Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14181 til 14200 af 40685
-
Kristendom
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig. Forklar begreberne korsfarer og vantro? Og forklar hvad lille jihad og store jihad er? -
Er der specielle ..
ForumindlægHej .. Har et spørsmål og ville blive meget taknemmelig hvis nogen kunne svare på det. Spørgsmålet lyder sådan her: - Er der specielle ideologier bag terror? På forhånd .. Tak (: -
Hekse
ForumindlægNu er der ikke længe til at vi så småt begynder på Dansk/historie-opgaven. Jeg vil gerne skrive om hekse, men er i tvivl om hvilket emne indenfor 'hekse' jeg skal vælge... "Hekse i middelalderen er valgt"... Nogen der kan kommer med nogle forslag? Gerne nogle med en masse ... -
Integration/Samfundsfag
ForumindlægHeej Alle flinke mennesker! Jeg er i gang med en samfundsfags rapport, jeg er gået i stå ved et spørgsmål, som jeg mangler hjælp til hurtigst muligt. Jeg har søgt hjælp flere steder, men det har desværre ikke lykkedes mig at finde noget konkret. Hvilke konsekvenser har halalslagtning for integr... -
fransk stil....
ForumindlægHej… er der en, der vil være så sød og læse min stil igennem og rette for evt. fejl ?Daniel and Leclerc: Comparez leur attitude vis-à-vis de la religion, de leur travail, et de leur vie:Leclerc est une personne qui est attrape dans son esprit de religion. Il ne sait pas où il appartient, ni ce qu... -
Spørgsmål til fysik pensum
Forumindlæghey derude... er der nogen af jer som har haft fysik på B i STX (og har været til eksamen), som kan stille mig nogle spørgsmål, som i ved bliver stillet under en fysik eksamen for de nedenstående emner: 1. Kræfter - Newtons love, tryk og temp. 2. Arbejde - mekanisk energi 3. Termisk energi og ... -
Kursus
ForumindlægHeej Jeg går i 2g, og har studieretningen Matematik A, Kemi B, Fysik B Jeg vil læse videre på universitet efter 3g indenfor medicin (læge/tandlæge), men spørgsmålet er, at jeg vil forhøje mine karakterer ved at gå til nogle kurser, så jeg bliver klogerer og mit gennemsnit bliver højere. Er ... -
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre
ForumindlægHejsa, lad mig komme lige til sagen: Jeg har et kæmpe problem, og det vedrører min uddannelse. Jeg startede efter niende klasse på stx, men der gik jeg kun i en meget kort periode, hvorefter jeg skiftede over til en htx. Tingen er dog, at jeg er meget skoletræt, og desuden ved jeg ikke, hvad jeg... -
Opg. 7011 og 9014 interval for omdrejningslegemer
ForumindlægJeg har problemer med opgave 7011 i følgende link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_B_vejl_eks_opg.pdf Jeg har forsøgt mig med formlen for udregning af omdrejningslegemer, men jeg kan ikke finde ud af, hvilke intervaller, jeg skal bruge ved at kigge på de to givne funk... -
Flytning af gymnasium!!
ForumindlægHejsa. :) Jeg er er 15 år & går i 9. klasse, i Odense. Jeg er blevet uddannelsesparat, og jeg skal på gymnasie (stx) næste år. Problemet er, at min far har fået job i København og vi regner selvfølgelig at flytte der til. MEN! hvis jeg er blevet uddannelsesparat, gælder det så i hele Dk... -
Medicin Uddannelse
ForumindlægHej folkens Jeg er en pige der går i 9. Klasse og er lige blevet 16 år gammel Jeg sad lige og tænke på hvad jeg skulle efter 9. Klasse Jeg har altid haft en drøm om at blive en læge (kræft læge) Jeg har tænkt mig efter 9. tag STX og vælge følgende fag Mat 1. Dansk 1 fysik 2 og kemi 2... det h... -
Mit abstraaact :-)
ForumindlægHey alle ! Er der en der gider hjælpe mig med at rette i mit abstract? mange tak! synes umiddelbart ikke jeg kan spotte nogen fejl? This study investigates the many aspects of roman-catholic church with Graham Greenes novel “Monsignor Quixote” as starting point. The study also focuses... -
Matematik på Computereren - hvordan?
ForumindlægHey folks. Jeg begynder på gymnasiet om en uge og jeg har anskaffet mig en bærbar så jeg kan tage noter istedet for alle de spildte håndskrevne noter jeg lavede i folkeskolen. Anyways min matematiklærer lærte mig aldrig hvordan man laver blækregninger etc på computeren, så jeg undrer mig hvordan... -
Redegørelse for bestemmelse af vækstmodel ved regression
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til min mundtlige matematik eksamen. Jeg har et spg det omhandler vækstmodeller. Jeg har lavet redegørelse for, lineære funktion, eksponentielle udvikling og fordoblings- og halveringskonstant. Men det sidste delspørgsmål forstår jeg ikke rigtig: Der... -
Guld korn-
ForumindlægHejsa jeg forbereder mig til eksamen, og mit pensum er følgende: -Romeo & Juliet -Shawshak redemption -Harrison bergeron -Our son Mark -Dead man walking -Moll magee -38 who saw a murder -Conditions of the working class Så hvis nogen har nogle guld korn, tema/budskab samt perspektivering til ove... -
Gennemsnit
ForumindlægHejsa :) Jeg har lige et spørgsmål angående beregning af gennemsnit osv. Jeg har lige afsluttet HTX på første år, og dermed afsluttet to fag (komm/it og samfundsdag). Jeg kom ikke på i komm/it, så det må vel være min årskarakter der gælder der? Samfundsfag var jeg til eksamen i og fik 10, men... -
00 i Dansk mundligt men optaget på erhvervsuddannelse?
ForumindlægSå jeg har været til min dansk mundligt eksamen i dag, og lad mig bare lige sige det sådan at den gik helt forfærdeligt dumt. Jeg har glemt at læse nogen helt bestemte ting som de sprurgte om, og det har trukket mig helt ned. Jeg er allerede optaget på min erhvervsuddannelse, men kan jeg stadig ... -
Lektiehjælp SPANSK
ForumindlægHey. Jeg søger lektiehjælp til spanskeksamen! Jeg trækker mit spørgsmål d. 10juni omkring kl. 11:00 og skal op til eksamen dagen efter d. 11. Jeg har spansk på A niveau, og søger en der har fuldstændig styr på det! Jo bor i Vedbæk og i Hellerup, så hvis der er nogen der har lyst til at tjene nog... -
Udtale
ForumindlægHey:) Jeg skal til eksamen på fredag og har i den forbindelse trænet meget med oplæsning. Mit problem er, at der er nogle ord jeg er i tvivl om, hvordan man udtaler. Jeg ved godt, at der er en "guide" i ordbogen, men jeg ved ikke, hvordan man skal forstå den. Håber i kan følge mig;) ... -
Første skoledag eller tage på ferie? Dilemma
ForumindlægJeg kan vælge mellem at tage på ferie og få fravær for 2 skoledag, eller droppe at tage på ferie og tage i skole i stedet. Jeg starter som 2.g'er efter sommerferien, så jeg føler lidt at de første skoledag er vigtige, da vi sikkert bliver introduceret til de nye fag: biologi og religion (begg...
