Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14041 til 14060 af 40685
-
Hjælpemidler under eksaminationen
ForumindlægDer har i den seneste tid gået en del rygter og debatter omkring hvilke hjælpemidler det egentligt er tilladt at have med til forberedelse og eksaminationen. Alle på Viborg Amtsgymnasium modtog for få dage siden et brev fra Rektor, hvori der bla. står følgende:"Mit ærinde med dette brev er, ... -
Findes der en webdesigner uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er en pige der ligenu efter sommerferien skal i 9. klasse. Men som går, og drømmer om måske at blive webdesigner som voksen. Men foreløblig vil jeg gerne kunne blive indstillet til Stx, hvor jeg håber at kunne få datalogi i 3g. Hver dag er jeg på computeren divs. nettet, og har egen hjem... -
Spørgsmål
ForumindlægHej jeg har i sidste uge været op til 10.klasses terminsprøve, og har indset at jeg har lavet nogen dumme fejl til min matematik prøve. jeg har desværre frygt for at jeg får et 00, mit spørgsmål til jer er om jeg stadig vil have mulighed for at komme ind på en gymnasiet uddannelse hvis jeg har få... -
Gode matematik bøger til selvstudie - grundskole og gymnasie niveau
ForumindlægHejsa, Jeg søger gode grundbøger indenfor matematik som dækker grundskole matematik + ungdomsuddannelse / gymnasie niveau C, B og A Gerne bøger med svarnøgle og mange eksempler. Hvilke bøger kan i anbefale eller fraråde? BØGER JEG OVERVEJER Hjælp dit barn med matematik (grundskole-niv... -
Jura?
ForumindlægHej. Jeg er lidt i vildrede, jeg går kun i 9. klasse, men jeg ved allerede nu at jeg elsker samfundsfag og historie. Jeg kan godt lide og læse og fordybe mig i viden omkring politik, magtfordeling og læser bøger om psykologi og retorik. jeg synes at Jura studiet lyder helt enormt spendene og ha... -
hjælp til 2 årsopgave Grækenland
ForumindlægHej jeg skriver 2 årsopgave i det antikke Grækenland, hvor jeg først har redegjort for polisbegrebet(den græske bystat) I diskussionen vil jeg diskutere hvilken betydning religionen havde for grækerne og inddrage de græske guder, hvor jeg ligger fokus på guden Demeter og forklarer hendes f... -
Engelsk B maj 2015
ForumindlægHej, er der nogen der har engelsk eksamen fra maj 2015? -
Gay love.
ForumindlægHejsa. Jeg skal aflevere engelsk disposition imorgen, og jeg har valgt LOVE som overemne, jeg skal så finde et undermne, og har tænkt lidt på gay love and marriage in different countries. Men jeg håbede på at kunne få lidt hjælp til hvad i synes man ellers kunne skrive om. Håber på nogle svar. -
Har ikke fysik..
ForumindlægJeg er en dreng på 17, der går i 10. klasse. Jeg regner med at tage på STX eller HF. Sagen er det at jeg ikke har valgt fysik... har dog taget tysk, men ikke fysik. Er det et problem, og kan jeg i så fald komme ind? Og det sådan at jeg i forvejen er elendig til fysik. Sker der noget ved det... -
Parameterkurver
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lidt svært ved at løse de sidste to opgaver, så ville høre om nogle af jeg kunne give nogle hints. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Studentereksamen-%28stx%29/Fag-paa-stx/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/1110... -
Bestået eller ikke bestået?
Forumindlæghvis man får følgendei matematik : 4 mundtlig årskarakte 02 skriftlig årskarakter 00 til eksamen er det så bestået når man har dumpet eksamen? -
Kemi B og fysik B???
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan er eksamen i de 2 fag? skal man op til både skriftlig og mundtlig??? eller er der kun mundtlig eksamen?? Håber hører snart:) -
Valgfag
ForumindlægHvilket valgfag vil I anbefale? Jeg har studieretningen (HHX naturligvis) global studies; International Økonomi A - Afsætning A - Kulturforståelse B Jeg kan vælge imellem valgfagene: Psykologi C, Idræt C, Filosofi C, Markedskommunikation C, Design, IT C, Tysk C, Matematik B, Samfundsfag B, Spa... -
afgør om punkterne ligger på linje
ForumindlægAfgør ved beregning, om punkterne P, Q og R ligger på linje, når 1) P (19,12) , Q (27,25) , R (40,46) -
Muligt at dumpe?
Forumindlæg2.1 i snit samlet inden de sidste 7 eksamer. 3 i snit de sidste 6 eksamer, en eksame tilbage, muligt at dumpe? -
Kan skolen tillade sig det?
ForumindlægHej Alle :-) Jeg skal til KS-eksamen d. 7 hvor jeg trækker et spørgsmål. ( det er en 24 timers) Skolen har så langt min matematik mundtlig d. 7 også, efter at jeg har trukket mit spørgsmål. Skal så til eksamen i KS d. 8. Kan skolen ligge en eksamen, samme dag, som man forbereder. Starter eksamen... -
Hvornår lå den Engelske mundtlige fsa i sommeren 2012
ForumindlægJa, men får jo ikke eksamens dato afvide før 2 uger før dagen, og jeg er selvfølgelig inviteret til et bryllup i udlandet weekenden før skoleslut - kan jeg mon være sikker på at jeg er færdig der - det er kun engelsk jeg skal til eksamen i iår - så kunne godt tænke mig at høre hvornår I var til... -
Reeksamen
ForumindlægHej SP, Jeg dumpede desværre en eksamen og skal tage til reeksamen i august i stedet for maj, da jeg gerne vil bruge tid til forberedelse. Men skal lige høre, om reeksamen (i august) plejer at være ligesom den ordinære eksamen eller om formen godt kan ændre sig? Altså hvad er bl.a. sandsynlig... -
karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har gået og tænkt på hvad der kommer til at ske med de karakter jeg fik i 1.g og dem jeg har fået her i 2.g. kommer de til at tælle i mit gennemsnit for næste år... eller er det kun det kun årskarakterene jeg får i 3.g samt eksamens karakterene i 3.g komer til at gælde efter den nye karakters... -
Bestå historie?
ForumindlægHey alle. Hvor meget skal der til at bestå historie?? Jeg SKAL bare have et 6-tal i eksamen, for så er mit snit nemlig på 9. Men jeg er sku nærvøs for at jeg ikke engang kan det. Jeg har forsøgt at læse op, og sætte mine noter og så videre i orden.... Men historie er bare ikke lige mit fag, og ...
