Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14221 til 14240 af 95433
-
Fjernundervisning
ForumindlægEr der nogen som har erfaring med Biologi som fjernundervisning, jeg overvejer at gå igang med studiet ved siden af mit arbejde på fuld tid -
Hjælp til en opgave i matematik
ForumindlægEn virksomhed fremstiller en vare. De totale omkostninger TC i $ ved at fremstille Q tons pr. uge af denne vare er givet ved: TC = Q3 - 30Q2 + 500Q + 30 Den producerede varemængde kan sælges til en fast pris på 308 $ pr. tons Beregn det antal tons, som virksomheden skal fremstille pr. uge, h... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHer til december er der sikkert mange af os der skal til at skrive studieretningsprojekt (i hvert fald dem der går på handelsskole/gymnasie på 3. år) .. Jeg synes det er rigtig svært at finde ud af hvad man skal skrive om, så tænkte om vi ikke kunne hjælpe hinanden med at komme på nogle ideer . S... -
Mat.
ForumindlægHvordan finder jeg skæringspunktet for: f(x) = g(x) 15.98 * 1.0213x = 18.98 *1.0054x -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal bestemme løsningen til y´-2y=4x^2-4x og får at vide at grafen for funktionen tangerer x-aksen i et punkt med positiv første koordinat... Indtil videre har jeg sagt at når y tangerer x-aksen vil y' være 0 og y vil være 0. Derfor bliver y´-2y=4x^2-4 = 4x^2-4x = 0 hvor x ent... -
AT synopsis
ForumindlægHey. Jeg har stadigvæk ikke fået fastlagt mit valg af emne helt endnu. Kunne godt tænke mig at skrive om transhumanisme(bruge videnskab og teknologi, til at forbedre/udvide mennesket) og noget samfunds filosofi. Jeg har valgt følgende fag : Biologi og filosofi. Nogen der kan hjælpe mig med det s... -
ATP og ADP
ForumindlægJeg er ved at skrive biologirapport om respiration i planter. Jeg er lidt i tvivl om jeg har forstået det med ATP og ADP rigtigt, så jeg håber, at der er en, der vil kigge på mit afsnit om dette. "Den glukose der dannes ved fotosyntesen bruger planten som energikilde. Planten har brug for e... -
terminsprøve
ForumindlægHej.. er der nogen der har været op til terminsprøve i mat. Var det den seneste eksammenssæt i fik altså fra MAj 2007 ?? til terminsprøven?? -
STX ---> ferie?
ForumindlægHvornår har vi dødelige gym. studerende sommerferie? = sidste skoledag (læseferie udelukket) -
Toppunk
ForumindlægEn der kan give mig formel til; Toppunk Nulpunk Tangentling Extrema TAK -
Biotek A eller Kemi B, forskel på studieretninger?
ForumindlægJeg er rigtig meget i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge studiretningen mat a, fys b og kemi b eller bioteknologi a, mat a og fys b. Jeg ved godt at bioteknologi dækker over biologi samt kemi b, og de to studieretninger derfor giver nærmest samme udgangspunkt, men jeg er tvivl om hvilken fordel... -
Argumentation - Hjælp til fysikopgave
ForumindlægHej alle Jeg sidder med følgende opgave (Vedhæftet) som jeg ikke lige kan finde ud af. Håber nogle af jeg kan hjælpe. Tak på forhånd Mvh. -
Mundtlig eksamen V/EØ
ForumindlægJeg skal op til mdt. eksamen i år i erhvervsøkonomi, og er lidt nervøs, da jeg ikke rigtigt ved, hvordan eksamen kommer til at forløbe? - forberedelsestid mm.? Hvad kan man gøre for at forberede sig - udover at læse pensum samt at få styr på nøgletal? Del jeres råd og erfaringer. Med venlig ... -
Klime- og plantebælte osv.
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare lidt forskellige ting. Emne: Klima- og plantebælte, det globale vindsystem, vejret og klimaændringer. I den disposition skal du bl.a. inddrage geofaglige begreber som Vahls klima- og plantebælteinddeling, hydrotermfigurer, det globale vindsys... -
Endo- og exoterm
ForumindlægHej alle! Hvordan kan jeg påvise hvorvidt NaHCO3 (s) --> Na+ HCO3-(aq) rent teoretisk er endo/exoterm mod højre? Er meget i tvivl. -
Atommasse og isotoper
ForumindlægHej, hvordan er det man beregner atommassen for isotoper? -
Polært eller upolært molekyle?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? Hvordan finder man ud af om et molekyle er polært eller upolært? Herunder fortælle om hvad elektronegativiteten betyder? Giv eksempler på polære og upolære molekyler? -
nogle gode ideer?
ForumindlægGod morgen Alle sammen Jeg skal til at have besluttet mig for hvad jeg vil skrive i min studieretningsprojekt på gymnasiet, men jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om, Min studieretning er: Kemi A, biologi A, Mat B og selvf. Historie A, Dansk A Er der nogen der har nogle gode ideer? -
Hjælp til opgave! haster..
ForumindlægHej alle :) har fået en lidt dum opgave i min aflevering, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven lyder: Betragt produktet af brøkerne: 3/2 gange 4/3 gange 5/4 ...a/b = 9 Hvad er summen af a og b? Håber virkelig, at der sidder nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig. Hilsen den forvirrede -
Alkaners egenskaber
ForumindlægHej allesammen Har et lille spørgsmål. Hvilke bindingstyper kan alkaner have? Hilsen Sofie
