Generelt

Medicin Uddannelse

24. september 2019 af rania0263
Hej folkens
Jeg er en pige der går i 9. Klasse og er lige blevet 16 år gammel
Jeg sad lige og tænke på hvad jeg skulle efter 9. Klasse
Jeg har altid haft en drøm om at blive en læge (kræft læge)
Jeg har tænkt mig efter 9. tag STX og vælge følgende fag
Mat 1. Dansk 1 fysik 2 og kemi 2... det har min lærer sagt at ville være bedst..
Mit spørgsmål er endelig hvor mange år tror i jeg er når jeg er helt færdig med uddannelsen???
Og nej jeg har ikke tænkt mig at tag 10. Klasse eller tage nogen pauser????

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. september 2019 af gerthansen

Lad vær med at vælge fag din lærer synes du burde tage, tag de fag der interesserer dig, for vælger du fag som ikke siger dig noget bliver det svært at finde motivation. Efter endt uddannelse kan du altid supplere de fag du mangler, og i disse skal du blot have 02, hvilket er relativt nemt.

Sådan som det er nu, er bacheloren 3 år, og kandidaten er 3 år, så har du et års turnus, og så skal du lave speciale, hvis du har lyst. Så i hvertfald efter kandidatdelen vil du være en 26-27 år når du er færdig, og så kommer der alt det andet efterfølgende.

En anden ting du skal gøre op med dig selv er hvorfor vil du gerne være læge, for hvis det er for at lave forskning vil jeg vove at påstå der er uddannelser der gør dig meget bedre stillet til dette.


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. oktober 2019 af Skaljeglavedinelektier

Enig med #1 i at vælge, hvad der interesserer dig! Det er klart lettest at finde motivationen til. 

Tidshorisonten for at være speciallæge i onklogi/kræftlæge er ved den mest direkte vej: 3 år STX, 6 år med medicin på universitet, 1 år KBU, 1 år introstilling og så 5 år med hoveduddannelse - man arbejder som kræftlæge når man er i introstilling. 

Hvis det er forskning, man er interesseret i, så er medicin en rigtig god uddannelse at have og særligt, hvis man vil lave klinisk forskning. 


Skriv et svar til: Medicin Uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.