Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 14021 til 14040 af 33697
-
Vektorfunktion
ForumindlægHej En opgave jeg ikke forstår, Håber der er nogen der kan hjælpe: Et Post-fly skal nedkaste en sæk julepost. Flyets hastighed er konstant 70[m/s] i vandret retning. Flyets højde er konstant 250m. Til tidspunktet t=0 er den vandrette koordinat lig med 0m. a) Opstil en vektorfunktion der beskriver... -
Forskel halveringskonstant
ForumindlægHej Nogle der kan forklare mig hvorfor (kemi/fysik) T½= ln2/k er der samme som T½ =(ln½)/a (MAT) hjælp pleas!!!! -
Tommelfingerregel for præpositioner?
ForumindlægVi ved eksempelvis at adjektiver er beskrivende, men hvad er præpositioner? -
eksamens spørgsmål!!
Forumindlæghej jeg skal op til mundtlig eksamen på fredag, det 10.klasse niveau mit emne er om astronomi, og i emnet har jeg Rumfang.masse,massefylde,10er potens, og km,m i 3 o.s.v og funktioner,statistik, boksplot, con,sin.tang, og noget om lysetshastighed, og overflade areal og 2gradsligninger mit sp... -
Sinusrelation
ForumindlægHej Derude. Lille opgave til evt. interesserede! Find vinkel A og side a med sinusrelation udfra disse oplysninger: 'B=82,21 b=81,99 C=109,91 c=110 vh Tonny -
Funktioner
ForumindlægHej, nogen som har et godt eksempel på anvendelse af f’(x) i forbindelse med optimering? har svært ved at forstå hvordan man anvender f’(x) i forbindelse med optimering, og har desværre ikke kunne finde nogle eksempler, tak på forhånd! -
Valgfag HHX
ForumindlægHalløjsa studieportalen! Jeg står og skal til at vælge valgfag for 3. år på hhx. (går på 2. år lige pt.) Jeg kan vælge imellem: Mat A (totalt udelukket), psykologi, organisation, retorik og finansiering. Ville sådan set bare høre, om i har erfaringer med nogen af overstående fag? Det jeg væg... -
hjælp til skema
Forumindlæghejsa er der nogle der kan hjælpe mig med de her opgaver? -
Vektorbegrebet
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare mig om vektorbegrebet, da jeg muligvis skal bruge det til min eksamen? Tak på forhånd:) -
Tretrinsreglen
ForumindlægHvad er tretrinsreglen? :) -
Bestemme halveringstiden
ForumindlægHej I denne kemi A eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_kemi_A_stx_opgave.ashx I opgave 4.c skal jeg bestemme halveringstiden. Jeg har fået hældningen til at være -2/17 - altså -0,11765. Halver... -
Hvad hedder det på dansk?
ForumindlægPå engelsk hedder det trig-identities , hvad hedder det på dansk? Jeg tænker på trigonometriske sammenhænge som f.eks. cos^2(x) + sin^2(x) = 1 sin(x)^2 = 1 - cos(2x) osv. -
Trigonometri
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave hvor at jeg skal lave en video omkring følgende ting (enhedscirklen, definition af cos, sin og tan, og formler for retvinklede trekanter. ) Jeg er virkelig i tvivl om hvordan jeg jeg skal forklare det på en video. Er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg kan s... -
Polynomier og funktioner af to variable
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mine dispositioner til mat a eksamen. I et af spørgsmålene står der følgende: Forklar hvad man forstår ved en funktion af to variable, og vis hvordan man ved brug af differentialregning kan undersøge grafens forløb. I din gennemgang skal du komme ind på begre... -
Hvad er det her for en side?
ForumindlægHvad er det her for en side? Er det ikke meningen man skal få hjælp? I hjælper jo ikke? -
komplekse tal HASTER
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal? -
HF!!
ForumindlægEr der nogle der går på hf? Hvis ja, hvad fik i, i karakter i 9. KL afgangsprøve i de forskellige fag? -
Lån
ForumindlægHej hvordan tager man et lån, når en bil koster 440443 kr. ? -
andengradspoltnomium
Forumindlægjeg skal redgøre for a,b,c,d i grafen f(x)=ax^2+bx+c hvad skal jeg skrive? -
Hjælp valgfag?! Mat B + samf B? Eller Historie A + samf B?
ForumindlægKom til at oprette mit spørgsmål i den forkerte kategori, så prøver lige at lave den her i stedet! :) Hey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf...
