Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14201 til 14220 af 27496
-
SYRE
ForumindlægEr dette reaktionsliningen for syre??? (1) Syre + H2O ® H3O+ + Base ex. HCl + H2O ® H3O+ + Cl– Hvis ikke, så skriv den! på forhånd tak! SKAL BRUGE SVARET HURTIGST MULIGT! :-) -
Identifikation af neutrale/Påvisning af neutrale Hjælp:)
ForumindlægHej :) Har på plads hvorden man identifikasere syre og base (finder ud af hvilken syre/base det er) Men mit problem er så hvordan man finder ud af om det er postevand, deminiraliseret vand eller saltvand nogle der kan svare?:) -
Vekselstrøm
Forumindlæg1. Hvad er sammenhængen mellem induktionsstrøm og vekselstrøm? 2. Danner man vekselstrøm ved at føre en magnetstang ned i en spole, og så ud igen? Eller hvordan er det processen foregår? -
Spørgsmål angående Fysik FSA
ForumindlægMå man lave forsøg, man ikke har lavet/gennemgået i klassen igennem året til 9. klasses afgangsprøve i fysik? -
Basiskemi
Forumindlæg2,0 g opløses i 1,0 L demineraliseret vand. Hvad er den aktuelle stofmængdekoncentration af Na+ og OH- i opløsningen? -
HJÆÆÆLP...
ForumindlægHej alle sammen jeg skal lave en fysikprojekt, og ville lige spørge om det jeg har skrevet om kemisk energi er rigtigt ???<span style="font-size:14.0pt;line-height:115%; font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: Calibr... -
HJÆLP FYSIK!
ForumindlægHey, nogle der kan forklare, hvordan man laver elektrolyse forsøget.. Starter man ikke med, at hælde vand i karet og derefter har vi de to reagens glas tilbage, hælder man ikke bare saltsyre og lidt fortyndet vand i begge reagens glas???? -
Videregående uddannelse molekylær medicin
ForumindlægHej.. Jeg går på 2 g. og vil rigtig gerne læse molekylær medicin når jeg er færdig med HTX,, Jeg regner med mit gennemsnit vil ligge på 8,2, hvis jeg tager mig rigtig meget sammen, men for at komme ind på molekylær medicin kvote 1 kræver det 9,1 og standby 8,5.. Vil det så være realistisk for mig... -
Sammenhæng mellem p og f
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver fysik rapport og kan nu ikke længere undgå teorien. Så jeg ville blive meget glad, hvis én kunne fortælle mig: Hvad siger teorien om det forstående forsøg og dets fonventelige resultater? Forsøget hedder sammenhæng mellem p (... -
Hjælp! - fedtstoffer, polær? upolær?
ForumindlægEr der nogle som ved om kulhydrater er opløselig i vand? og hvad med fedtstoffer? fedtstoffer er vel ikke? = upolær kulhydrater er vel? = polær eller er jeg helt forkert på den? Og hvordan skal jeg kunne forklare det? 1) Hvad sker der med de organiske stoffer, når de bruges som energikilde. Opsk... -
organisk og uorganisk farvestof?!
ForumindlægER DER NOGLE DER VED, HVAD FORSKELLEN ER PÅ DISSE STOFFER?? :) Jeg har at.. og jeg er i tvivl.. :P -
fedt,kulhydrater og proteiner
Forumindlæghej er der nogle der vil hjælpe mig med at forklare fedt,kulhydrater og proteiner. kan ikke rigtig finde ud af at forkalre en uddybende tekst om det .... jeg skal forkalre det hver for sig på forhånd tak :) -
Wöhlers syntese
ForumindlægJeg har prøvet og søge på det, men kan virkelig ikke finde noget på dansk. Mit spørgsmål lyder således Hvorfor var Wöhler syntese så banebrydende -
vandopløseligt
ForumindlægEr der en der sidder med en generel regel, hvorved man ved om et stof er vandopløseligt? -
ioner- vigtigt!!!
Forumindlæger der nogle der kan være så venlig at forklare mig ALT der er vær at vide om ioner ?? på forhånd tak M.V.H lærke -
Madkemi - disposition?
ForumindlægHej er der nogen der har ideer til disposition i emnet: MADKEMI? overvejer: 1) Tilsætningstoffer 2) Konsistens (herunder emulgator) 4) Emulgator fra naturen (5 fima i grinsted)?? Eller har i ideer? -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?... -
No problem
ForumindlægKlaret -
Fra farmaceut til læge
ForumindlægHej ! Jeg er igang med at læse farmaci på KU og er nu på mit 4år. Jeg overvejer stærkt, at skifte til medicin studiet, og overvejelsen skyldes primært, at jeg ikke behersker det engelske sprog vel. Jeg er mildest talt elendig. meget af arbejdet som en farmaceut foregår på engelsk, hvilket bekymr... -
Sammenblanding af vand og ethanol
ForumindlægHej :-) Jeg har en opgave, som jeg er i tvivl om. Den lyder på: Ved sammenblanding af ethanol og vand sker der en volumenformindskelse. Molekylerne ligger åbenbart tættere sammen i blandingen end i de rene væsker. Ved sammenblanding af 50,0 mL ethanol og 50,0 mL vand, får man 96,5 mL blandi...
