Søgning på: engelsk stil om sport. Resultater: 14121 til 14140 af 48931
-
Gennemlæsning af 3.G opgave, Fahrenheit 9/11?
ForumindlægHey skal aflevere min opgave imorgen, den store skriftlige opgave i 3. g. Den er på 17 sider altså 2 sider mere end den må. Er der nogen der gider læse den igennem og komme med konstruktiv kritik? Den er skrevet i engelsk med skrevet på dansk sådan er reglerne. -
imorgen !
ForumindlægHej alle, så er det imorgen jeg selv skal til eksamen, det er endelig den sidste, en nat så er det hat :) Jeg kunne tænke mig at vide hvordan denne eksamen foregår, det er engelsk A niveau, sproglig, gammel ordning.. nogen der kan beskrive den step by step så ville jeg blive meget glad , på fo... -
Hjælp til valg af problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at skrive DIO om Cubakrisen hvor fagene er Historie og engelsk. Jeg skal skrive om Cubakrisen, så ville jeg høre om der er nogen der har nogle forslag til en problemformulering? Jeg gør dette for at få mest ud af min opgave. Håber der vil komme nogle inputs. Mvh Mathias -
Spørgsmål ang. opgave
ForumindlægSkriv en analyse og fortolkning af novellen. Sådan lyder opgavebeskrivelsen, men hvordan skal en engelsk tekst (novelle) analyseres og fortolkes? Er det bare lidt ala det her: The story is about... The story takes place in... The main characters is... etc. ? Ville sætte stor pris på noget hjælp (: -
To identiteter
ForumindlægJeg sdder og skal finde et selvvalgt emne til min eksame, min lærer har foreslået, at jeg valgte et emne, som var "to identiteter", altså med fokus på en pige med en anden etnisk baggrund, som eksempelvis boede i Danmark eller noget. Har I nogle ideer til, hvad jeg kunne skrive om osv? ... -
Samfundsfaglige metoder - Kvantitativt/Kvalitativt
ForumindlægJeg kunne også godt bruge lidt hjælp her :) Jeg har hovedsageligt, inden for samfundsfag, indsamlet oplysninger fra leksika og lovparagraffer - er det den kvalitative metode? Jeg har et udarbejdet spørgeskema - er det kvantitativt? Desuden har jeg i engelsk lavet en romananalyse og derefter bru... -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
HJÆLP
Forumindlæger der nogen, der ved hvor man kan få fat i de skriftlige engelsk eksamen 2012, inklusive lytte, læseprøve, og alt det andet DET HASTER VIRKELIG (PS, DET ER IKKE FORDI JEG VIL SNYDE, JEG HAR HAFT DET SIDSTE ÅR), det er fordi at jeg vil øve mig på begreberne igen, så jeg ikke glemmer det, når j... -
Forslag til AT-emne
ForumindlægHej! Jeg skal skrive AT med overemnet 'Mad og Mennesker', og jeg tænkte, at jeg gerne ville have noget om kannibalisme. Er der nogen, der har forslag til, hvordan det kunne gribes an? :) Vh. Frederikke. P.s. Jeg har fagene fransk, engelsk, mediefag, psykologi, religion, historie, old, na... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Jeg har prøve i engelsk i morgen, og ville derfor gerne lige øve mig lidt, for at være en smule forberedt. Jeg har prøvet at finde nogle opgavesæt på nettet dog uden held. Er der nogle af jer, der ligger inde med nogle? Eller ved, hvor jeg kan hente nogle gratis? (helst et af de nye, altså ... -
9 klasses afgangsprøver
ForumindlægHej, I dag var jeg oppe i dansk og fik er 12-tal. Er virkelig glad og stolt, men for en uge siden var jeg oppe i mundtlig engelsk og fik 7. Jeg trak spørgsmålet: Who was Martin Luther King and how did he fight racism? Synes selv jeg svarede godt på det, snakkede om Rosa Parks, The Civril Righ... -
His.opgaven: Lincoln-tale 1858
ForumindlægHej.Jeg er i gang med at skrive 2.g historieopgaven. Den handler om slaveriet og optakten til den amerikanske borgerkrig.I den forbindelse kunne jeg virkelig godt tænke mig at få fingre i Lincolns tale fra 1858: "A House Divided". Kan kun finde den på engelsk, men vil meget gerne have d... -
Hjælp til meget lille sætning
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en engelsk oversættelse, men jeg har sat mig fast i en sætning, som jeg ikke rigtig kan få oversat. Måske nogle vil hjælpe mig? Den lyder således: Først og fremmest er det nødvendigt at sørge for, at hæren får de våben, den behøver, og at der indkaldes de nødvendige sold... -
VALGFAG
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende: Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) ... -
Humaniora - metoder????
ForumindlægHeeej allesammen! Jeg skal op i AT på tirsdag, det er gruppe eksamen.. Udfra en synopsis. Om krig, medier og teknologi.. Engelsk A, bio B og mediefag C. Jeg ville lige høre om I har nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe eksamen an? Hvad er vigtigt og hvad er ikke vigtigt.. Metoder? Jeg har s... -
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der... -
Karakterisering af egen tekst (dansk)
ForumindlægJeg er kommet til et sted i en aflevering, hvor jeg ikke kan komme videre. Jeg skal karakterisere en teksts stil i forhold til det der kaldes 'stilens nulpunkt'. Jeg er fuldstændig tabt, og ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig. Nogen der vil hjælpe? Teksten der skal karakterisere... -
Valg af videregående studie - Oecon, Jur eller Merc fir
ForumindlægSom overskriften siger så omhandler dette topic ovenstående studier på AU. Jeg står som så mange andre unge, og ikke aner mit levende råd mht. valg af studie, dog er jeg sikker på det skal være i en samfundsfaglig og/eller økonomisk retning, da jeg har en stor interesse for det samfundsfaglige... -
SRP pest, fra infektion til død !!!
Forumindlæghej... jeg skriver om pest med hovedfaget biologi... jeg skal lave en beskrivelse af hvordan kroppen reagerer fra den bliver inficeret med Yersinia pestis til døden indtræffer.. tænkte om nogle evt. havde nogle gode link eller indskydninger de ville dele. ? mr. mortensen. -
Opskrift på en god essay
ForumindlægHejsa er der nogen der kan hjælpe mig med en opskrift til en god essay.?? Nogen der ved om der findes en god brugelig defination?Håber i vil hjælpe mig - Alanna
