Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 13961 til 13980 af 47924
-
Fransk skriftlig eksamen opgave feedback
ForumindlægHej allesammen! Jeg har, som så mange andre, været oppe til fransk skriftlig eksamen her i går. Jeg er meget nervøs for hvordan det er gået. Plejer normalt at ligge på de 7-10 (få tilfælde 12), og vipper altid mellem de karakterer. Føler dog det gik så dårligt, og især ved oversættelsen, var ... -
Tekst til dansk eksamens opgave om romantikken
ForumindlægHejsa, jeg går i niende klasse - skal snart ud, og jeg skal arbejde med romantikken. Jeg har valgt, at analysere et maleri, der hedder ''Det Waagepetersenske familiebillede'' lavet i 1830 (i romantikken). Jeg vil ekstremt gerne have hjælp med, at finde et tekststykke, som jeg sk... -
9. Klasse afgangs eksamen - kortfilm - HJÆLP
ForumindlægHejsa. Jeg har trukket kortfilm som mit emne til 9. klasse afgangs eksamen. Vi kan ikke vælge kortfillmene (det er dem som vi skal perspektivere til): Oceanien, Beast, Valgaften, Livets vand, Sort passager, Ingen siger farvel men alle forsvinder Lige nu står jeg mellem "life is a bitch&... -
Forslag til materiale under kortfilm til eksamen
ForumindlægHej, jeg har lige trukket til mundtlig dansk eksamen. Jeg har trukket kortfilm under det overordnede emne "at være ung". Hvis der er nogen der nogle gode idéer til kortfilm, må i meget gerne skrive dem, for jeg føler jeg er lidt på bar bund. Krav til kortfilmen Spilletid: mellem 2 og 1... -
Jura: Familie- og arveret mundtlig eksamen.
ForumindlægJurastuderende/jurister: Hvordan forbereder man sig bedst til Familie- og Arveret mundtlig eksamen?Skal op 10. januar og jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Pensum er baseret på følgende 2 bøger: • Linda Nielsen og Ingrid Lund-Andersen: Familieretten, 8.udgave • Rasmus Kristi... -
Mangler lige det sidste inden skriftlig matematik eksamen
ForumindlægHej Jeg skal lige have styr på nogle ting inden jeg skal til skriftlig eksamen i matematik.. Det drejer sig om disse slags opgaver som jeg ikke har styr på.. - Afrund til 2 decimaler fx. 67,987 = ??? eller.. 1,092 = ??? - jeg har også svært ved sådan nogle som den her 6*3(1/3)... -
Skriftlig eksamen, man må høre musik, men må man se videoer?
ForumindlægHejsa, jeg står og skal snart til skriftlig eksamen i Matematik B. Sagen er at jeg husker som en dør, selvom jeg studere materialet, så jeg vil høre om der er nogen der ved om der er "lovligt" at se videoer fra f.eks. Fri Viden hvor de forklarer de forskellige regneregler? Jeg er ve... -
24 timers eksamen - Kønsroller i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle sammen, Jeg håber meget I kan hjælpe mig med mit dilemma, Jeg har trukket Kønsroller i det senmoderne samfund til eksamen i samfundsfag B. Jeg ved der skal laves en synopsis, men aner ikke hvordan den skal se ud, da vores lærer ikke har gået så meget op i det. Er der en som har en skabel... -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
24 t. eksamen i Historie - Opdagelser, kolonisering og trekantshandel
ForumindlægHej med jer, Jeg skal til mundtlig eksamen i historie i morgen. Jeg har lige trukket følgende emne: Opdagelser, kolonisering og trekantshandel. Jeg har, ind til videre, opstillet følgende overordnede problemformulering og underordnede problemstillinger: Overordnede problemformulering: Hvorfor v... -
Hvordan gik dansk eksamen? :D FP9 2015
ForumindlægHej alle 9.klasser der var oppe i dansk retsskrivning og læseprøve! Ville bare høre, hvordan det gik for jer, om I blev udfodret eller andre ting? -
Hvor lidt skal der til for at få 00 i mundtlig matematik B eksamen?
ForumindlægHej Ved I hvor "lidt" der skal til for at få 00 i mundtlig matematik B? Hvis jeg fx ikke kan nogle beviser for andengradsligningen, men i stedet kan give et eksempel på hvordan man løser andengradsligningen og finde rødderne - er det så nok til at få 00? Ved godt det ikke er ambiti... -
Opg 2 fra dec 2007 hf eksamen sæt
ForumindlægSkal man bare ikke aflæse grafen ved at sige: når x er = 4 så er y = 3 -
Hf Dansk eksamen, glemte at skrive opgavenr.
ForumindlægJeg glemte at skrive det opgavenr. jeg valgte på papiret. Er nervøs for at det tæller meget ned.? :S -
Analyse og fortolkning af "A Journey" (Skriftlig Eksamen)
ForumindlægHej alle. Jeg har været til skriftlig eksamen idag i engelsk, og ville lige have noget respons på min stil. Jeg ved der er nogle fejl hidst og pist, men det kan jeg desværre ikke ændre nu. Sad og skrev til aller sidste sekund, og har på fornemmeren at det ikke er gået er perfekt. Derudover nåede ... -
Hjælp til mundtlig eksamen den naturlige eksponential funktion e^x
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare hvorfor den afledte funktion af e^x er e^x . Gerne et bevis eller en god forklarring sammen med de matematiske strabadser:) Jeg skal bruge det til mundtlig eksamen matB. Håber nogen kan hjælpe;) På forhånd tak! -
Samf a eksamen stx mundtlig
ForumindlægJeg har trukket mine bilag til min 24 timers eksamen i Samf a og har brug for hjælp til problemformulering og problemstillinger. Mit overordnede emne er ideologi og politik samt valg og vælgeradfærd Mine bilag hedder: Folketingsvalget 2011 og meningsmålinger fra d. 31 maj 2012 Venstrefløjen... -
Krebs' cyklus m.m. eksamen
ForumindlægHej Ved godt der er mange tråde om emnet, men skal til eksamen i morgen og vil bare rigtig gerne være helt sikker:) Så er det rigtig forstået at man groft kan skitsere krebs'cyklus og elektron transportkæden således: Udfra 1 glucose molekyle dannes 2 pyrovat, pyrovaten omdannes til acetyl-CoA... -
Dansk skriftlig eksamen - Essay (Fodnoter)
ForumindlægJeg var til skriftlig eksamen i dansk i fredags. Det var med netadgang, og vi skulle derfor bruge materiale fra internettet i vores stil. Jeg valgte at skrive essayet, og jeg er kommet meget i tvivl om noget her bagefter. Det er om man skal have fodnoter i et essay eller ej? Jeg har f.eks. skre... -
Artikel analyse spansk eksamen i morgen
ForumindlægHeej alle sammen jeg skal til eksamen i mogen i mundlig spansk A. Jeg har trukket to tekster som begge er uddrag af to forskellige artikler. det er den første tekst jeg har svært ved jeg har linket den her ind.. jeg har oversat den men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an. Det jeg kan f...
