Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 14221 til 14240 af 19042
-
Nogen der kan hælpe!!!
Forumindlægsidder lige med de sværeste opgaver og er kørt helt fast :( er der måske nogen der kan forklare hvordan man løser en eller helst flere af disse opgaver? 1) Hvor mange gram koncentreret HCL-opløsning med 37,9% (m/M) HCl skal du veje af så du får 5,0 g ren HCl? 2) Hvor mange g CaCl2.6 H2O skal du a... -
Matematik/fysik opgave
ForumindlægDu skal opvarme 0,75 L vand i en aluminiumskedel. Kedlen vejer 0,45 kg. Begyndelsestemperaturen af vand og kedel er 12 °C. Kedlen tilføres en elektrisk effekt på 1,8 kW. a) Beregn den tilførte varmemængde i 1 min b) Beregn temperaturstigningen af kedel med vand på 1 min. c) Hvor lang tid går ... -
Forståelse
ForumindlægPå den tredje dag visnede græsset på markerne og bladene på træerne, mosset på klipperne og blomsterne i haverne. For mennesket lavede selv vejret og fordelte regnen nøje efter en plan. Der var bare en lille fejl i den regnemaskine, som fordelte regnen. Da de fandt fejlen, lå lasteprammerne på de... -
Rumgeometri, projektion
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at løse nedenstående opgave? 2.014: En plan, alfa, har ligningen 2x-y+z+3=0 En linje, l, har paramterfremstillingen (x,y,z) = (1,2,3)+t*(1,-1,1) Bestem koordinatsættet til det punkt P på l, hvis projektion på alfa har koordinatsættet (-2,2,3). Jeg syne... -
BMI opgave
ForumindlægHej allesammen, er helt blank i denne opgave, så håber der er nogle der kan guide mig igennem den, uden det bliver alt for kompliceret. ___________ BMI(body mass index) udregnes vha: BMI = m * x-2 , m er vægt(kg), x højde(m) 2 personer, a og b, vejer begge 80 kg, men a er 6% højere end B. opgav... -
kul og Uran
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med denne opgave? skal nemlig aflevere den i morgen, men jeg forstå ikk opgaven. -Hvor meget nuturligt Uran skal der bruges for at udvinde 1 kg U-235? -Hvor meget energi frigøres ved fisson af 1 kg U-235? -Hvor meget kul skal der til for at producere samme energimængde? E... -
Fortynding af ligevægtsblanding
ForumindlægHejsa alle smukke SP'ere :) Jeg skal til kemi eksamen her i morgen, og sidder lidt og bøvler med et spørgsmål: "Forklar forskellen på at fortynde en ligevægtsblanding af stoffer i en opløsning og en opløsning bestående af ioner - brug gerne resultater fra forsøget". Forsøget omtal... -
differentialreging
Forumindlægheej... sidder her med en opg, og kan bare ikke komme nogen veje... "opgaven hedder: bestem ved håndkraft ligningen for en tangent til grafen for funktionen f, der har en forskrift: f(x)= 2* ln(x)" ...... er nået så langt at forskriften kommer til at hedde: f´(x) = 2... -
Kan A-niveau fag give ECTS-point?
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse i USA til min bachelor, hvor den tager 4 år istedet for 3 som her. Lagde så mærke til at der på KUs hjemmeside står at hvis man som student fra USA vil gå på Københavns Universitet skal man også have gået et år på et amerikansk universitet (da vores skolegang varer et år... -
Løftestang
ForumindlægHej Til en teaterforestillng skal jeg have løftet en person op gennem et hul i scenegulvet. På det vedhæftede billede kan I se hvad jeg forestiller mig. Personen vejer ca. 100 kg. Han skal sidde for enden af stangen. Stangen tænker jeg at fastgøre i den øvre enden, altså under scenegulvet. Jeg ha... -
Beregne moment (Hjælp!)
