Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14081 til 14100 af 95433
-
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Hjælp - projektuge med overemnet 'ANSVARLIGHED'
ForumindlægHej med jer. På min skole er vi så småt begynt at tænke på emner til projektuge, hvor over emnet er ANSVARLIGHED, og vi har nogle underemner, men vi synes ikke det virker som noget spændene. Så vi vil gerne høre om i har nogle god ideer til hvad underemnet kunne være? -
SRP fejl
ForumindlægHej Jeg fik desværre aldrig feedback for min opgave, men jeg har selv efterfølgende fundet er par fejl i min egen opgave. Jeg ville bare høre, om nogen herinde kunne svare mig på (eventuel en SRP censor), om disse fejl er nok til trække en opgave fra 12 til 10. Fejl: - Enkelte stave/tastefe... -
billede
ForumindlægDette billed viser kædereaktion. Kan nogle forklar mig hvordan den finder sted og hvad man styrer den proces på et atomkraftværk. -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
Hvad er en middelstærk syre?
ForumindlægHejsa :) Sidder og skriver noter til mit pensum i fysik/ kemi og nu er jeg så nået hen til hvad definitionen af en stærk og svag syre er, som jeg godt ved hvad er. Men så støder jeg på noget der hedder en "middelstærk syre"? Er der nogen herinde som ved hvad det er? :) På fo... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen :) jeg har en kæreste der skal til optagelsesprøve inden hun kan starte i 1.G på et alment gymnasium. hun skal op i: Dansk Matematik Fysik/kemi Engelsk Tysk. har i nogle gode ideer til hvad hun skal øve? og om der evt. skal læses nogle noter inde fra jeres opgave session? på f... -
Please har brug for hjælp..
ForumindlægJeg havde Fysik test i dag, og fik et 4 tal på grund af læren ikke havde sagt noget om der var opgaver bag på siden så havde overset det... Men jeg vil gerne have mange noter om Olie fra havet hvordan det bliver hentet hvordan det bliver produceret.. Jeg vil også have informatoner om mad og fedt,... -
Salte - chlorid, nitrat og sulfat?
ForumindlægHej :) Jeg ved godt, at der har været mange lignende emner her på det sidste. Men jeg har et problem! Jeg skal til eksamen i morgen i fysik/kemi (FSA), og jeg kan risikere at trække: Salte. Men jeg har ingen noter til salte. Ved bare hvordan man fremstiller et salt osv. Vil I være søde og fort... -
Hjælp TAK
ForumindlægHej allesammen (: Jeg skal op til Fysik/Kemi eksamen på onsdag. Hvis i skulle have nogle fede noter, vil jeg meget gerne have dem. Jeg vil nemlig godt slutte 9. med nogle flotte karakter, hvis I forstår ;) Håber i kan hjælpe.. I skal bare sende dem til denne e-mail adresse: maarvis@hotmail.com ... -
Arkitektur og kræfter
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en SRP opgave omkring Arkitektur og kræfter, hvor jeg vil have matematik som hovedfag og fysik som bifag. Har bare lidt svært ved at komme i gang, kan i eventuel give mig nogle forslag om hvad jeg eventuel kan tage fat på.Det ville være rigtigt godt hvis i kunne henvi... -
Lyskilders frekvensspektrum
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har trukket emnet "det elektromagnetiske spektrum", og jeg har fået nogle stikord udleveret som jeg skal undersøge. Bl.a. "lyskilders frekvensspektrum", men jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst om det, hverken i ... -
Udledning af Epot, mgh
ForumindlægHej Jeg skal til fysik-eksamen i morgen, og forbereder mig på mekanisk energi. Der står i mine noter og alle steder jeg kan finde, at mgh er nem at udlede. Hvis det er mgh=½mv^2, så er den nem nok (den skal selvfølgelig omskrives og udledes), men er det virkelig bare det? Der må da være me... -
kan ikke downloade noget på studiportalen
ForumindlægJeg læser op til fysik-b eksamen, og jeg ville gerne have noget hjælp til det. Jeg har forsøgt at downloade nogle noter og rapporter, men det er endnu ikke lykkedes mig. Jeg bliver konstant loggede af når jeg trykker på, download, og bliver bedt om at logge ind, hvori jeg eftefølgende får af vide... -
Termins 8 kl.
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk, matematik, engelsk, tysk og fysik termins om 2 uger og har virkelig brug for nogle kloghoveder til at hjælpe mig med hvilke noter der er gode at have med. Jeg er så nervøs da jeg både skal lave en engelsk og tysk stil. Hvad er godt at have med eller hvad er vigtigt. -
formfaktor - er det korrekt beregnet eller hvad er der gået galt i bergeningen?
ForumindlægEr dette realistisk et svar, når der skal bergenes en formfaktor? I bogen " EN VERDEN AF FYSIK B" står der at formfaktoren er for en kugle er 0,47, men det er vel ikke i nærheden af det svar som jeg har beregnet -
Rydberg
ForumindlægFor en fjern galakse er de observerede bølgelængder i hydrogens Lyman-serie som anført i tabellen nedenfor. Overgangen Lyman α (Ly α) er overgangen fra energiniveau n = 2 til grundtilstanden n = 1, Lyman β (Ly β) er fra niveau n = 3 til n = 1 osv.. Linje Ly &alp... -
isolation
ForumindlægC=F-32/1,8 a)isoler F.
