Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 14101 til 14120 af 34041
-
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Skr. censur
Forumindlæg1) Hvor mange opgaver sidder en skr. censor normalt med? 2) Er den samme person normalt censor for flere klasser fra et gymnasium? 3) Hvor mange censorer er der ca. (i de store fag som dansk, engelsk og matematik)? Jeps, lidt atypiske spørgsmål... :) -
Rektorbrev?
ForumindlægHej. Jeg har både dumpet engelsk A og Matematik B i min eksamener. Nu har jeg fundet en uddannelse hvor det blod kræver af man har haft det på c niveau. Ved i om det er muligt af søge ind med et rektorbrev? eller hvad man ellers kan gøre? -
LinæreFunktioner
ForumindlægHej alle, Jeg går på 1,g i HHX og er ret god til alt matematik UD OVER LINGINGER, Og har fået en emne opgave for som jeg på ingenmåde kan finde ud af, nogen dejlige mennesker derude der kan hjælpe? -
skriftlig eksamen i mat c: med eller uden hjælpemidler???
Forumindlæghej alle sammen.. ska op til skriftlig eksamen i mat c på mandag... jeg tog faget som selvstuderende, og har derfor ikk rigtig snakket med lærerne.. spørgsmålet er så om skriftlig eksamen i matematik c, er med hjælpemidler, eller uden hjælpemidler.. dvs. er der ikke et eller anden del 1 og del ... -
Hvad Tror i ?
ForumindlægHej . jeg var til optagelses prøve på Hhx tirsdag. Engelsk og matematik gik Meget godt! Men i dansk, gik det fint ind til jeg skulle forklare hvor udsangsled og grundled og alle andre Verber var i et linje stykke. Jeg fandt da Uds. og grund.. men alt det andet var forkert . ... tror i at jeg komm... -
Skifte studieretning efter grundforløbet er slut?
ForumindlægHej, jeg har været igennem grundforløbet. Men jeg er først kommet til at fortryde mit valg nu da jeg hellere vil have den matematiske linje. Jeg ville lige vide om matematik på A er så hårdt som folk siger, og ville det være for sent at tage 1.g om igen med en anden studieretning nu? -
HTX mat B eksamenshjælp
ForumindlægHej. Jeg har lige modtaget mit eksamensprojekt i Mat B og jeg kunne ærlig talt godt bruge noget hjælp. Så hvis du bare har styr på matematik på B-niveau kunne du måske tjene nogle nemme penge her. Jeg søger hjælp snarest muligt. Bopæl i Odense SØ, Tornbjerg. Skriv hvis du er interesseret. / Morte... -
Andengradspolynomier
ForumindlægSå har jeg taget fat på den mundtlige matematik - første eksamensspørgsmål lyder: Du skal gøre rede for andengradspolynomiets graf - rødder, toppunkt og beliggenhed i koordinatsystemet. Rødderne og toppunktet har jeg vist styr på, men det andet er sandsynligvis gennemgået i 1.g - og grundet mit i... -
Hjælp til SRP i det gyldne snit og skønhedsidealet
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive srp i matematik og dansk. Jeg har valgt at beskæftige mig med det gyldne snit og skønhedsidealet. Hvordan kan man koble det gyldne snit til det at være 'smuk'? Jeg har brug for jeres hjælp. Alt fra kilder, meget gerne bøger, hvad der er godt at komme ind... -
Erhvervsøkonomi og erhvervssprog
ForumindlægHej Jeg overvejer at studere "Business, Language and Culture" (Erhvervsøkonomi og erhvervssprog) på CBS i Købehavn, men er lidt usikker på om der kommer til at være alt for meget matematik/økonomi i uddannelsen. Er der nogen der kan fortælle mig hvor stor en del af uddannelse det fyld... -
fra c-niveau til a-niveau??
ForumindlægHej er der nogen derved om det er muligt at læse matematik fra c-niveau til a-niveau på 1 år?? Vil super gerne søge ind på en uddannelse til næste år men jeg mangler mat-a for at blive optaget. (og så selvfølgelig mat-b) Kan det lade sig gøre?? og er det overhovedet muligt??? -
AT - Sandheden / Rapprt
ForumindlægJeg går i 1.gog vi skal lave vores første lille AT opgave. Jeg skal skriveen rapport om "det betimelige i altid at fortælle sandheden". Hvordan skal man lige sætte en rapport op, når det ikke er noget naturvidenskabeligt. men i Dansk, samf, engelsk o matematik.?? HJÆÆÆÆLP! skal aflevere... -
Bestem vektorkoordinater
ForumindlægHalløj (: Jeg er ikke ret god til matematik og jeg vil gerne have hjælp til denne opgave som handler om vektorer i planet. Vektor a er parallel med en ret linje, der er givet ved ligningen; y = 4/3*x + 6 Bestem vektorkoordinaterne til vektor a Nogen der kan hjælpe med at give et hi... -
en funktion for f
Forumindlægen funktion for f er bestem ved f(x)=x^2+1/x, x>0 bestem f'(x) kan i hjælpe med denne, jeg har prøvet at kigge på web matematik, min formelsamling osv, men kan ikke forstå hvordan jeg skal gøre. tak;) -
Besværlig ligning
ForumindlægJeg er ved at regne en opgave fra bogen ,Eksamensopgaver i matematik HF tilvalg. Opgave 1.44 volder mig dog en del problemer.opg. Tøndens rumfang V er bestemt vedV = Pi*h/15 (2D2 + dD + 3/4d2 )(hvor 2D og 3/4d er i anden!!)Jeg skal have isoleret D, da det er den ubekendte.V = 150 h= 8 d= 4 -
terminsprøver
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve i december, men vil gerne allerede begynde og øve mig nu. er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsnin... -
Valdfag Samfundsfag B eller erhvervsøkonomi c
ForumindlægHej, Jeg overvejer kraftigt at læse økonomi eller matematik-økonomi på universitetet, efter jeg har afsluttet gymnasiet. Jeg skal nu til at vælge valgfag og er i tvivl om hvad der vil være bedst/ mest relevant, hvis jeg vil læse videre.. Så hvad mener i (som måske kender lidt til uddannelserne) ...