ForumindlægHej. Jeg har en konstruktion, hvor en aktuator vha. en tandstang, et tandhjul og en aksel skal rotere en plade, som ligger ovenpå akslen. Aktuatoren skubber med en kræft på 200N. Tandhjulet har en omkreds på 4 cm. Akslen har en længde på 7 cm og en diameter på 1 cm. Se eventuelt billede på: peec... -
Rigtig brug af materiale-teori- og metode?
ForumindlægJeg har altid misforstået mine forrige AT opgaver og derfor fået dårlig karakter- jeg ´ber og ønsker til at nogen vil læse min meget korte talapapir version af materialer teori og metode- BARE for at sikre mig at jeg er på rette vej jeg har kun lii samfundsfag kun- mine fag- samfundsfag og fysik ... -
to små matematik opgaver. HJÆLP MIG, be om?
Forumindlæghej allesammen. :):) Jeg er fuldstændig lost i de her to opgaver, så sidder der nogen derude der vil lave den for mig, eller måske hjælpe mig på vej? .:) På forhånd tusind tak. :) Ps. når jeg skriver ex. f/g så er det en brøk. :) 836. 1) bestem regneforskrifter for: f-1, g-1 og h-1 når: f(x) = ... -
Tyngdeacceleration
ForumindlægHej, kan jeg lige få lidt hjælp til denne opg? Jordens tyngdeacceleration er 9,82 N/kg. En person vejer 75 kg (massen er 75 kg). Hvor stor er så tyngdekraften (Ft) på personen? jeg ved at Ft = m*g Og har derfor gjort sådan: Ft = 75 kg * 9,82 m/s2(N/kg) som jeg så har fået til 736,5. kan d... -
6 måneder i udlandet, hvad skal jeg resten af året
Forumindlæghej jeg er på vej ud af 9.klasse og jeg vil godt til udlandet i 6 måneder. jeg har talt med mine forældre og hvad jeg skal lave resten af året hvis jeg tager afsted, men vi kan ikke finde ud af noget. jeg ville rejse septemer og så kommer jeg så hjem marts månede. jeg skal have noget at lave i ... -
cirkler
Forumindlæghej alle jeg er i gang med at skrive rapport for matematik om cirkler. men jer er så dum at jeg bare ikke ved hvordan jeg skal starte, da jeg virkelig ikke ved hvordan... hvis der er nogen derude der kan hjælpe mig på vej, ville jeg blive meget glad. spørgsmålet for rapporte... -
Hvordan ville i beregne karaktergennemsnit ?
ForumindlægHej Det er sådan at hvert niveau )A B & C fag) på gymnasiet vejer noget forskellig mht udregning af gennemsnit, så mit spørgsmål er om det på nogen måde er forkert at beregne sit snit den klassiske måde ved at lægge alle karakteren sammen og dividere med antallet fordi det ikke giver et godt b... -
Faktorisering af tredjegradsligning
ForumindlægJeg har lidt problemer med at faktorisere en tredjegradsligning og håber i kan hjælpe lidt på vej! Jeg har ligningen x3+x2+x-3 Den skal som jeg har forstået det laves om til to produkter så jeg kan bruge nulreglen på den ene. Det første jeg gør er at finde roden så ligningen er lig med 0, hvilket... -
Udviklingen i sundhedsvæsenet
ForumindlægHej :) jeg har brug for lidt hjælp. jeg er gået tørt i mit AT eksamen i HIS/BIO Jeg har brug for lidt hjælp til besvarelse af et spørgsmål som hedder noget med dette: "Udviklingen i sundhedsvæsenet fra 1860 til i dag" (hygiejne mæssigt) samt his nogle havde nogle metoder som jeg kunne b... -
Mendels opdagelse
ForumindlægHej alle sammen, Jeg sidderher og laver AT, som jeg skal op i på mandag. Jeg er desværre støt på et problem jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg har om Mendels opdagelse af arvelighedslære. Da jeg ikke selv har lavet et forsøg, men blot redegjort for hans, skal jeg fortælle hvad jeg ville havde gj...
