Matematik

Hvor lidt skal der til for at få 00 i mundtlig matematik B eksamen?

12. december 2017 af Humbleman (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Ved I hvor "lidt" der skal til for at få 00 i mundtlig matematik B? 

Hvis jeg fx ikke kan nogle beviser for andengradsligningen, men i stedet kan give et eksempel på hvordan man løser andengradsligningen og finde rødderne - er det så nok til at få 00? 

Ved godt det ikke er ambitiøst 


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. december 2017 af WonderWoman

Ville mere mene, at det ville resultere til, at du fik et 02 eller, hvis du er heldig, 4. Det kommer dog an på, hvor streng din lærer er.


Brugbart svar (1)

Svar #2
12. december 2017 af Anders521

Det er muligt. At man ikke besvare direkte på et eksamensspørgsmål, hvor man bliver bedt om en redegørelse for en sætning eller formel, kan udløse en karakter på 00. Jeg tror intentionen er, at du viser lærer og censor at du selvstændig kan udføre et matematisk bevis. Men hvis du udelukkende giver et eksempel, der indikerer din færdighed i løse opgaver i det emne du har trukket, så tror jeg ikke at du består eksamen. Men husk at jeg kan tage fejl.


Brugbart svar (1)

Svar #3
12. december 2017 af ntrbd (Slettet)

Prøv at søg efter "bevis for andengradsligning" på youtube. Så forsvinder alle bekymringerne måske.

Det er også hér, dit hovedpunkt burde ligge inden eksamensdagen. Læs op, læs op, læs op. Når du står i situationen, bliver du pludseligt taknemmelig for, at du dagen inden havde læst om, hvad det nu var, en tangent var. Det er en ekstra sikkerhed.

Rådspørg dig. Du kan lære det på ½ time. 


Svar #4
13. december 2017 af Humbleman (Slettet)

Tak for jeres råd. Problemet er at jeg ikke har tid til at forberede beviserne til samtlige spørgsmål


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. december 2017 af Anders521

Så forbered beviser til nogle af spørgsmålende. Hvem ved, det kan være en af disse du kommer til at trække til eksamen.


Skriv et svar til: Hvor lidt skal der til for at få 00 i mundtlig matematik B eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.