Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14201 til 14220 af 23609
-
OpenOffice 3.0 HASTER!
ForumindlægHvordan skriver man i anden/tredje o.s.v. altså potens tegn i OpenOffice 3.0. Skal bruge til en fysik opgave, og det reelt set bare irriterende ikke at kunne skrive potens tegn (; - Tak på Forhånd.. -
hastighed
Forumindlægskal forklarer hastighed i fysik kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe det an tænkte hvertfald på at bruge formlen for hastighed v = Δs / Δτ (det overordnede emne er tyngdekraftaccelerationen) -
Integration af formel
ForumindlægHej Jeg har lige et hurtigt spørgsmål angående integration af formler indenfor fysik. Hvis jeg nu integrerer en formel som forbliver SI-enhederne så de samme, eller skal de også laves om? Altså ville følgende være korrekt? -
Henfaldsskema
ForumindlægHej. jeg skal lave et henfaldsskema, hvor jeg lader Moledæn99 henfalde til technetium99. Er der nogen der vil hjælpe.. Jeg kan slet ikke huske hvordan man gør det.. Har ikke haft fysik i over 2 år. På forhånd tak :) -
forsøg!
ForumindlægHeeeey.. har fornylig lavet et forsøg i fysik, der hedder Acceleration på luftpudebane?. jeg er næsten færdig, men mangler at regne begrunde typen af bevægelsen. håber i kan hjælpe ? -
Fra kWh til kj
ForumindlægHej! jeg sidder her med en fysik opagve, og kan ikke finde ud af hvordan man omregner kWh til kj? elforbruget er 0,1125 kWh hvordan omregner med det tal til kj? er der nogle der kan hjælpe med det ? :) -
Studieretningsprojekt 2g
ForumindlægHej.. Ville bare lige spørge om nogen har skrevet studieretningsprojekt i 2g på den nye reform? i så fald, er der nogen som har skrevet i matematik-fysik? kunne godt tænke mig at få lidt vejledning..tak på forhånd.. -
Hældningskoefficienten λ/d ??
ForumindlægHej jeg har en fysik aflevering for om bølger og har fået spørgsmålet: Gør rede for at hældningskoefficient er givet ved lambda/d (jeg har en lineær graf) -
Absorption
Forumindlæg(jeg var lidt usikker på, hvorvidt jeg skulle oprette indlægget under fysik el. kemi, men her er den nu alligevel:) Hvorfor er en absorption nødvendig, hvis man vil anvende uran uden berigning? Tak på forhånd. -
hvad er AT
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g -
Problemer ....
ForumindlægHejsa :D Jeg vil gerne ind på HTX men skal have fysik B, jeg er lidt dårlig til det. Er der nogen der har nogle ideer om hvad jeg kan gøre for at forbedre mig? Tak på forh. BibaW -
hvor stort er det absorberede dosisækvivalent?
ForumindlægEn person med en masse på 65 kg udsætttes for en helkropsbestråling med beta-partikler. Den afsatte energi er 40J. hvor stort er det absorberede dosisækvivalent? Har en masse opgaver for i fysik forstår ikke 1/3 af opgaverne :( -
hvad betyder komposant?
ForumindlægGodaften alle, jeg er i gang med en fysik aflevering, hvor der i en af opgaverne står: hvor stor er kraftens vandrette komposant? men jeg forstår ikke spørgsmålet. Hvad betyder komposant? håber i kan hjælpe :) på forhånd tak -
Find mindste radius og største radius for livszonen omkring solen
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik som jeg ikke forstår hvordan jeg skal lave 1) Find mindste radius og største radius for livszonen omkring solen Mange tak på forhånd -
Amplituden
ForumindlægHej derude! jeg står med en fysik opgave om bølger. Jeg skal have beregnet amplituden, nogen der har en formel til det ? jeg kender i hvertfald frekvansen, tiden, bølgelængden og bølgehastigheden -
eksamensemner
Forumindlæghej jeg er så en af dem der skal op i fysik A mdt. om snart.. ´vi er kun 3 der skal op? men SKAL min lærer alligevel lave spørgsmål til AALLE forløbene eller hvad? hvilke formler forventes der man SKAL kunne udlede? -
impulsbevarelse vs. impulsmoment bevarelse
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har generelt svært ved at skelne mellem hvornår man skal bruge impulsbavarelse og impulsmomentbevarelse!! Vil I hjælpe mig med nogle guldkorn? på forhånd tak! -
Lys
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med to fysik opgaver jeg ikke aner, hvordan jeg lige skal gribe an.. Derfor håber jeg virkelig, der er nogle der har tid og lyst til at hjælpe mig? Opgaverne er vedhæftet! -
Kender du Jens Skak Nielsen ?
ForumindlægHej. Jeg skal have Jens Skak Nielsen fra Marselisborg Gymnasium som fysik-censor i AT - er der nogen, der kender ham ? Er han sej eller bare hamrende træls ? Mvh. Kamille. -
Big bang
ForumindlægJeg er i gang med at læse om Big bang teorien i forbindelse med min fysik eksamen. Hvorfor indfanger atomer elektroner, når temperaturen falder? Eller hvordan kan de det?
