Debat

Første skoledag eller tage på ferie? Dilemma

17. juli 2015 af Zedd (Slettet)

Jeg kan vælge mellem at tage på ferie og få fravær for 2 skoledag, eller droppe at tage på ferie og tage i skole i stedet. Jeg starter som 2.g'er efter sommerferien, så jeg føler lidt at de første skoledag er vigtige, da vi sikkert bliver introduceret til de nye fag: biologi og religion (begge på C niveau), og man vil jo gerne give et godt indtryk hos de nye lærere!

De fag jeg har på de to skoledag er:

Første skoledag: biologi C, matematik A og dansk A

Anden skoledag: religion C, matematik A og kemi B

Matematik og kemi er ingen problemer. Jeg klarede mig rimelig godt i 1.g, men dansk er bare gå fuldstændigt ned ad bakken.. Jeg har hørt at biologi og religion er et huskefag, men mon jeg ender med at være bagud med det hele?

Jeg er bare bange for at få en dårlig start, når jeg kommer tilbage igen, og at de andre allerede har snakket så meget, at der vil blive meget at skulle indhente. 

Skal jeg bare se det som 2 sølle skoledage, eller er de vigtigere, end de ser ud til?

Vil jeg nogensinde fortryde, at jeg brugte så lang tid på at fokusere på uddannelse? Adgangskovienterne for de forskellige videregående uddannelse bliver jo nærmest kun højere, og mit nuværende gennemsnit ligger på et solidt 7-tal (afsluttet fag)


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. juli 2015 af K92H (Slettet)

#0

- Jeg starter som 2.g'er efter sommerferien, så jeg føler lidt at de første skoledag er vigtige, da vi sikkert bliver introduceret til de nye fag: biologi og religion (begge på C niveau), og man vil jo gerne give et godt indtryk hos de nye lærere!

- Jeg er bare bange for at få en dårlig start, når jeg kommer tilbage igen, og at de andre allerede har snakket så meget, at der vil blive meget at skulle indhente. 

Så er det vel egentlig afgjort på forhånd, at du bare bliver hjemme og ikke går glip af de to første skoledage?

Men altså så vidt jeg husker, var der egentlig ikke så meget spændende ved den første uge af 2.g. Det var egentlig mere introduktion end det var vigtige informationer. Du kan jo altid bare få dine klassekammerater til at opdatere dig, når du kommer hjem fra ferie. 2 dage burde ikke slå dig ud, så tag du bare afsted på ferie og nyd det mens du kan. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. juli 2015 af PeterValberg

Virker det ikke lidt forkert at starte et nyt skoleår med ikke at være der ?

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. juli 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Jeg kan egentlig kun se at valget står mellem at droppe ferien eller droppe helt ud af gymnasiet.

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. august 2015 af snylt (Slettet)

^Lol, tag lige en slapper.

Skriv et svar til: Første skoledag eller tage på ferie? Dilemma

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.