningen, skrevet før jeg kan formulere en sætning. De... -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
Citron batteri!!
ForumindlægHej :) Nogen der har udarbejdet en opgave, omhandlende citronbatteri eller lignende? Kh Tina -
Newtons tredje lov - forståelse
ForumindlægJa, jeg har nu sat mig for, at jeg gerne vil forstå newtons tredje lov. ,, Til enhver aktion er der altid en modsat og lige så stor reaktion." Men, hvordan kan fx en luftballon så lette .. Altså hvis opdriften er lig med tyngdekraften? Håber på lidt forklaring - det ville hjælpe rigtig meget... -
studieretning
Forumindlæghej jeg har valgt naturvidenskabelig studieretning, men jeg har hørt af så mange at det er SYGT svært. Nogen der har / haft naturvidenskablige studieretning der kan hjælpe mig lidt : / -
Acceleration i det skrå kast?
ForumindlægHej med jer, Jeg har bemærket at min lærer tegner accelerationsvektoren lodret op og skriver den som <equation>a_y=-g</equation> Men burde den ikke i virkeligheden pege nedaf mod jorden, for nå man fx kaster en bold i et skrå kast, så vil den accelererer ned mod jorden lige fra det øj... -
AT - Rejsen til rummet
ForumindlægHey Alle Sammen! Skal snart op til AT-eksamen, men er ikke helt sikker på min synopsis og mit talepapir, så ville høre om der var andre der havde valgt samme emne som mig, og om jeg muligvis kunne få lov til at se deres synopsis. Emne: Rejsen til rummet. Fag: Bio A & His A Rumkapløbet ml. U... -
elektrisk varmelegeme
Forumindlæget elektrisk varmelegeme tilsluttes en spænding på 220 V. strømstyrken gennem varmelegemet er da 9.1 A. Varmelegemet er anbragt i et vandbad, der indeholder 12 liter vand med temperaturen 21 grader. man kan se bort fra varmekapaciteten af beholder og varmelegeme.a) hvor længe varer det at varme v... -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Formelle koncentration af ammoniak????
ForumindlægVær sød at hjælpe mig...Opgaven lyder: En 20 vægt% ammoniakopløsning har massefylden 0,923 g/cm3. Ammoniumionens pKs er 9,25.Jeg sakl nu finde den formelle koncentration af ammoniak. Hvordan gør jeg det?? -
lineære/ulineære
ForumindlægHej Hvordan kan man på følgende ligninger afgøre om de er lineære eller ej? :/ -
at skifte teknikfag
ForumindlægHejsaJeg går på HTX, og har her i grundforløbet, proces som teknikfag. Dette er et valg som jeg synderligt har fortrudt. Jeg overvejer at skifte over til elektronik, men jeg er bange for ikke at kunne følge med. Dem på elektronik holdet har jo gennemgået alt det basale, og mere til..Er der nogle ... -
Mat A HTX - skriftelig eksamen
ForumindlægAndre end mig som føler mig helt og aldeles taget bagfra? Hvis nogen er stærke til det er de velkommen til at ligge ud! Mangler inspiration! -
Kernekraftreaktor forsøg?!
ForumindlægJeg skal op til fysikeksamen, og har fået at vide at jeg skal have mindst et let forsøg parat til alle emner. Jeg mangler et forsøg der viser noget relavant om kernekraftreaktorer! Er der nogle der kan sådan et? Det haster vanvittig meget! På forhånd tak -
PH værdier
ForumindlægHej jeg kan simpelthen ikke huske hvilke farver man fik når det var base syre osv.. Nogen der kunne hjælåpe ? ;)
