Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 13981 til 14000 af 45451
-
angående brug af sekundærlitteratur
Forumindlægjeg skriver srp i engelsk/historie, hvor jeg i engelsk-delen skal analysere en bog. til dette har jeg noget sekundærlitteratur som er "critical studies", altså helt præcist eksperters analyser af min bog. men disse analyser lægger sig kraftigt op ad mine, så jeg ved ikke helt hvordan je... -
Hjææælp!!! til dansk digt
Forumindlæger der nogen der har analyseret digten de uberørte af benny andersen? -
fagsprog
Forumindlæger der nogen der ved hvad hedder fagsprog på engelsk? -
Analysering af en sang?
ForumindlægHej Der skulle vel ikke være en der har en gennemgang, trin for trin, om hvordan man analysere en sang? Fx når man skal lave en digt analyse. Og så en forklaring til de forskellige begreber. Samt hvilke begreber der er smarte og blæret at sige når man skal op. Vil jeg sætte utrolig meget pri... -
SRP - litterær artikel
ForumindlægHej Alle I min analyse skulle jeg analysere 2 litterære artikler, jeg har lavet det. Men jeg har lidt problemer med indholdet - jeg ved ikke om det er godt eller virkelig dårligt. er der en som er virkelig god til dansk og litterære artikler der gerne vil læse det igennem? Tak på forhånd. -
Hjælp!! De store revolutioner og imperialismens tidsalder
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Englands ekspansion af Sir John R. Seeley,, derudover har jeg fået nogle tabeller over industri væksten i Europa 1781-1909 og Indiens økonimiske udvikling 1885-1946 o... -
HJÆLPPPP!!!! Jeres mening er VIGTIG!!!
ForumindlægHej jeg er ved at lave srp og vil høre om jeres holdning til sideantal Det der er i det er at jeg har en redegørelsesdel, en analysedel og en dikussionsdel. Indtil vidre har jeg lavet 3 siders redegørelse og 3 siders analyse, men jeg tænker burde analysen ikke fylde mere end redegør... -
Hjælp til musikeksamen!!!
ForumindlægHej, jeg er i den uheldige situation at jeg skal til musikeksamen om lidt og jeg er helt lost på en analyse jeg skal lave af "Don´t be cruel" af Elvis Presley. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Fysik - Bølger: Spg. om brug af symbol for afbøjningens orden
ForumindlægHejJeg er i lidt af et dilemma. Jeg er i gang med at lave en fysikopgave, hvor jeg skal bruge afbøjningens orden. Selve opgaven er der ikke umiddelbart problemer med. Problemet er derimod om jeg skal bruge "m" som symbol for afbøjningens orden (dette bruges i fysikkens verden 2), eller ... -
misforstået problemformulering?
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer, jeg er i tvivl om jeg har misforstået min problemformulering i forhold til analyse-delen. problemforumleringen lyder således: Redegør for kvindekampen i England i 1800-tallet og starten af 1900-tallet. Foretag på baggrund af en retorisk analyse af Emmeline Pankhurst... -
Boganmeldelse(roman)
ForumindlægHej jeg går på HF. Jeg mangler og aflever 3boganmeldelse, men da eksamerne nærmer sig og jeg er presset kan jeg ikke når aflever dem. Så vil jeg spørge om jeres hjælp. Det skla være en roman analyse samt fotolkning. (selvlæsteværk)Jeg håber at i vil svare mig... Vente på jeres svare. Jeg skal afl... -
"Dem" eller "dig"
ForumindlægJeg er igang med at analyserer et interview mellem Fogh og arabisk tv, efter Muhammed-Krisen. Anders Fogh omtaler den person han snakker til, som "Dem" i stedet for "dig". Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilken funktion det har? "Jeg kan fortælle Dem" -
Behøver man lave personkarakteristisk af bipersoner?
ForumindlægJa behøver man lave personkarakteristik af bipersoner i en novelleanalyse i 1.g? Føler bare min analyse er ALT for lang allerede..... der sådan 3 personer der er med meget lidt, men de har alle 3 en stor betydning for historien...... -
Dansk mundtlig eksamen - A
ForumindlægJeg skal op i dansk A STX og har tænkt over hvordn jeg læser op. Når man kommer ind til eksamen, for man så to tekser? en kendt og en ukendt, som skal analyseres. I tilfælde af dette, hvilken en og hvordan skal jeg analysere den/dem?? skal jeg kun analysere den ene (hvilken) og perspektivere til ... -
Tegneserie
ForumindlægHej...Jeg skal til dansk eksamen i folkeskole i næste uge og ville høre om der ikke er nogle som ligger inde med en guide til at analysere tegneserier.... -
PELLE EROBREREN
ForumindlægHEJ. Nogen der har en analyse af Pelle Erobreren af Martin Andersen Nexø? Bare noget! AT-eksamen skal virkelig bruge det..! Det kunne være skønt På forhånd tak! -
Nykritisk..
ForumindlægEr der nogen der ved hvad man helt nøjagtig skal fokusere på en en tekst når man vil analysere den nykritisk?Er der nogen der har prøvet at arbejde med den nykritiske analysemetode..? -
Den hemmelige hule
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med med en analyse af "Den hemmelige hule" af Jesper Wung-Sung? Jeg skal bruge det hurtigst mulig. - PÅ forhånd tak for hjælpen :) -
SwoT af Miele
Forumindlægnoget der har noget til en Swot-Analyse på Miele? Sidder nemlig og mangler noget og det er ikke rigtig til at finde noget på virksokmheden. -
Nygift - Den sidste bløde hinde
ForumindlægJeg skal foretage en analyse af disse to digte, men kan ikke rigtig komme i gang. Nogen som kan hjælpe?
