Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13881 til 13900 af 27496
-
Karaktergennemsnit?
ForumindlægHej alle. Nu har jeg snakket med ret mange efterhånden, og der er meget stor uenighed om, hvorvidt de fag, man ikke kommer op i, bliver direkte overført som en eksamenskarakter. Så mit spørgsmål er vel bare: gør de det? For inde på Lectio, kan jeg se, at der står Kemi C, vægt : 1 .. Og jeg ska... -
Bedre til fysik? HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har en lille drøm om at blive læge, og jeg har så læst at man skal tage fysik på A eller B niveau i gymnasiet? Det er mit første år med fysik/kemi, og jeg fatter IKKE en dyt!! Det er så frusterende... Er der ikke nogen som har nogen links eller sådan noget til hvad man burde vide om fy... -
Yo kan Sommersupplering overlappe Studiestart?
ForumindlægJeg er overlykkelig over at have fået min studieplads og venter stadig på at vide om jeg skal starte September eller Vinterstart, nåh men jeg går indtil videre udfra jeg skal have sommerstart og det er også det jeg har prioriteret. Jeg skal supplere Kemi C- til B-niveau fra d.20 juli til d.28 ... -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej, jeg sidder og øver mig til skr. kemi A i morgen. Jeg regner opgaven fra d. 24. maj i år og faldt så over et spørgsmål. Lorcaserin stimulerer nogle serotoninreceptorer i hjernen og virker ved at give en større mæthedsfornemmelse, så patienten spiser mindre. Forskere har undersøgt omsætnin... -
Studenterforvirring
ForumindlægHej alle. Jeg bliver student fra stx på tirsdag. Som det ser ud nu, kommer jeg ud med et snit mellem 9,4 og 9,5. Min passion er at blive tandlæge, og vil gøre alt for at nå mit mål. Jeg skal efter sommerferien supplere matematik og kemi, for så efterfølgende at søge på tandlægestudiet i ... -
Kemigenier- jeg mangler råd
ForumindlægNu nærmer eksamen sig snart på HF C-niveau. Jeg har absolut ikke styr på elementær kemi. Jeg forstår det ikke rigtigt. Nu har vi fået eksamens-emner, men mit problem er at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal sige og henvise til. Er der nogle af Jer der har mindmaps, dispositioner, eller kommentarer... -
God fysik b bog? HJÆÆLP
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN!! :D Jeg sidder her i starten af 2.g og indser at min fysikbog for svært stof (den hedder Spektrum b, men kender flere der har brugt den på a-niveau) og en lærer der er knapt så god.. MEN det vil jeg ikke lade gå ud over min studentereksamen, så vil spørge jer: HAR I NOGLE GODE... -
Oxygen - Reaktioner
ForumindlægJeg er ved at lave kemi rapport, og har brug for noget hjælp til diverse spørgsmål. Der kommer måske flere i løbet af dagen, så håber nogle kan hjælpe. Er rimelig lost til reaktionskemaer, så det går de første par spørgsmål på. Når carbon (kul), svovl og fosfor brænder, dannes der henholdsvis CO... -
Artikel: Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? HASTER
ForumindlægHej Alle! Jeg har igang med SRP og mangler kilder, omkring betydning for Storbritannien at enigma blev brudt: bla denne artikel: Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole. -
FeedBACK! AT-Problemformulering
ForumindlægEr igang med 4 semester at-prøven og fagene er biologi/historie. Overemnet er ''Globalisering'' Min problemformulering lyder således: 'Igennem mange årtier er steroider blevet brugt, er det gået hen og er blevet et globalt problem?'' Synes selv det er en ud... -
Skriftlig eksamen A
ForumindlægNu er skriftlig eksamen i biologi overstået. Da prøven var færdig opdagede jeg en fejl i opgave 2 omkring genotyperne. Jeg ved godt, at der i opgaven stod, at genet sidder på X-kromosomet, men jeg sagde alligevel, at nedarvningen var autosomal recessiv - det var nemlig det mest sandsynlige, når m... -
5 Fag på A-niveau?
ForumindlægHvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :( -
30 juli 2012 svar på optagelse om lidt, hvad har i valgt?
ForumindlægSynes det er hyggeligt med disse tråde, der handler om hvad i har søgt, indtil man kan tjekke tallene ved midnatstid i aften :) Så hvad har i søgt og hvor? -
Er jeg virkelig så dum?
ForumindlægTja, underlig titel men ja - jeg er en pige på 15 år, er naturvidenskabelig intresseret dvs. at jeg har meldt mig ind i UNF (unge natur forskere) , læser tykke bøger omkring kemi og intressere mig generelt meget for de videnskabelige fag og skal også havde Fysik-kemi linien på gymnasiet her til s... -
Japans muligheder ift. at forsvare sig mod atombomben
ForumindlægEr der nogen der har gode kilder til, hvor jeg kan læse om, hvorvidt Japan havde mulighed for at forsvare sig/ afværge anvendelsen af atombomberne? Det handler om mit diskussion-spørgsmål i min SRP. -
HJÆÆÆLP :(
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRP , men jeg forstår ikke en del af min problemformulering. Jeg skriver om tuberkulose. Bio A og His A "Analyser sygdomsforløbet forbundet med tuberkelbakterien i en samtidig vurdering af bakteriens evne til at sprede sig i befolkningen i 1800-tallet" H... -
Den mindste skrifttype
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP, men jeg har desværre lavet lidt for mange sider, og i stedet for at slette mit hårde arbejde vil jeg gerne finde en lille skrifttype, hvilket jo forhåbentligt kunne skære nogle sider ned, men jeg har ikke selv fundet nogle tilfredsstillende mellem dem Wor... -
Fibonaccital bevis
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med min SRP og har problemer med et bevis. Jeg skal bevise denne sætning: Fn+3=Fn+2*Fn+1 Jeg skal bevise sætningen ved hjælp af induktion, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gøre det og har virkelig prøvet at søge information. Håber der er en der vil hjælpe. På ... -
elektroteknologi
ForumindlægJeg har fået afslag, da jeg har lavt snit i kvote 1. Jeg håbet på at kunne begynde på elektroteknologi på DTU. Det brev jeg modtog i dag, der står at jeg ikke er blevet optaget på nogen af uddannelserne/uddannelsestederne og har heller ikke fået eventuelt søgt standby plads. I ansøgningsskema har...
