Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14101 til 14120 af 22746
-
Materialer til SRP om gymnastik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal snart skrive SRP, og har valgt fagene Fysik A, Idræt B, hvor jeg skriver om springgymnastik med fokus på følgende: Teori om muskler, og forskel på store/små osv. Mekanik i 2 dimensioner (vektor regning); acceleration, t(s)-grafer, hastighed osv. osv.. Teori om psyke... -
ER HTX FOR SVÆRT FOR MIG, DA JEG ER DÅRLIG TIL DE NATURVIDENSKABELIGE FAG!!! HJÆLP DET HASTER!!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 14 år. Jeg går i 9.klasse, og efter 9.klasse vil jeg gå på HTX, da jeg har en stor interesse for de naturvidenskabelige fag! Problemet er bare at jeg ikke er så god til fagene, Matematik, Fysik og Kemi. Skal vælge Mat og Fysik "A" og Kemi "B" på HTX k... -
Optagelsesprøve til hf
ForumindlægHej. Jer som eventuelt har været til optagelsesprøve til gymnasiet, hvilke opgaver havde i primært om i fysik/kemi-delen? Er der nogle særlige formler etc. jeg bør tage med, eller er det bare helt tilfældigt, hvad der kommer af opgaver? Jeg har godt prøvet den vejlende opgavesæt, hvor det ikke... -
lægeuddannelse i Polen
ForumindlægHej venner Jeg er lige gået ud af gymnasiet med lidt lav gennemsnit og er ikke kvalificeret til at blive optaget på min drømme uddannelse ( LÆGE) her i Danmark. Grunden til at jeg henvender mig til jer er at jeg vil meget gerne læse medicin men når jeg ikke er kvalificeret til det her hjemme ... -
Densitet
ForumindlægHej :S Jeg sidder med en fysik opgave til imorgen, og ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med denne opgave. Massen af sirius b er 1,05 gange solens masse,og dens radius er 5568 km a. Beregn den gennemsnitlige densitet af Sirius b. b. Beregn størrelsen af tyndeaccelerationen ved over... -
Hjælper C-fag med at trække gennemsnittet op?
ForumindlægHej Spekulerede over om c fag gavner gennemsnittet med at stige hvis man har fået høje karaktere, hvis nu ens karaktere i A fag ikke er så høje . Hvad har C fag gjort for jeres gennemsnit i gymnasiet? -
En kort tekst
ForumindlægThème: L’identité Traduction Identitet er et interessant begreb, som alle kender. Vi skaber vores identitet gennem vores job, hobbyer osv. Vi har i klassen arbejdet med filmen ”Amélie”, som også har identitet som tema. Hovedpersonen vil gerne ændre sin identitet og b... -
Procentvis afvigelse | Matematik formelsamling
KompendieProcentvis afvigelse er tæt forbundet med en procentvis ændring. Procentvis afvigelse er et begreb, der især knytter sig til de naturvidenskabelige fag, eksempelvis fysik og kemi, hvor man opererer med tabelværdier. Men det kan også sagtens være matematiske størrelser eller resultater.Når man ber... -
Kemisk energi
ForumindlægHej, jeg er igang med en fremlæggelse i fysik og vil gerne have svar på nogle spørgsmål, som lyder følgende: Hvad er kemisk energi? Hvad kan man bruge kemisk energi til? Hvad indeholder en kemisk reaktion? Og hvad en kemisk reaktion? Tak på forhånd. -
Ioner
ForumindlægHej!Vi er to piger som har en fysik/kemi eksamen her på mandag... Som vi sidder og går bøgerne igennem, finder vi ud af, at vi faktisk ikke har helt styr på, hvad ioner er!! Hjælp os hvis du kan, hvad er ioner?!!Tine og Julia -
Hvilket forsøg ville være godt til syrer/baser og salte?
ForumindlægOverskriften siger vel sig selv.. Jeg skal op til prøveeksamen i morgen i fysik, og jeg fik afvide at det var om syrer/baser og salte. Men ved ikke rigtig, hvilket forsøg der ville være godt at lave. Host op med idéerne. :-) -
Forklare køkkensalt
ForumindlægHejsa dudes and dudes'inder :-D Jeg er godt i gang med min redegørelse for Fysik og Kemi, men jeg skal have skrevet hvordan køkkensalt bliver lavet, og hvad dens formel er. Kan nogen give mig en god forklaring? Venlig hilsen Nicolaj -
Projektemne...?
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg skal skrive projekt i i fysik snart (2.g studerene), og jeg er meget i tvivl om hvilket emne jeg skal vælge (overvejer noget med nyttevirkning...). Er der nogle af jer, der har nogle gode projekt muligheder...?PÅ forhånd takMvh Line -
Vejen til fremtiden - jeres mening
ForumindlægHej alle sammen Har et mindre fysikprojekt kørende, og skal bruge tilfældigt valgte menneskers holdning til dette spørgsmål: Hvad mener DU, at vejen til fremtiden er? Der er ingen regler, andet end det skal omhandle enten fysik eller kemi, kun kreativiteten sætter grænser!! -
Hvad er nikkeloxid?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at forberede mig til en prøveeksamen i fysik, og er ved at skrive notater til emnet "salte". Jeg skriver om salte, som optræder i forskellige farver, heriblandt: grøn = nikkeloxid. Hvad er nikkeloxid? - Tak. -
Q-værdi
Forumindlæghej,,,,,,,,,,,,,,,,,, Hvordan finder man Q-værdi ved fission...... I vores fysik bog står der, at Q= -?m * 931,5 MeV/u men hvorfor ganges med 931,5 MeV/u E=m*c^2 hvorfor skal man ikke gange med c^2. -
H.C.Ø
ForumindlægNogen der har nogle godt links om Hans Christian Ørsted? Er lidt lost mht. hans verdens og naturopfattelse, da hans bog "Aanden i Naturen" er liiiiidt svær af læse. Hjælp er mega meget need'd! Fag; Historie Fysik -
Hvad er Sorte huller?
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave om sorte huller i fysik. Jeg har forsøgt at søge viden på internettet men har lidt svært ved at forstå det. Det ville være en stor hjælp hvis der nogle der gad forklare mig specifikt, hvad sorte huller er. -
Elktrisk vandvarmer
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder her og har lidt problemer med en fysik opgave som jeg har vedhæftet. Jeg tror men er ikke helt sikker på om jeg skal bruge formlen her: Jeg har nemlig fået det til 0,0276 og det synes jeg ikke helt kan passe? På forhånd tak! Hilsen Sofie :) -
Kaosteori
ForumindlægHej! Jeg har tænkt mig at skrive SSO i fysik om klassisk kaosteori, så jeg tænkte om du/I eventuelt kender nogle bøger, som er gode at læse? Jeg allerede læst "Kaos: en ny videnskabs tilbliven" af James Gleick.
