Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14081 til 14100 af 20688
-
brug af mange forsk. bøger i sin opgave
ForumindlægHEJ, Når man skriver sin Større skriftlig opgave, er det så bedst at bruge så mange forskellige bøger som muligt - ca. 3-5. Eller bedst at holde sig til 1-2 stk. tak -
eksam spørgsmål
Forumindlægher er de 2 spørgsmåle ens???????????? Du skal redegøre for definition og tolkning af differentiabilitet og differentialkvotient. Du skal redegøre for definition og geometrisk tolkning af differentiabilitet og differentialkvotient. -
magnetisme
ForumindlægOk, bare lige et hurtigt spørgsmål: jeg har læst på wikipedia at der er mange stoffer der kan blive magnetiske. i min fysikbog står der at der kun er 4 stoffer der kan blive tiltrukket af magnetisme, hvordan kan det hænge sammen?? (en nordpol tiltrækker jo en sydpol, så alle magnetiske stoffer m... -
Fra mol til gram
ForumindlægHej :D Hvordan omregner jeg fra mol til gram. fx skal jeg have 0,25mol NaCl i gram -
optagelsesprøve til en STX uddannelse!!!
ForumindlægHej, jeg er en pige der gerne vil tage opatagelsesprøve for at kunne komme ind på Gym. Men det der undrer mig er, kommer man til at fortryde sit valg hvis man tager optagelsesprøve og ikke vælger at tage 10.klasse? -
Magnetisering med vekselstrøm - Hjælp :/
ForumindlægOpgaven lyder således: Vis, at i kan få en jernskrue til at blive hængende på skruetrækkeren, så længe i holder skruetrækkeren inde i en spole med vekselstrøm. Løftes den op af spolen, falder skruen af. Hvorfor tror i, at skruen bliver hængende, så længe den befinder sig inde i spolen? Jeg har... -
Hvilken videregående uddannelse er flest studerende blevet optaget på?
ForumindlægHej! Hvor finder jeg hvor mange der blev optaget på en videregående uddannelse? Her tænker jeg fx Ingeniør, jura og antal... Ug.dk Dst.dk? -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g) -
Nanoteknologi
ForumindlægHej alle, Jeg skriver til jer for at bede jeg venligt om deltagelse i en spørgeskemaundersøgelse omkring den danske befolknings viden om, og holdning til, nanoteknologi. Undersøgelsen er en del af et forskningsprojekt hos Aalborg Universitets Nanoteknologifakultet. Besvarelse tager omkring 4-6 mi... -
Variabelsammenhænge og funktioner
Forumindlæghej alle sammen, Lidt matematik som volder problemer :/: 1.opgave: en bestemt løber kan løbe med den konstante fart 6,5m/s. Opskriv sammenhængen mellem den gennemløbne strækning og tiden. - Det forstår jeg ikke. Hvordan gør jeg det? (det er jo til en aflvering, så jeg forstår OVERHOVEDET ikke, ... -
Newtons love 2 små
Forumindlæg1. En klods glider ned af et skråplan med hældningsvinklen a=26º. Gnidningskoefficienten mellem klodsen og skråplanet er μ=0,45 Beregn klodens acceleration: a=g*sin(a)-μ*g*cos(a) ⇒9,82m/s2*sin(26)-0,45*9,82m/s2*cos(26)=0,33m/s2, passer det ? Vi giver nu klodsen et skub, så den g... -
Vands densitet
ForumindlægJeg har haft et forsøg hvor vi lavede en masse målinger af vand og saltvand. Skal lige høre, når man udregner vands densitet (densitet=masse g/volume ml) bliver enheden så ikke fx, 1 g/ml ? Og kan det passe at for almindelig vand ligger densitet på 1 g/ml og for saltvand ligger den på 1,05 g/ml? -
Alfa- eller betahenfald
ForumindlægHej alle jer andre studerende. Jeg sidder her og læser til fysikeksamen, og bliver pludselig i tvivl om, hvordan man ved om der sker et alfa- eller betahenfald i forbindelse med henfald af et tilfældigt atom? Håber der er nogen der kan hjælpe mig! Med venlig hilsen Louise -
HS
ForumindlægAmplituden: Bestemmer b ud fra formlerne: Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg kommer frem til c og d? -
Optagelsesprøve i HF
ForumindlægHej, jeg skal på 4 April i en optagelsesprøve i HF. Grunden til det er at jeg over 19 år og er gået ud af skolen for 2 år siden, så jeg har ikke en UUvejleder som gør at jeg er parat. Jeg vil gerne spørge hvordan det går, og hvad man skal i denne tid. Jeg skal i Dansk, Engelsk og Matematik. Jeg... -
Primær & Sekundær Litteratur?
ForumindlægHej folk derude. Jeg er en dreng som er i tvivl, hvad er en primær og sekundær litteratur? jeg kan aldrig huske/ forstå det?? håber i kan forklare det lidt detaljeret? Mange tak derude- -
At gøre Studieportalen til en bedre hjemmeside
ForumindlægJeg har en rigtig god ide til at gøre studieportalen bedre. Jeg syntes at når man ligger en opgave at man også lige skal skrive opgaveformuleringen. Dette ville hjælpe en del med at finde den inspriration man i virkeligheden søger igennem opgaverne. Dette er bare en god idé .. -
Idealgasligningen
ForumindlægJeg skal udlede idealgasligningen. Jeg har notater, men problemet er, at de snart er to år gamle og jeg har meget svært ved at forstå dem... Så jeg har søgt længe på nettet efter en udledning, men uden held. Er der nogen der kender et sted, hvor jeg kan finde hele udledningen? Det ville bare være... -
Is - energi
ForumindlægJeg har en opgave, som lyder: "300 g. isterninger hentes op fra fryseren, hvor temperaturen er -18°C. Beregn først den energi, der skal tilføres for at opvarme isen til 0grader." Dette får jeg til 11016 J. "Beregn dernæst den enerig, der nu skal tilføres for at smelte ist... -
Matematik lektiehjaelp
ForumindlægHej peeps! Jeg vil hoere om der er nogen som ved, hvor man kan faa noget lektiehjaelp i matematik på B-A niveau?
